گوگل اسیستنت به زودی قابلیت انجام تماس تلفنی با اشخاص حقیقی را دارد

چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
نمایش گوگل از عملکرد هوش مصنوعی دستیار صوتی خود در مکالمه با اشخاص حقیقی، نمایشی خیره‌کننده از‌ آینده‌ی دنیای فناوری بود.
تبلیغات

شب گذشته گوگل در جریان کنفرانس Google IO 2018، از توانایی‌های جدید دستیار صوتی خود رونمایی کرد. یکی از قابلیت‌های جدید گوگل اسیستنت (Google Assistant) امکان برقراری تماس تلفنی با اشخاص حقیقی در کسب و کار‌های مختلف برای رزرو کردن زمان خاصی را دارد. این قابلیت به لطف فناوری جدید گوگل با نام Google Duplex ممکن شده است که به زودی و به صورت آزمایشی عرضه خواهد شد.

گوگل شب گذشته در نمایش قابلیت‌های این فناوری نمایش از تماس تلفنی دستیار صوتی خود با یک آرایشگاه برای تعیین وقت را به نمایش گذاشت که فوق‌العاده بود. در وهله‌ی اول کاربر زمان مورد نظر خود را به دستیار صوتی اعلام می‌کند و در ادامه گوگل اسیستنت با جستجو و یافت آرایشگاه‌های نزدیک، اقدام به تماس با آن‌ها و رزرو جلسه‌ی زمانی می‌کند. نکته‌ی جالب توانایی‌ دستیار صوتی، گفتن واژه‌هایی مانند «امممم» پیش از پاسخ به شخص بود. 

اما در نمایش دوم، دستیار صوتی گوگل اقدام به تماس با رستورانی شلوغ برای رزرو یک میز کرد که در این حالت رستوران در وقت مورد نظر میز خالی نداشت و گوگل اسیستنت به خوبی قادر به درک پیشنهاد‌های دیگر منشی تلفنی بود. عملکرد بی‌نظیر دستیار صوتی گوگل در پاسخ‌ به چند سوال پیچیده‌ی یکجا و حتی منتظر ماندن پس از درخواست منشی تلفنی، چیزی شبیه به فیلم‌های علمی و تخیلی بود. 

مدیران گوگل در توصیف Google Duplex آن را فناوری لازم برای داشتن مکالمه‌های طبیعی جهت انجام امور دنیای واقعی از طریق گوشی‌های هوشمند، اعلام کرد. گوگل در ادامه اعلام کرد:

برای وظایفی مانند رزرو کردن خدمات یا مکان‌های خاص، سیستم ما تجربه‌ی ایجاد شده از مکالمه را تا حد ممکن طبیعی خواهد کرد تا طرف مقابل بتواند به راحتی و به صورت طبیعی به گفت‌و‌گو همانند مکالمه با انسان‌ها بپردازد. 

گوگل هنوز مشغول بهینه کردن الگوریتم و فناوری جدید خود است. اما طبق گفته‌ی مدیران این شرکت طی هفته‌های آینده امکان آزمایش میدانی آن فراهم خواهد شد.

در ادامه شما را به تماشای ویدیوی نمایش گوگل از قابلیت هوش مصنوعی دستیار صوتی خود دعوت می‌کنیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات