سامسونگ در CES 2020 هوش مصنوعی Neon را معرفی خواهد کرد

چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
براساس گزارش‌های جدید، سامسونگ قصد دارد در جریان برگزاری نمایشگاه CES ۲۰۲۰ طی هفته‌های آتی، هوش مصنوعی جدید و قدرتمندی را با نام Neon رونمایی کند.
تبلیغات

یکی از مدیران اجرایی سامسونگ به‌همراه یکی از کارگردانان شناخته‌شده‌‌ی سینما که پیش‌تر سابقه‌ی برنده شدن جایزه‌‌ی اسکار را دارد، به‌تازگی توییت‌هایی درمورد نوعی «موجود مبتنی‌بر هوش مصنوعی» منتشر کرده و مدعی شده‌اند که سامسونگ قصد دارد طی هفته‌های پیش‌رو، به‌صورت رسمی آن را در معرض دید قرار دهد.

شخار کاپور، کارگردان برنده‌ی اسکار، ساعاتی پیش با انتشار توییتی در توییتر مدعی شد نوعی موجود مبتنی‌بر فناوری هوش مصنوعی هم‌اکنون توسط سامسونگ در حال آماده‌سازی است و پتانسیل این را دارد که به بهترین دوست انسان تبدیل شود؛ این کارگردان می‌گوید هوش مصنوعی موردبحث سامسونگ در جریان برگزاری نمایشگاه CES امسال به‌صورت رسمی معرفی می‌شود. پروژه‌ی یادشده که فعلا آن را با نام نئون (Neon) می‌شناسیم، توسط یکی از زیرشاخه‌های مهم سامسونگ با نام Samsung STAR Labs طراحی و توسعه داده شده است. 

کاپور در توییت خود نوشته است:

آنچه فیلم‌های ژانر علمی تخیلی به‌تازگی در آن ورود کرده‌اند را به‌زودی یک دانشمند اهل هند با نام کاربری Pranav Mistry به‌ خانه‌های شما خواهد آورد. یک موجود هوش مصنوعی به‌عنوان بهترین دوست شما؟ در CES ۲۰۲۰ در غرفه‌ی NEON به دیدار ما بیایید.

پراناو میستری، رئیس STAR Labs، از ۱۶ دسامبر امسال (۲۵ آذر ۱۳۹۸) توییت‌هایی را درمورد پروژه‌ی نئون نوشته بود که غالبا بسیار مبهم بودند. بااین‌حال شخار کاپور سعی کرد با توییت‌هایی جدید، برخی ابهامات را برطرف کند تا بهتر بفهمیم که نئون واقعا چیست. کاپور روز ۱۷ دسامبر (۲۶ آذر) در توییتی نوشت: «سرانجام، نوعی هوش مصنوعی که باعث می‌شود با خود فکر کنید کدام‌یک از شما واقعی هستید؟ (خودتان یا هوش مصنوعی)». از آن زمان تاکنون، وب‌سایت Neon نیز راه‌اندازی شده و محتوای خاصی در شبکه‌های اجتماعیِ  منتسب‌به آن قرار گرفته‌اند.

هوش مصنوعی

حساب کاربری نئون در توییتر مدتی است تصاویری خاص با مدل‌های جذاب را به‌اشتراک می‌گذارد که در آن‌ها چنین شعاری به‌چشم می‌خورد: «آیا تاکنون با موجودی ساختگی ملاقات کرده‌اید؟» (?Have you ever met an Artificial). نکته‌ی جالب‌توجه به فونت مورداستفاده برمی‌گردد؛ فونتی که سامسونگ برای شعارهای تبلیغاتی نئون استفاده می‌کند، ما را یاد سریال Humans محصول شبکه‌ی AMC می‌اندازد؛ این سریال با محور ربات‌های انسان‌نما تولید شده است.

در وب‌سایت رسمی پروژه‌ی نئون جزئیات زیادی درمورد آن اعلام نشده است؛ در این وب‌سایت شاهد شعار یادشده به‌همراه لوگویی بزرگ و البته یک موج چرخان رنگی هستیم. همچنین در صفحه‌ی اینستاگرام نئون، هفت ویدئوی کاملا مبهم منتشر شده‌اند که جزئیات زیادی در بر ندارند. 

زیرشاخه‌ی ویژه‌ی سامسونگ که در حوزه‌ی تحقیقات فعالیت می‌کند، طی سال‌های اخیر تمرکزی ویژه روی مبحث هوش مصنوعی داشته و توجه خاصی به آن نشان داده است. در صفحه‌ی رسمی این زیرشاخه به‌طور ویژه به حوزه‌های اهمیت هوش مصنوعی و تلاش سامسونگ برای استفاده از فناوری‌های پیشرفته‌ی مرتبط به آن اشاره شده است. در این صفحه آمده است که سامسونگ تلاش می‌کند به هوش مصنوعی انسان‌نمایی دست یابد که توانایی حرف زدن، تشخیص دادن موارد مختلف و فکر کردن را داشته باشد تا از این طریق و به‌لطف فناوری هوش مصنوعی، تجربه‌ی جدیدی به کاربران این شرکت منتقل شود. در صفحه‌ی وب یادشده لوگوی دستیار بیکسبی (Bixby) هم به‌چشم می‌خورد.

احتمال دارد که نئون شکل پیشرفته‌تری از دستیار بیکس‌بی باشد و از جهات مختلفی کاربرد بیشتری به‌همراه بیاورد. این احتمال را نیز می‌دهیم که شاید نئون بیشتر شبیه محصولی مفهومی باشد و سامسونگ بخواهد فعلا به‌صورت اولیه از آن پرده‌برداری کند. نمایشگاه CES ۲۰۲۰ در تاریخ ۷ ژانویه ۲۰۲۰ (۱۷ دی ۱۳۹۸) آغاز خواهد شد.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی دراین‌زمینه دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات