پردازنده‌ هوش مصنوعی هواوی ۱۱ شهریور معرفی می‌شود

سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳
مطالعه 3 دقیقه
شنیده‌ها حاکی از آن هستند که هواوی قصد دارد در تاریخ دوم سپتامبر (۱۱ شهریور) از چیپ پردازشی هوش مصنوعی خود رونمایی کند.
تبلیغات

ماه گذشته گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه شرکت هواوی قصد دارد یک پردازنده‌ی هوش مصنوعی معرفی کند و حالا این کمپانی تقریبا این موضوع را تأیید کرده است که چیپ‌ست یادشده در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۷ برلین معرفی خواهد شد. هواوی یک تیزر ویدیویی جدید در شبکه‌ی اجتماعی چینی ویبو منتشر کرده است و اگر نگاهی به این کلیپ داشته باشید، متوجه خواهید شد که این شرکت چیپ‌ست هوش مصنوعی خود را تبلیغ می‌کند. هواوی در تیزر ویدیویی خود به شهر برلین و تاریخ ۲ سپتامبر (۱۱ شهریور) به‌عنوان تاریخ معرفی تراشه‌ی یادشده، اشاره کرده است. در پایان این ویدیو هشتگ HuaweiMobileAI# به نمایش درمی‌آید و در اطراف این عبارت نیز یک فریم نقطه‌ای جذاب قرار داده شده است که باعث می‌شود هشتگ یادشده شبیه به یک پردازنده‌ی موبایل به نظر برسد. این تیزر ویدیویی هم‌اکنون از طریق این لینک در شبکه‌ی اجتماعی ویبو در دسترس قرار دارد؛ ولی می‌توانید آن را در پایین همین مطلب تماشا کنید. علاوه بر این، می‌توانید این ویدیو را از طریق لینک یوتیوب آن مشاهده کنید.

با توجه به آنچه گفته شد، به احتمال زیاد پردازنده‌ی هوش مصنوعی هواوی در پرچم‌دار مورد انتظار این شرکت یعنی گوشی هوشمند هواوی میت ۱۰ مورد استفاده قرار خواهد گرفت. باید اشاره کنیم که احتمالا این گوشی در ماه نوامبر معرفی خواهد شد. انتظار می‌رود هواوی محصولات جدیدی در رویداد ایفا ۲۰۱۷ معرفی کند و حتی این احتمال وجود دارد که گوشی هوشمند میت ۱۰ این شرکت در این رویداد رونمایی شود؛ البته بنا به اعلام برخی منابع، به نظر نمی‌رسد که هواوی گوشی پرچم‌دار مورد اشاره را در ایفا امسال معرفی کند؛ زیرا نسل قبلی این محصول در ماه نوامبر سال گذشته معرفی شد. شاید هواوی در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۷ از تبلت یک جدید و حتی یک ساعت‌ یا دست‌بند هوشمند نیز رونمایی کند. البته فعلا در این مورد اطلاعات کاملی در دسترس نیست. بر اساس گزارش‌های اخیر، ریچارد یو، رئیس بخش کسب‌وکارهای محصولات هواوی به احتمال زیاد در رویداد مطبوعاتی دوم سپتامبر که در برلین برگزار می‌شود،‌ حضور خواهد داشت و چیپ‌ست هوش مصنوعی نامبرده را معرفی خواهد کرد.

در حال حاضر هیچ مشخصات دقیقی در مورد این پردازنده در دسترس نیست، اما طبق گمانه‌زنی‌ها، این تراشه در کنار پردازنده‌ی اصلی کرین فعالیت خواهد کرد تا اختصاص منابع بهتر انجام شود و عملکرد روان‌تری را شاهد باشیم. افزون بر این، احتمال دارد هواوی نوعی دستیار شخصی هوشمند نیز معرفی کند؛ اما این مورد هنوز به‌طور رسمی تأیید نشده است. اگر گوشی هوشمند هواوی میت ۱۰ به این چیپ‌ست جدید مجهز شود، احتمالا عملکردی سریع از این محصول خواهیم دید و در صورتی که این تراشه در دستگاه‌های دیگر به کار گرفته شود، سرعت اجرای نرم‌افزار در این دستگاه‌ها نیز افزایش خواهد یافت. در هر صورت، مسلما پردازنده‌ی هوش مصنوعی هواوی جایگزین چیپ اصلی کرین نخواهد شد و حداقل این مورد به‌زودی رخ نخواهد داد. پردازنده‌ی کرین ۹۷۰ هواوی همانند نسل پیشین خود قطعا یکی از قدرتمندترین تراشه‌های موبایل است. در زیر می‌توانید تیزر ویدیوی پردازنده‌ی هوش مصنوعی هواوی را تماشا کنید.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات