اپل استارتاپ حوزه‌ی هوش مصنوعی Inductiv را برای بهبود پایگاه‌داده‌ی Siri خریداری کرد

جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اپل استارتاپ Inductiv را که در حوزه‌ی هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی فعالیت می‌کند خریداری کرد تا سیری، دستیار صوتی خود را به‌روزرسانی کند.
تبلیغات

اپل همچنان به خرید استارتاپ‌های حوزه‌ی هوش مصنوعی ادامه می‌دهد و این‌بار شرکت Inductiv را خریداری کرده است تا عملکرد کلی Siri را بهبود بخشد. اپل این خبر را در بلومبرگ تأیید کرد که اخیرا شرکت اینداکتیو واقع در شهر واترلوی اونتاریوی کانادا را خریداری کرده است.

این شرکت با کمک هوش مصنوعی پایگاه‌داده را اصلاح می‌کند و درنتیجه یادگیری ماشینی را بهبود می‌بخشد. به‌عبارتی دیگر، هوش مصنوعی توسعه داده شده در این شرکت خطاهای موجود در داده‌ها را شناسایی و برطرف می‌کند. اپل اطلاعات دقیق‌تری دراین‌باره بیان نکرده و هدف اصلی خود از خریداری این استارتاپ را توضیح نداده اما در بیانیه‌ی رسمی خود درباره‌ی علت تمایل به خرید این شرکت نوپا گفته است: «به‌عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ حوزه‌ی فناوری هرازگاهی شرکت‌های کوچک را خریداری می‌کنیم و لزومی نمی‌بینیم هدف از خرید شرکت‌ها و برنامه‌های مرتبط با آن‌ها را منتشر کنیم»؛ اما پیش‌بینی می‌شود که پتانسیل این استارتاپ بر بهبود عملکرد Siri معطوف شود.

بنابر گزارش‌های منتشرشده، تیم مهندسان اینداکتیو (Inductiv) در هفته‌های گذشته به اپل پیوستند و کار خود را با فعالیت روی سیری، یادگیری ماشینی و علوم داده آغاز کرده‌اند.

شرکت اینداکتیو توسط اساتید مختلفی از دانشگاه‌های استنفورد، واترلو و ویسکانسین تأسیس شده است. به‌گزارش بلومبرگ:

اینداکتیو فناوری توسعه داده است که با کمک هوش مصنوعی، عمل شناسایی و اصلاح خطاهای موجود در پایگاه‌داده را به‌صورت خودکار انجام می‌دهد. پاک‌سازی پایگاه‌داده برای یادگیری ماشینی امری حیاتی است تا بتواند بدون دخالت انسان عملکرد یک نرم‌افزار را بهبود ببخشد.

پیش‌از این نیز در ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی، 9to5Mac گزارش داد که اپل استارتاپ NextVR را خریداری کرده است. شرکتی نوپا که حدود یک دهه در زمینه‌ی ترکیب واقعیت مجازی با ورزش و سرگرمی تجربه دارد. تولیدکنندگان آیفون این‌بار اما ظاهرا توجه خود را روی بهبود دستیار صوتی این گوشی هوشمند متمرکز کرده‌اند، زیرا چندی پیش نیز استارتاپ Voysis را خریداری کردند که فعالیتش در حوزه‌ی تقویت قدرت درک گفتار توسط هوش مصنوعی است. بنابراین، با تحت مالکیت درآوردن شرکت اینداکتیو هنوز کار پاک‌سازی و اصلاح داده‌ها آغاز می‌شود و راه طولانی پیش روی دو شرکت است تا اطلاعات ناقص و نادرستی که سبب اختلال در دستیار صوتی اپل، سیری، می‌شود را اصلاح کنند.

اپل مدت‌ها است که به‌دنبال فرصتی برای به‌روزرسانی سیری بوده است و در سال ۲۰۱۸ میلادی نیز با به‌خدمت گرفتن جان جیاندرا (John Giannandrea)، مدیر سابق واحد هوش مصنوعی گوگل، اهمیت این موضوع را نشان داده است. احتمالا به‌زودی جیاندرا و تیمی که متشکل از استارتاپ‌های مختلف هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی است، از برنامه‌های خود برای بهبود عملکرد سیری رونمایی خواهند کرد. اپل در طی چند سال گذشته ویژگی‌های مرتبط با هوش مصنوعی زیادی را مانند Deep Fusion به محصولات خود اضافه کرده است؛ اما سیری هنوز راه طولانی درپیش دارد تا بتواند با دستیار صوتی آمازون یعنی الکسا یا دستیار صوتی گوگل رقابت داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات