توییتر در آستانه‌ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا علیه دیپ فیک قوانین جدید وضع کرد

چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
توییتر مجموعه‌ قوانین جدیدی وضع کرد که به‌کمک آن‌ها کاربران می‌توانند بهتر و راحت‌تر محتوای دیپ‌فیک مخرب را تشخیص دهند و گزارش کنند.
تبلیغات

توییتر قوانین جدیدی وضع کرد که کاربران می‌توانند ازطریق آن‌ها محتوای غیرواقعی یا دست‌کاری‌شده‌ی مخرب را گزارش کنند. در به‌روزرسانی جدید توییتر، توییت‌های شامل محتوای دیپ‌فیک برچسب خواهند خورد و تشخیص‌دادنی خواهند بود.

توییتر از زمان اوج‌گیری علاقه‌ی کاربران به استفاده از دیپ فیک، معیارهایی برای موارد پذیرفتنی و ناپذیرفتنی روی پلتفرم خود تعیین کرده است. اولین قدم این است که ویدئوهای دیپ فیک با برچسب مشخص می‌شود. با قوانین جدیدی که توییتر اعمال می‌کند، این محتوا اگر مخرب تشخیص داده شود، حذف یا از دسترس گروهی از مخاطب مخفی خواهد شد.

توییتر اعلام کرده است برای حذف یا مخفی کردن محتوای دیپ فیک، شایعات، تهدید‌های کلامی علیه شخص یا گروه و تلاش برای نقض آزادی‌بیان اشخاص یا گروه‌ها را در نظر خواهد گرفت. به‌روزرسانی‌های جدید توییتر از پنجم مارس دراختیار کاربران قرار خواهد گرفت. این به‌روزرسانی‌ها باتوجه‌به بررسی نتیجه‌ی نظرسنجی‌ ماه نوامبر توییتر از کاربران انجام می‌شود. در این نظرسنجی، کاربران با هشتگ TwitterPolicyFeedback# به پرسش‌های مطرح‌شده پاسخ دادند. 

دل هاروی، قائم‌مقام بخش امنیت توییتر، نوامبر در حساب توییتری‌اش نوشت:

برای ما مهم است بدانیم وقتی وارد توییتر می‌شوید تا ببینید در دنیا چه خبر است، با چه نوع محتوایی روبه‌رو خواهید شد. تلاش‌های عمدی برای ایجاد سردرگمی مخاطب ازطریق دیپ فیک، اصالت روابط را در توییتر خدشه‌دار می‌کند.

توییتر اعلام کرد بیشتر از ۷۰ درصد کسانی که در این نظرسنجی شرکت کردند، خواهان واکنش این شرکت دربرابر محتوای دیپ فیک بودند. توییتر، تنها شبکه‌ی اجتماعی نیست که در آستانه‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، قوانین تازه‌ای درباره‌ی محتوای دیپ فیک وضع می‌کند؛ زیرا فیسبوک ماه گذشته اعلام کرد به‌جز محتوای طنز، سایر محتوای دیپ فیک را حذف خواهد کرد.

شبکه‌ی اجتماعی ردیت هم ماه گذشته انتشار محتوای دیپ فیک را ممنوع اعلام کرد. این ممنوعیت محتوایی را نیز شامل می‌شود که افراد حقیقی برای دروغ‌گفتن درباره‌ی هویت خود منتشر می‌کنند.

دیپ فیک می‌تواند برای بسیاری جالب باشد و این قابلیت را دارد که برای رسیدن به اهداف مخرب هم به‌کار گرفته شود. شبکه‌های اجتماعی پیش‌از‌این هم بابت انتشار ویدئوهای غیرواقعی افراد مشهور با انتقادهایی روبه‌رو شده‌اند. یکی از ویدئوهای مشهور و پرحاشیه‌ دراین‌زمینه، ویدئویی بود که در آن مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک، درباره‌ی قدرتش به‌واسطه‌ی سرقت اطلاعات شخصی میلیون‌ها کاربر این شبکه‌ی اجتماعی صحبت می‌کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات