اپل در سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ بیشترین شرکت‌های هوش مصنوعی را تصاحب کرده است

جمعه ۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
اپل با پشت سَر گذاشتن شرکت‌هایی همچون فیسبوک، گوگل و مایکروسافت، بزرگ‌ترین خریدار شرکت‌های هوش مصنوعی در بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ بوده است.
تبلیغات

به گزارش اپل‌اینسایدر و با استناد به داده‌های شرکت تحقیقاتی گلوبال دیتا، غول دنیای فناوری در بازه‌ی زمانی ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰، بالغ بر ۲۵ شرکت مبتنی بر فناوری‌های هوش مصنوعی را خریداری کرده است و در رتبه‌های بعدی شرکت‌هایی از جمله اکسنجر مستقر در ایرلند، گوگل، مایکروسافت و فیسبوک قرار گرفته‌اند.

برخی از شرکت‌هایی که اپل خریداری کرده شامل Turi و Drive.ai و Voysis است. کوپرتینونشین‌ها طبق روال معمول هیچ جزئیاتی درباره‌ی نقشه‌ی راه خود برای خرید شرکت‌های مذکور ارائه نداده‌اند؛ اما گمان می‌رود که خرید شرکت هوش مصنوعی تأثیر انکارناپذیری در بهبود ویژگی‌های دستیار هوشمند اپل موسوم به سیری خواهد داشت.

به ادعای گزارش، اپل برای رقابت با دستیار هوشمند گوگل و آمازون اقدام به خرید این شرکت‌ها و تقویت بخش‌های مرتبط کرده است. همان‌طور که می‌دانید، سیری نخستین دستیاری هوشمندی بود که به‌صورت عمومی به بازار عرضه شد؛ اما سیری در مقایسه با سایر رقبا از هوش مصنوعی ضعیف‌تری برخوردار است و تا حدی دلیل آن به فروش کم بلندگوهای هوشمند این شرکت مرتبط می‌شود.

نیلسون، تحلیگر گلوبال دیتا، خاطرنشان می‌کند که خرید به‌کارگیری شرکت Inductiv، فعال در حوزه‌ی یادگیری ماشین، برای بهبود داده‌های سیری انجام شده است. Voysis برای تقویت پردازش زبان طبیعی سیری به دست آمده و فناوری PullString می‌تواند ادغام سیری را با برنامه شخص ثالث iOS بهبود بخشد. افزون بر این، اپل می‌خواهد اطمینان حاصل کند که موقعیت خود در بازار پوشیدنی‌ها را به‌عنوان پر فروش‌ترین برند ساعت‌های هوشمند و هدفون‌های کاملا بی‌سیم حفظ خواهد کرد.

به گفته‌ی این تحلیلگر، خرید شرکت Xnor.ai در سال گذشته به‌منظور بهبود قابلیت‌های پردازش مرزی انجام شده است؛ زیرا شرکت مذکور با حذف نیاز به ارسال داده به مراکز پردازش ابری و در نتیجه بهبود حریم خصوصی داده‌ها، از اهمیت بیشتری برخوردار است. ناگفته نماند پردازش مرزی محاسبه‌ای است که در منبع یا نزدیک منبع داده انجام می‌شود.

به‌طورکلی، غول فناوری کوپرتینو تمام خریدهای خود را به‌صورت علنی فاش نمی‌کند؛ بنابراین ممکن است اپل شرکت‌های بیشتری را خریداری کرده باشد. در ماه فوریه ۲۰۲۱ (بهمن - اسفند ۱۳۹۹)، تیم کوک، مدیرعامل اپل، اذعان داشت که این شرکت در طی شش سال گذشته نزدیک به ۱۰۰ شرکت را خریداری کرده است. به گفته‌ی کوک، تمرکز اپل روی خرید شرکت‌های کوچک و نوآور است که می‌توانند محصولات آینده را تکمیل و به پیشبرد آن‌ها کمک کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات