کوالکام با خرید استارتاپ یادگیری ماشینی، سراغ هوش مصنوعی می‌رود

پنج‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت کوالکام دیروز با ثبت یک قرارداد، مالک استارتاپ سایفر شد؛ این استارتاپ در زمینه‌ی هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی فعالیت می‌کند.
تبلیغات

کوالکام قصد دارد تمام تمرکز خودش را روی توسعه‌ی هوش مصنوعی قرار دهد. این شرکت که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پردازنده در جهان محسوب می‌شود، روز گذشته، استارتاپ سایفر را خریداری کرد. سایفر (Scyfer) یک استارتاپ هلندی است که در زمینه‌ی یادگیری ماشینی فعالیت می‌کند. این استارتاپ در سال‌های گذشته به توسعه‌ی هوش مصنوعی برای شرکت‌هایی در زمینه‌ی تولید، پزشکی و مالی فعالیت می‌کرده است.

مت گراب، معاون ارشد فناوری کوالکام در این مورد می‌گوید:

۱۰ سال پیش، تحقیقاتی جامع را آغاز کردیم و باعث شد که محصولات ما از کاربردهای زیادی از هوش مصنوعی پشتیبانی کنند. تراشه‌های ما می‌توانند از هوش مصنوعی برای پردازش زبان‌های طبیعی، شناسایی بدافزارها و نگرش رایانه‌ای در دستگاه‌های مختلف، استفاده کنند. ما در تلاشیم تا هوش مصنوعی را در زمینه‌های دیگری مثل اتصالات بی‌سیم، مدیریت انرژی و عکاسی هم به کار گیریم.
هوش مصنوعی

علاوه بر خرید استارتاپ سایفر، کوالکام برنامه‌های آینده‌ی خود را هم اعلام کرد. طبق گفته‌ی این شرکت، در آینده‌ی نه‌چندان دور، تمام مراحل ساخت دستگاه‌های هوشمند، خودروها و ماشین آلات صنعتی توسط هوش مصنوعی و به‌صورت هوشمندانه‌تر انجام خواهد شد. کوالکام می‌خواهد یادگیری ماشینی به فضاهای ابری وابسته نباشد و حتی در مکان‌هایی که دسترسی به اینترنت وجود ندارد هم، از آن استفاده کرد.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا با پیشرفت هوش مصنوعی موافق هستید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات