فیسبوک از فیلم‌های اول شخص برای آموزش هوش مصنوعی آینده استفاده می‌کند

جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آموزش توسط فیلم‌های اول شخص به رایانه‌ها کمک می‌کند جهان را مانند انسان‌ها ببینند.
تبلیغات

تقریباً در هر پروژه رایانه‌ای، یکی از اهداف واضح این است که دستگاه بتواند جهان را مانند یک انسان ببیند و درک کند. به‌تازگی فیسبوک در مورد Ego4D، پروژه انحصاری خود در این حوزه، صحبت کرده است. شرکت مذکور در طول پروژه مجموعه داده‌های گسترده جدیدی را برای آموزش مدل‌های آینده ایجاد کرده است. در بیانیه‌ای، این شرکت اعلام کرد که ۱۳ دانشگاه را در ۹ کشور به کار گرفته و‌ موفق شده است ۲۲۰۰ ساعت فیلم از ۷۰۰ شرکت‌کننده جمع‌آوری کند. این فیلم‌ها که از دید کاربر گرفته شده‌اند، می‌توانند برای آموزش این مدل‌های هوش مصنوعی آینده استفاده شوند. کریستن گرومن، دانشمند ارشد تحقیقات فیسبوک، می‌گوید این بزرگ‌ترین مجموعه داده‌ای است که با تمرکز بر آموزش هوش مصنوعی گردآوری شده است.

به گزارش انگجت، این فیلم‌ها روی تعدادی از تجربیات رایج در زندگی بشر، از جمله تعامل اجتماعی، ارتباط با اشیا و پیش‌بینی اتفاقاتی که قرار است رخ دهد، متمرکز شده است. این یک گام بزرگ در جهت تجربیات محاسباتی بهتر است که تاکنون، همیشه براساس داده‌هایی کار می‌کرده که از دید تماشاگران بوده‌اند و این اولین بار است که محتواها به صورت اول شخص ضبط شده‌اند. فیسبوک اعلام کرده است که مجموعه داده‌ها در ماه نوامبر «برای محققانی که قرارداد استفاده از داده‌های Ego4D را امضا کرده‌اند» منتشر می‌شود. سال آینده زمانی است که محققان دیگری که در این گروه نبوده‌اند نیز به چالش کشیده می‌شوند تا برای اینکه بفهمند بشر دقیقاً در زندگی خود چه می‌کند، ماشین‌های جدیدی را تربیت کنند.

فیسبوک، که در حال حاضر برای ساخت یک عینک دوربین‌دار با Ray Ban همکاری می‌کند، به دنبال بهبود قابلیت‌های خود در آینده است. باید دید در نهایت این فناوری به کجا می‌رود و ما تا چه حد می‌توانیم از هوش مصنوعی ترتیب شده توسط انسان در زندگی روزمره خود استفاده کنیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات