ویدئوهای منتشرشده از تام کروز روی تیک‌تاک با تکنولوژی دیپ‌فیک ساخته شده‌اند

چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
ویدئوهایی که به نام تام کروز در شبکه‌ی اجتماعی تیک‌تاک منتشر شده بودند، با تکنولوژی دیپ‌فیک ساخته شده‌اند و واقعی نیستند.
تبلیغات

به‌گزارش پتاپیکسل، ویدئوهای تام کروز در تیک‌تاک کلی سر‌و‌صدا به‌راه انداخت؛ اما مشخص شد واقعی نیستند و همگی با تکنولوژی دیپ‌فیک ساخته شده‌اند. این ویدئوها باعث شدند کاربران فکر کنند تام کروز واقعا عضو این شبکه‌ی اجتماعی شده است و این ویدئوها هم واقعی هستند. حساب منتشرکننده‌ی این ویدئوها Deeptomcruise نام دارد و کاملا مشخص بود واقعی نیست؛ با‌این‌حال، مردم باز‌هم متوجه این موضوع نشدند. باوجوداین، با کمی دقت متوجه می‌شوید حرکت لب تام کروز در ویدئوها دقیق نیست و مشکلات ریز دیگری هم در آن‌ها پیدا خواهید کرد.

این حساب کاربری جعلی در کل توانست ۱۰ میلیون بازدید و ۱٫۱ میلیون لایک و ۳۷۰ هزار دنبال‌کننده کسب کند؛ البته تا زمان نگارش خبر حاضر، این ارقام بیشتر هم شده است. ناگفته نماند در قوانین استفاده از تیک‌تاک گفته شده انتشار ویدئوهای جعلی از افراد ممنوع است.

تام کروز فیک

استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت ویدئوهای DeepFake چندان راحت نیست و ابزار زیادی هم ساخته شده‌اند تا با انتشار چنین ویدئوهایی مبارزه کنند؛ اما همچنان این ویدئوها به‌راحتی مردم را گول می‌زنند و در شبکه‌های اجتماعی به‌سرعت دست‌به‌دست می‌شوند. بسیاری از شبکه‌های اجتماعی با چنین ویدئوهایی مبارزه می‌کنند؛ ازجمله فیسبوک. این غول شبکه‌های اجتماعی ۳۹ میلیارد دلار در سال هزینه می‌کند تا ویدئوهای جعلی را حذف کند.

فیک تام کروز

درادامه، این ویدئوها را مشاهده می‌کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات