میداس آی تی راهکاری برای استفاده از هوش مصنوعی در مصاحبه‌های شغلی ارائه کرد

شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت نرم‌افزاری کره‌ای میداس آی‌تی از هوش مصنوعی برای سنجش حقیقت گفته‌های افراد در مصاحبه‌ی شغلی استفاده می‌کند.
تبلیغات

شرکت کره‌ای میداس آی‌‌تی (Midas IT) راهکاری پیشرفته و تجاری عرضه کرده است که به کاربران امکان می‌دهد از هوش مصنوعی برای برگزاری مصاحبه‌ی استخدام استفاده کنند.

امکانی به نام inAir فرآیند خودکار درخواست شغل را بر عهده دارد و ربات هوش مصنوعی به نام MIGHTY مصاحبه‌ها را پیش می‌برد.

مایتی سؤال‌هایی از فرد متقاضی شغل می‌پرسد و بازی‌هایی برای او به اجرا در می‌آورد. فرد متقاضی می‌تواند این مصاحبه را در هر رایانه‌ای به کمک یک وبکم و میکروفن انجام دهد.

هوش مصنوعی در طول مصاحبه از روی حرکات صورت فرد، تن صدا و ساختار جملاتی که به کار می‌برد، صحت گفته‌های وی را می‌سنجد.

هوش مصنوعی با تحلیل ۶۸ ماهیچه‌ی صورت به احساسات و عواطف فرد نیز پی می‌برد.

تحلیل نتایج بازی نشان خواهد داد که فرد متقاضی برای کدام یک از موقعیت شغلی مناسب است. مایتی حتی می‌تواند گفته‌های فرد را تحلیل کند و سؤالات از پیش تعیین‌نشده‌ای در خصوص آن‌ها بپرسد.

بازی‌های مورد بحث بر اساس مطالعات عصب‌شناسی طراحی شده‌اند و خلق و خوی فرد را مورد سنجش و بررسی قرار می‌دهد. اطلاعات داده‌شده به مایتی حاصل تحلیل ۴۵۰ مقاله‌ی آکادمیک در حوزه‌ی عصب‌شناسی است.

میداس آی‌تی همچنین داده‌هایی از کارمندان مختلف با عملکرد خوب و بد جمع‌آوری کرده است تا استانداردهایی برای حس رقابت مورد نیاز برای احراز شغل‌های مختلف تعیین کند. داده‌های میداس آی‌تی از ۳۰۸۲ کارمند شاغل در ۲۸ شرکت جمع‌آوری شده‌اند.

فیلم مصاحبه ضبط می‌شود و در پایان آن، نمره‌ی متقاضی، کلمات کلیدی پرکاربرد او، رتبه‌ی وی بین سایر متقاضیان و سمت‌هایی که متقاضی امکان احراز آن‌ها را دارد برای وی نمایش داده خواهند شد.

میداس آی‌تی می‌گوید نیمه‌ی دوم سال گذشته از این راهکار برای جذب نیرو در شرکت خود استفاده کرده است. با این روش آن‌ها ۱۰,۲۰۰ فرم درخواست دریافت کردند که با ۱۰ هزار مورد به همین روش مصاحبه انجام دادند و نهایتا ۳۰ نفر را جذب کردند.

بر اساس گزارش این شرکت، راهکار مذکور در جذب استعداد کارآمد با دقت ۸۲ درصدی عمل کرد. این در حالی است روش‌های سنتی مصاحبه‌ی سازمان‌یافته اعتباری در حد ۳۰ تا ۴۰ درصدی به همراه دارند و مصاحبه‌های غیر سازمان‌یافته تنها ۱۰ درصد قابل اتکا هستند. به گفته‌ی میداس آی‌تی با نگاهی به این آمار می‌توان عملکرد inAir را خارق‌العاده توصیف کرد.

این راهکار به‌صورت آنلاین ارائه می‌شود و عرضه‌ی آن هفته‌ی جاری آغاز خواهد شد. inAir بخشی از راهکارهای شرکت میداس آی‌تی موسوم به میداس HRi است که inHR را نیز در خود جای داده؛ ماژولی که مسئولیت سنجش عملکرد کاربران را بر عهده دارد.

شرکت‌های کره‌ای به‌سرعت در حال گسترش کاربردهای هوش مصنوعی هستند. سامسونگ ب‌زودی در نمایشگاه SXSW تگزاس از سه استارتاپ خود در حوزه‌ی هوش مصنوعی رونمایی خواهد کرد.

کاکائو، غول دنیای چت نیز ابزار متن‌ بازی در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده است تا بتوانند از پلتفرم هوش مصنوعی آن استفاده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات