بیکسبی 2 سامسونگ معرفی شد

پنج‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ ساعاتی پیش نسل جدید دستیار صوتی هوشمند خود را با نام بیکسبی ۲ رونمایی کرد که تقریبا کاربردهای جدیدی برای این دستیار صوتی هوشمند تعریف می‌کند.
تبلیغات

سامسونگ ساعاتی پیش طی کنفرانسی که در شهر سن‌فرانسیسکو برگزار کرد، نسخه‌ی جدید دستیار صوتی هوشمند خود موسوم به بیکسبی را رونمایی کرد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، نسخه‌ی جدید دستیار صوتی هوشمند این شرکت با عنوان یک هاب برای کنترل اکوسیستم گجت‌های سامسونگ مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در واقع سامسونگ در نظر دارد در نسخه‌ی دوم دستیار صوتی هوشمند خود عملکردی شبیه به گوگل اسیستنت و الکسا داشته باشد و بتوان با استفاده از آن، گجت‌های هوشمند موجود را کنترل کرد.

با استفاده از بیکسبی ۲ کاربران می‌توانند در خانه از طریق دستورات صوتی هوشمند اقدام به روشن و خاموش کردن لامپ هوشمند یا تغییر دمای ترموستات کنند. سامسونگ در کنار رونمایی از بیکسبی ۲، کیت توسعه‌ی مخصوص این پلتفرم را نیز منتشر کرده است تا از این طریق، توسعه‌دهندگان بتوانند از آن در گجت‌های هوشمند و اپلکیشن‌های خود استفاده کنند. طبق اعلام کره‌ای‌ها، دستیار صوتی هوشمند بیکسبی در تلویزیون‌های عرضه‌شده در دو کشور کره و آمریکا در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. سامسونگ اعلام کرده است که بیکسبی ۲ از نظر شناسایی دستورات صوتی کاربر و همچنین پیش‌بینی نیازهای وی بسیار بهتر عمل خواهد کرد.

اطلاعات ارائه‌شده نشان از آن دارند که بیکسبی هم‌اکنون در بیش از ۲۰۰ کشور مختلف در دسترس کاربران است و این دستیار صوتی هوشمند بیش از ۱۰ میلیون کاربر فعال دارد. سامسونگ اعلام کرده است که در بیکسبی ۲ تغییرات بنیادی ایجاد شده تا از این طریق، بیکسبی از یک دستیار صوتی هوشمند ساده به بخش بزرگی از زندگی روزمره‌ی کاربران تبدیل شود.

دستیار صوتی هوشمند بیکسبی از رقبایی نظیر گوگل اسیستنت، الکسا و سیری عقب مانده است و تعویق انتشار بیکسبی در آمریکا در تابستان سال جاری، دردی از مشکلات این سیستم صوتی هوشمند برای شناسایی دستورات صوتی انگلیسی حل نکرد. باید دید آیا بیکسبی ۲ می‌تواند ضعف عملکرد بیکسبی را جبران کند و باعث شود کاربران بیش از پیش به سمت این سرویس سوق پیدا کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات