پشتیبانی از واقعیت افزوده به اپلیکیشن سوئیفت پلی‌گراند اضافه شد

سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
اپلیکیشن سوئیفت پلی‌گراند از این پس به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد شخصیت مجازی این اپلیکیشن را از طریق واقعیت‌ افزوده به محیط واقعی وارد کنند.
تبلیغات

در کنار محصولاتی که اپل در رویداد آموزشی خود معرفی کرد، اپلیکیشن سوئیفت پلی‌گراند که تنها در دسترس کاربران آیپد قرار دارد، به‌زودی قادر به پشتیبانی از برنامه‌نویسی در زمینه‌ی واقعیت‌ افزوده خواهد بود.

با پشتیبانی این اپلیکیشن از ARKit، کودکان می‌توانند شخصیت اصلی و کارتونی سوئیفت پلی‌گراند را به‌وسیله‌ی واقعیت‌ افزوده در محیط حقیقی قرار دهند.

در جریان رویداد، اپل علاوه بر معرفی از محصولات نرم‌افزاری جدید خود برای حوزه‌ آموزش، نسخه‌ی ارزان‌قیمتی از آیپد را معرفی کرد که با توجه به قیمت ۲۹۹ دلاری آن، احتمال اینکه از طرفِ محیط‌های آموزشی مورد استقبال قرار گیرد، بسیار زیاد است. دهه‌ها پیش، اپل به‌عنوان تنها بازیگر مطرح در حوزه‌ی آموزش، رقیبی نداشت؛ اما با ظهور دستگاه‌های ارزان‌قیمت و توانمند، موقعیت اپل در  این حوزه‌ با خطر مواجه شد.

اگر با اپلیکیشن سوئیفت پلی‌گراند آشنایی ندارید، باید بگوییم که این اپلیکیشن برای آموزشی برنامه‌نویسی به افراد مبتدی طراحی شده است. کاربران توسط سوئیفت پلی‌گراند علاوه بر یادگیری زبان برنامه‌نویسی سوئیفت، می‌توانند به ساز‌ و کار اپلیکیشن‌های آی‌او‌اس نیز پی‌ ببرند.

باتوجه به این موضوع که امروزه اهمیت آموزش در جوامع مدرن بیشتر شده، اپل این فرصت را برای گسترش پلتفرم خود غنیمت شمرده است؛ با این حال، اپل تنها بازیگر این حوزه نیست و پیش‌تر شرکت‌های مایکروسافت و گوگل قدم‌هایی اساسی‌ در این راه برداشته‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات