مایکروسافت، ویژگی مکالمه مبتنی بر هوش مصنوعی کورتانا را توسعه می‌دهد

سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
ویژگی مکالمه‌ و تعامل مبتنی‌بر هوش مصنوعی کورتانا درحال‌ساخت است تا دستیار هوشمند مایکروسافت بتواند از سایر رقبا پیشی بگیرد و به ابزاری کاربردی برای حوزه کسب‌وکار تبدیل شود.
تبلیغات

سال ۲۰۱۸ در حالی به‌پایان رسید که کورتانا، دستیار هوشمند مایکروسافت، در بازار رقابتی پس از گوگل اسیستنت و الکسا آمازون قرار گرفت. غول بزرگ نرم‌افزاری تلاش می‌کند کورتانا را به ابزاری کاربردی تبدیل کند تا در رقابت با سایر دستیاران مجازی، ازجمله گوگل و آمازون و اپل حرفی برای گفتن داشته و در هر جایی دردسترس کاربران باشد تا بتوانند از آن استفاده کنند.

همچنین، مایکروسافت می‌کوشد ویژگی مکالمه و تعامل کورتانا را ارتقا دهد تا به‌عنوان سرویسی کاربردی در سازمان‌دهی امور و در حوزه‌ی کسب‌وکار کاربردی باشد و کاربران شرکت‌ها از کورتانا استفاده کنند. سال جاری در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان، مایکروسافت نشان داد چگونه کورتانا می‌تواند با ویژگی مکالمه‌ در جلسات به‌کار برده شود تا بتواند به دستورهای صوتی واکنش نشان دهد و برای سازمان‌دهی جلسات و یادآوری موارد خواسته‌شده، بیش‌ازپیش در حوزه‌ی کسب‌وکار ایفای نقش کند.  

براساس آخرین اخبار، ویژگی مکالمه‌‌ی مبتنی بر هوش مصنوعی کورتانا ارتقا یافته است. سال گذشته، مایکروسافت برای تقویت قابلیت مکالمه کورتانا، Semantic Machines را تصاحب کرد. استارتاپ Semantic Machines درزمینه‌ی توسعه‌ی سیستم‌های مکالمه مبتنی‌بر هوش مصنوعی فعالیت می‌کند. چنین سیستم‌هایی به دستیاران مجازی همچون کورتانا کمک می‌کنند بتوانند قابلیت‌های بهتری در مکالمه و اجرای فرمان‌های صوتی داشته باشند که از آن‌ها خواسته می‌شود. درنتیجه، دستیاران مجازی همچون کورتانا می‌توانند به درخواست‌هایی همچون اضافه‌کردن برنامه در تقویم یا سازمان‌دهی رزروها، واکنش و عملکرد بهتری از خود نشان دهند.

مایکروسافت قصد دارد چنین قابلیت‌های ارتقایافته‌ای در حوزه‌ی کسب‌وکار استفاده شود. قابلیت مکالمه‌ی مبتنی‌بر هوش مصنوعی کورتانا به کارمندان کمک می‌کند براساس برنامه‌های جلسه پیش بروند و درصورت لزوم، تغییراتی در برنامه ایجاد کنند. ردموندی‌ها پیش‌بینی می‌کنند در آینده‌ای نزدیک، همان‌طورکه شرکت‌ها وب‌سایت اختصاصی خودشان را دارند، با سیستم اختصاصی دستیار مجازی خود کار خواهند کرد که برای تعاملات کاری و ارتباطی می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

موتور مکالمه‌ی جدید مایکروسافت ازطریق Bot Framework شرکت دردسترس توسعه‌دهندگان قرار دارد و با کورتانا یکپارچه‌سازی خواهد شد. دراین‌صورت، تغییرات عمده‌ای در کورتانا را شاهد خواهیم بود. سال گذشته‌ی میلادی، مایکروسافت توسعه‌ی کورتانا را از بخش تحقیقاتی هوش مصنوعی به گروه ابزارها و تیم کاربری (Experiences and Devices) منتقل کرد تا این دستیار صوتی بتواند به‌عنوان دستیاری هوشمند در محصولات و پلتفرم‌های مختلف استفاده شود.همچنین یکی دیگر از اتفاقات سال گذشته، جداسازی کورتانا از جست‌وجوی ویندوز در نسخه‌ی جدید ویندوز ۱۰ بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات