اپل استارتاپ فعال در حوزه‌ی هوش مصنوعی Silk Labs را تصاحب کرد

چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل استارتاپ هوش مصنوعی Silk Labs را تصاحب کرد. این استارتاپ روی تولید نرم‌افزارهای هوشمند برای دوربین و بلندگو و وسایل سخت‌افزاری تمرکز دارد.
تبلیغات

اپل در ابتدای سال جاری میلادی استارتاپ کوچک اسکیل لبز (Silk Labs) را دراختیار خود آورده است. این استارتاپ که فقط چند کارمند دارد، روی توسعه‌ی سیستم‌های نرم‌افزاری هوشمند برای دستگاه‌های سخت‌افزاری تمرکز دارد. این موضوع را وبسایت اینفورمیشن (The Information) گزارش کرده است.

با مراجعه به وبگاه رسمی این استارتاپ با نوشته‌ی زیر مواجه خواهید شد:

هدف ما فراهم‌آوردن نسل بعدی هوش بصری و صوتی به محصولات متصل است، آن هم به‌واسطه‌ی تشخیص مدرن تصویر و صوت!

این استارتاپ اعتقاد دارد که فناوری‌های آن‌ها به‌صورت بالقوه برای امنیت خانه، تجزیه‌وتحلیل خرده‌فروشی‌ها، نظارت متمرکز، نمایش دیجیتال معیارها، کنترل دسترسی، نظارت محوطه‌ی پارکینگ و ساخت سیستم‌های نظارتی با توانایی‌هایی نظیر تشخیص چهره و صوت و شیء مؤثر هستند.

هنوز مشخص نیست که اپل چه استفاده‌ای از دانش این استارتاپ خواهد کرد؛ بااین‌حال، نکته‌ی مهم دیدگاه مشترک Apple و Silk Labs روی حفظ حریم خصوصی کاربران است.

این استارتاپ پیش‌تر محصولی را نیز توسعه داده که از آن با نام سنس (Sense) یاد می‌شود. درست سه سال پیش، پویشی برای ساخت این محصول در کیک‌استارتر (Kick Starter) به‌راه افتاد که موجب شد دستگاه‌ یادشده شکل بگیرد. درواقع، Sense مغزی دیجیتالی برای محصولات هوشمند خانه است که ازطریق ارتباط با آن‌ها، قابلیت همکاری و یادگیریِ نیازها را در این محصولات بهبود می‌بخشد.

این استارتاپ را آندرس گال و کریس جونز و مایکل واینز بنیان‌‌گذاری کرده‌اند. نکته‌ی جالب در این بین، حضور گال در بین مدیران ارشد بخش تکنولوژی موزیلا در سال‌های گذشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات