یخچال متحرک پاناسونیک، با فرمان صوتی به اتاق شما می‌آید

یک‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
شرکت پاناسونیک در جریان نمایشگاه ایفا ۲۰۱۷، از یک یخچال مفهومی رونمایی کرد که متحرک است و از فرمان‌های صوتی هم پشتیبانی می‌کند.
تبلیغات

حتما برایتان پیش آمده است که مجبور شوید به خاطر یک لیوان آب یا یک میان‌وعده‌ی ساده، از پشت میزتان بلند شوید و به آشپزخانه بروید. حال تصور کنید که این موضوع به‌صورت برعکس اتفاق می‌افتاد؛ یعنی می‌توانستید یخچال را صدا کنید تا به اتاق شما بیاید. ظاهرا این ایده برای مهندسان پاناسونیک جذاب بوده است؛ چرا که این شرکت در جریان نمایشگاه ایفا ۲۰۱۷، از چنین یخچالی با نام Moving Fridge رونمایی کرد. این یخچال، همان‌طور که از نامش پیدا است، می‌تواند حرکت کند. به‌علاوه یخچال متحرک پاناسونیک از فرمان‌های صوتی هم پشتیبانی می‌کند؛ بدین صورت که می‌توانید آن را صدا بزنید تا به سمت شما بیاید یا حتی به شما پیشنهاد بدهد که چه غذایی را با نوشیدنی مورد علاقه‌ی خود میل کنید؛ البته طبق گفته‌ی شرکت سازنده، این یخچال برای افراد سالخورده که به‌سختی حرکت می‌کنند، طراحی شده است.

داخل این یخچال، تعدادی حسگر لیدار و سنجش عمق وجود دارد تا بتواند محیط خانه را بررسی و داخل آن حرکت کند. پاناسونیک می‌گوید این یخچال با فرمان‌هایی مثل: «یخچال به اینجا بیا» از کابینت خود در آشپزخانه خارج می‌شود و به اتاق شما می‌آید. به‌علاوه در بالای این یخچال، یک صفحه‌ی گرم‌کن هم وجود دارد تا بتواند غذای گرم را در سطح خانه حرکت دهد.

یخچال متحرک پاناسونیک، ابعاد کوچکی دارد و حتی به‌راحتی در خانه‌های کوچک هم حرکت می‌کند یا خود را در گوشه‌ای جای می‌دهد. در حال حاضر این یخچال یک طرح مفهومی محسوب می‌شود و بعید است که به‌زودی وارد خط تولید شود.

نظر شما در مورد این یخچال متحرک چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات