بررسی می ۱۱ لایت شیائومی [با بررسی ویدئویی]

یک‌شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
مطالعه 19 دقیقه
با نمایشگر ۹۰ هرتزی OLED، اسپیکرهای استریو، بدنه‌ی شیشه‌ای و وزن بسیار سبک، Mi 11 Lite تقریباً تمام مشخصه‌های یک گوشی میان‌رده‌ی کارآمد را دارد؛ با بررسی شیائومی می ۱۱ لایت همراه زومیت باشید.
تبلیغات

همان‌طور که از نام آن برمی‌آید، می ۱۱ لایت، درحقیقت نسخه‌‌ای ضعیف‌شده از می ۱۱، پرچم‌دار کنونی شیائومی است که در نگاه نخست تمام پیش‌نیازهای یک میان‌رده‌ی کارآمد را در بطن خود دارد؛ اما آیا شیائومی می ۱۱ در عمل نیز می‌تواند انتظاراتمان را برآورده کند؟

مقاله‌ی پیش‌رو در تاریخ ۹ خرداد با افزودن بررسی ویدئوی می ۱۱ لایت به‌روز شد.

بررسی ویدئویی می ۱۱ لایت شیائومی:

طراحی پرچمدارگونه، نمایشگر OLED با نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی، اندروید ۱۱، تراشه‌ی ۸ نانومتری اسنپدراگون 732G، رم ۸ یا ۶ گیگابایتی، اسپیکرهای استریو و وزن بسیار سبک‌ِ می ۱۱ لایت از جمله‌ی مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی هوشمند به‌حساب می‌آیند. با بررسی میان‌رده‌ی جذاب شیائومی همراه زومیت باشید.

شما می‌توانید برای خرید گوشی شیائومی می ۱۱ لایت به فروشگاه اینترنتی سایمان دیجیتال مراجعه کنید.

طراحی و کیفیت ساخت می ۱۱ لایت

پیش از به‌دست گرفتن می ۱۱ لایت، ظاهر پرچمدارگونه و DNA مشترک آن با گوشی هوشمند شیائومی می ۱۱، مهم‌ترین مشخصه‌ی ظاهری آن به‌نظر می‌رسد؛ اما به‌محض آنکه می ۱۱ لایت را به‌دست می‌گیرید، وزن و ضخامت بسیار کم این گوشی هوشمند بیش‌از هرچیز دیگری در کانون توجهتان قرار خواهد گرفت. وزن ۱۵۷ گرمی و ضخامتی ۶٫۸ میلی‌متری، می ۱۱ لایت را در ردیف خوش‌دست‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار قرار می‌دهد.

گوشی شیائومی می ۱۱ لایت در حالت ایستاده از نمای پشت

پنل پشتی می ۱۱ لایت، شیشه‌ای، تخت و با سازنده‌ای نامعلوم است؛ درحالی‌که فریم دورتادور گوشی جنسی پلاستیکی دارد. می ۱۱ لایت در سه رنگ مشکی، صورتی و آبی به‌فروش می‌رسد که از بین آن‌ها تنها رنگ مشکی (مدل مورد بررسی زومیت)، براق و دو مورد دیگر مات هستند. اگر قصد خرید می ۱۱ لایت با رنگ مشکی را دارید، حتماً از قاب استفاده کنید؛ چراکه بدنه‌ی براقش، حالتی آینه‌ای دارد و به‌‌سادگی آثار انگشت و چربی دست را جذب می‌کند.

دوربین پشت گوشی شیائومی می ۱۱ لایت

ماژول سه‌گانه‌ی دوربین که به‌دلیل فاصله‌ی زیاد بین لنزها ابعاد چندان کوچکی ندارد و نسبتاً قطور است؛ به‌طوری‌که حین استفاده روی سطح میز، گوشی لق می‌خورد. شیائومی با استفاده از برآمدگی مشابه می ۱۱، می‌خواهد القا کند که می ۱۱ لایت از دوربینی در سطح دستگاه‌های پرچم‌دار بهره می‌برد؛ اما آیا واقعاً چنین است؟!

طراحی دوست‌داشتنی؛ بدنه‌ی شیشه‌ای، بسیار سبک و بسیار باریک!

حسگر اثرانگشت ادغام‌شده با کلید پاور و کلیدهای تنظیم صدا در لبه‌ی سمت راست، میکروفن دوم و حسگر مادون قرمز در لبه‌ی بالایی و بلندگو، میکروفن مکالمه، درگاه شارژ USB 2.0 Type-C و شکاف هیبریدی سیمکارت/کارت حافظه‌ی microSD در لبه‌ی پایینی می ۱۱ لایت قرار دارند. متأسفانه از جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری هدفون خبری نیست؛ اما شیائومی گوشی را به‌همراه تبدیل USB-C به جک هدفون عرضه می‌کنند.

حاشیه پایین صفحه نمایش گوشی شیائومی می ۱۱ لایت

۸۵٫۳ درصد از نمای جلویی می ۱۱ لایت، دراختیار نمایشگر ۶٫۵ اینچی با حفره‌ای کوچک برای میزبانی از دوربین سلفی و حاشیه‌های باریک قرار دارد؛ البته حاشیه‌ی پایینی نمایشگر اندکی قطورتر است. از نمایشگر OLED می ۱۱ لایت لایه‌ای از جنس گوریلا گلس ۵ محافظت می‌کند که روی کاغذ مقاومت خوبی دربرابر خراشیدگی دارد؛ اما شما ریسک نکنید و می ۱۱ لایت را به‌همراه محافظ نمایشگر بخرید.

صفحه نمایش گوشی شیائومی می ۱۱ لایت در دست

مابینِ فریم دستگاه و پنل جلویی، نواری پلاستیکی به‌چشم می‌خورد که در بخش بالایی آن، اسپیکر مکالمه قرار گرفته است؛ باوجوداینکه از دیدگاه ما شیائومی می‌توانست چراغ اعلانات را در همین نوار بگنجاند، به‌نظر می‌رسد چینی‌ها از این اقدام دریغ کرده‌اند و کاربر باید برای اطلاع از دریافت اعلانات، به نمایشگر گوشی اکتفا کند.

صفحه‌نمایش و اسپیکر می ۱۱ لایت شیائومی

پنل نمایشگر ۶٫۵ اینچی می ۱۱ لایت از نوع AMOLED است و باتوجه به وضوح ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل، تراکم پیکسلی ۴۰۲ پیکسل‌براینچ، پشتیبانی از محتوای HDR10 و رنگ‌های ۱۰ بیتی به‌همراه نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی و نرخ نمونه‌گیری لمسی ۲۴۰ هرتز، به‌نظر می‌رسد که حداقل روی کاغذ، می ۱۱ لایت یکی از بهترین نمایشگرها را بین دستگاه‌های میان‌رده دارد.

گوشی شیائومی می ۱۱ لایت در حال پخش فیلم مورتال کامبت

پشتیبانی از عمق رنگ ۱۰ بیتی به‌مفهوم آن است که نمایشگر OLED می ۱۱ لایت قابلیت نمایش یک میلیارد رنگ را دارد. شیائومی می‌گوید می ۱۱ لایت از محتوای HDR با استاندارد HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند، از سوی دیگر با دریافت به‌روزرسانی MIUI 12.0.8، میان‌رده‌ی چینی، گواهی Widevine L1 را برای استریم محتوای HDR بدون محدودیت رزولوشن را نیز دریافت کرد.

می ۱۱ لایت؛ میان‌رده‌ چندرسانه‌ای: نمایشگر ۹۰ هرتزی OLED سازگار با HDR10 و اسپیکرهای استریو

می ۱۱ لایت دو حالت ۶۰ یا ۹۰ هرتز را برای نرخ نوسازی نمایشگر دراختیار کاربر قرار می‌دهد؛ اما حتی با انتخاب حالت ۹۰ هرتز، چنانچه نمایشگر را لمس نکنید یا در حال تماشای ویدئو باشید، نرخ نوسازی به ۶۰ هرتز کاهش می‌یابد.

از میانِ پروفایل‌های رنگی موجود در تنظیمات می ۱۱ لایت، دو حالت Auto و Saturated فضای رنگی گسترده‌ی DCI P3 را به‌طور کامل پوشش می‌دهند و حالت Original، پوشش کاملی از فضای رنگی محدودتر sRGB دارد. رنگ‌ها در پروفایل‌های Auto و Saturated دقتی متوسط دارند و به سردی متمایل هستند؛ حالت Original Color، خطای میانگین بسیار مناسب ۱٫۵ را دارد؛ اما در این حالت، رنگ‌ها گرم‌تر هستند و ته‌مایه‌ای از رنگ قرمز به‌ویژه در رنگ سفید به‌چشم می‌آید.

عملکرد نمایشگر شیائومی می ۱۱ لایت دربرابر رقبا

محصول ٫ پارامترها

حداقل روشنایی

حداکثر روشنایی دستی

حداکثر روشنایی خودکار

نسبت کنتراست Native

خطای رنگی میانگین

سفید

مشکی

سفید

مشکی

سفید

حالت پیش‌فرض

دقیق‌ترین حالت

می ۱۱ لایت

۳٫۳۷

۰

۶۴۷٫۵

۰

۱۱۱۲

۴٫۱

۱٫۵ (Original)

پوکو X3

۲٫۴۱

۳٫۹۵

۳۵۶٫۴

۴٫۶۹

۴۴۲

۹۴٫۲

۴٫۸

۱٫۵ (Standard)

ردمی نوت ۱۰

۲٫۵۵

۰

۶۴۶٫۵

۰

۱۱۰۵

۳٫۲

۲٫۳ (Natural)

گلکسی M62

۲٫۲۶

۰

۶۱۲

۰

۷۵۹٫۵

۴٫۹

۲٫۴ (Natural)

گلکسی A52 5G

۱٫۸۱

۰

۵۴۲

۰

۸۳۴٫۵

۵

۲٫۹ (Natural)

گلکسی A72

۲٫۳۶

۰

۶۴۶

۰

۱۳۱۰

۵٫۵

۳ (Natural)

گلکسی A52 4G

۲٫۲۶

۰

۵۸۷

۰

۱۲۳۰

۵٫۳

۳٫۲ (Natural)

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

در آزمایش‌های زومیت، در شرایطی که نیمی از نمایشگر روشن باشد، بیشینه‌ی روشنایی در حالت تنظیم دستی به ۶۴۵ نیت و در حالت خودکار به ۱۱۰۰ نیت می‌رسد. حداقل روشنایی نمایشگر نیز به عدد ۳٫۳۷ نیت می‌رسد؛ بنابراین می ۱۱ لایت در محیط‌های پرنور خوانایی بسیار خوبی دارد؛ اما در محیط‌های تاریک شاید به‌اندازه‌ی بهترین‌های بازار، تجربه‌ی آسوده‌ای برای چشمانتان به‌ارمغان نیاورد.

پخش موسیقی با گوشی شیائومی می ۱۱ لایت

اسپیکرهای استریوی می ۱۱ لایت در زمینه‌ی صدا تجربه‌ای متفاوت را برایتان رقم خواهند زد. نتیجه‌ی بررسی زومیت درخصوص بلندگوهای میان‌رده‌ی شیائومی، در «حجم صدای مطلوب» و «کیفیت رضایت‌بخش» خلاصه می‌شود؛ اما تجربه‌ی هم‌زمان این دو مشخصه در می ۱۱ لایت ممکن نیست و کاربر مادامی از کیفیت رضایت‌بخش بهره‌مند خواهد بود که حجم صدا را کمتر از ۹۰ درصد تنظیم کند؛‌ چراکه بلندگوی بالایی می ۱۱ لایت در پخش باکیفیت صدا در بالاترین سطح ناتوان است.

نرم‌افزار و رابط کاربری می ۱۱ لایت شیائومی

می ۱۱ لایت شیائومی به‌صورت پیش‌فرض از اندروید ۱۱ و رابط کاربری اختصاصی MIUI 12 بهره می‌گیرد؛ اما به‌احتمال بسیار زیاد این گوشی به‌زودی به‌روزرسانی MIUI 12.5 را نیز دریافت می‌کند.

رابط کاربری MIUI 12 شیائومی بیش‌ازپیش روی تنظیمات حریم خصوصی تمرکز می‌کند و درمقایسه‌با نسخه‌ی گذشته‌اش، تغییرات ظاهری درخوری را تجربه می‌کند. اگر قصد آشنایی بیشتر با این نسخه از رابط کاربری اختصاصی شیائومی را دارید، به بررسی رابط کاربری MIUI 12 نگاهی بیندازید.

عملکرد سخت‌افزار، تجربه بازی و باتری می ۱۱ لایت شیائومی

شیائومی می ۱۱ لایت درست‌مانند برادرش پوکو X3 از تراشه‌ی میان‌رده‌ی اسنپدراگون 732G قدرت می‌گیرد. این تراشه نسخه‌ای به‌روزشده از Snapdragon 730G به‌شمار می‌آید که درمقایسه‌با آن، ۱۵ درصد عملکرد بهتر GPU را به‌ارمغان می‌آورد و عملکرد بهینه‌تری در اجرای بازی‌ها به‌نمایش می‌گذارد، از سوی دیگر هسته‌های قدرتمند CPU‌ نیز با ۱۰۰ مگاهرتز فرکانس بیشتری کار می‌کنند. اسنپدراگون 732G صرف‌نظر از برتری جزئی در فرکانس GPU یا تفاوت در ساختار کش‌ها، با تراشه‌ی اسنپدراگون 720G یکسان است.

مشخصات فنی تراشه شیائومی می ۱۱ لایت دربرابر گلکسی A52 سامسونگ مدل 4G

پارامترها / مدل گوشی

شیائومی می 11 لایت (اسنپدراگون 732G)

گلکسی A52 سامسونگ مدل 4G (اسنپدراگون 720G)

پردازنده‌ی مرکزی (CPU)

۲ هسته‌ی قدرتمند ۲٫۳ گیگاهرتزی Kryo 470 Gold مبتنی‌بر Cortex-A76

۶ هسته‌ی کم‌مصرف ۱٫۸۰ گیگاهرتزی Kryo 470 Silver مبتنی‌بر Cortex-A55

۲ هسته‌ی قدرتمند ۲٫۳ گیگاهرتزی Kryo 465 مبتنی‌بر Cortex A76

۶ هسته‌ی کم‌مصرف ۱٫۸ گیگاهرتزی Kryo 465 مبتنی‌بر Cortex A55

پردازنده‌ی گرافیکی (GPU)

Adreno 618

۸۰۰ مگاهرتز

Adreno 618

۷۵۰ مگاهرتز

کنترلر حافظه

۲ کانال ۱۶ بیتی با قابلیت پشتیبانی از رم LPDDR4X در فرکانس ۱۸۶۶ مگاهرتز

۲ کانال ۱۶ بیتی با قابلیت پشتیبانی از رم LPDDR4X در فرکانس ۱۸۶۶ مگاهرتز

قابلیت ضبط و پخش ویدئو

پخش و ضبط ویدئوی 1080p120 و 4K30

سازگاری با کدک‌های H.264 & H.265

پخش و ضبط ویدئوی 4K30 و FHD120

سازگاری با کدک‌های H.264 & H.265

مودم

Snapdragon X15 LTE Cat. 15/13

حداکثر دانلود و آپلود ۸۰۰ و ۱۵۰ مگابیت‌برثانیه

Snapdragon X15 LTE Cat. 15/13

حداکثر دانلود و آپلود ۸۰۰ و ۱۵۰ مگابیت‌برثانیه

فرایند ساخت

۸ نانومتری LPP سامسونگ

۸ نانومتری LPP سامسونگ

مطابق‌انتظار از اتصال 5G‌ خبری نیست و می ۱۱ لایت با مودم X15 تنها قابلیت اتصال به شبکه‌های LTE با حداکثر سرعت دانلود ۸۰۰ مگابیت‌برثانیه را دارد؛ البته فقدان قابلیت 5G حداقل تا چند سال آینده برای کاربران ایرانی اهمیت چندانی ندارد. می ۱۱ لایت با تراشه‌ی اسنپدراگون 732G تنها با شبکه‌های Wi-Fi 5 سازگاری دارد.

بازی آسفالت ۹ با گوشی شیائومی می ۱۱ لایت

شیائومی می ۱۱ لایت در سه نسخه‌ی ۶ | ۶۴، ۶ | ۱۲۸ و ۸ | ۱۲۸ گیگابایتی با رم LPDDR4X و حافظه‌ی ذخیره‌سازی UFS 2.2 به‌فروش می‌رسد و البته امکان ارتقاء حافظه با کارت microSD را نیز به کاربر می‌دهد. ما نسخه‌ی مجهز به ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه را دراختیار داشتیم و به مشکلی خاصی از لحاظ چندوظیفگی برنخوردیم.

عملکرد حافظه‌ی ذخیره‌سازی شیائومی می ۱۱ لایت دربرابر رقبا

مدل‌ها / عملکرد

نرخ خواندن ترتیبی

(مگابایت‌برثانیه)

نرخ نوشتن ترتیبی

(مگابایت‌برثانیه)

نرخ خواندن تصادفی

(مگابایت‌برثانیه)

نرخ نوشتن تصادفی

(مگابایت‌برثانیه)

شیائومی می ۱۱ لایت

۴۹۱٫۷۱

۲۴۶٫۴

۱۴۰٫۰۲

۹۸٫۳۲

ردمی نوت ۱۰

۵۱۴٫۵

۲۶۸٫۶۳

۱۳۴٫۹۹

۱۲۲٫۸۱

پوکو X3

۴۹۴٫۹۷

۲۵۴٫۲۹

۱۴۷٫۰۶

۱۳۲٫۲۹

گلکسی M62

۱۳۷۶٫۰۹

۵۶۸٫۲

۱۵۶٫۳۹

۱۶۵٫۷۱

گلکسی A52 مدل 5G

۹۲۵٫۵۳

۵۰۹٫۸

۱۵۱٫۲۷

۱۱۹٫۴۳

گلکسی A72

۵۰۷٫۳۳

۲۶۷٫۸۶

۱۳۹٫۳۴

۱۲۵٫۶۳

گلکسی A52

۵۰۵٫۲۲

۲۶۶٫۹۳

۱۳۶٫۹۸

۱۳۰٫۸۳

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

مطابق انتظار، شیائومی می ۱۱ لایت در بنچمارک‌ها عملکرد بسیار نزدیکی به پوکو X3 دارد، این میان‌رده‌ی جذاب درمقایسه‌با گلکسی A52 مدل 4G با اختلافی ۸ درصدی در پردازش‌های گرافیکی و ۱۵ در پردازش‌های CPU-محور پیش می‌افتد؛ اما در آزمون PCMark که معیاری برای ارزیابی تجربه‌ی کاربری روزمره است، با ۵ درصد اختلاف در سطح پایین‌تری از حریف کره‌ای قرار می‌گیرد.

عملکرد شیائومی می ۱۱ لایت دربرابر رقبا

نام و کارایی بنچمارک / محصول

AnTutu 8

PCMark

Speedometer 2.0

3DMark

GeekBench 5

GFXBench

عملکرد کلی

مرورگر

پردازنده‌ی مرکزی و گرافیکی

پردازنده‌ی گرافیکی

پردازنده‌ی مرکزی

شبیه‌ساز بازی (نرخ فریم)

Sling Shot Extreme

OpenGL/Metal

Wild Life

Vulkan/Metal

Single Core

Multi Core

Aztec Ruins

Onscreen/1440p

Car Chase

Onscreen/1080p

1440p

1440p

OpenGL

Vulkan

Metal

OpenGL

Metal

شیائومی می ۱۱ لایت

(۹۰ هرتز)

۲۸۶۷۵۷

۸۰۸۰

۴۲٫۱

۲۹۲۸

OpenGL

۱۱۰۵

Vulkan

۵۶۵

۱۷۹۸

۱۱

۷٫۴

۱۲

۷٫۷

--

۱۷

۱۹

--

ردمی نوت ۱۰

۲۴۰۹۷۹

۷۸۹۰

۴۰٫۶

۱۵۰۲

OpenGL

۴۸۳

Vulkan

۵۴۳

۱۶۸۰

۵٫۷

۳٫۷

۵٫۴

۳٫۶

--

۸٫۲

۹٫۵

--

پوکو X3

(۱۲۰ هرتز)

۲۸۹۶۵۰

۸۱۵۳

۴۴٫۱

۲۸۳۳

OpenGL

۷۱۹

Vulkan

۵۶۵

۱۷۷۸

۱۱

۷٫۴

۱۱

۷٫۵

--

۱۷

۱۹

--

گلکسی M62

۳۴۵۸۰۴

۷۲۴۳

۵۲٫۸

۴۱۵۴

OpenGL

۳۴۸۴

Vulkan

۸۰۸

۱۸۷۶

۲۸

۱۸

۲۰

۱۷

--

۲۰

۲۳

--

گلکسی A52 5G

(۱۲۰ هرتز)

۲۶۲۸۵۳

۹۵۲۹

۴۵٫۲

۲۸۵۷

OpenGL

۱۱۰۰

Vulkan

۶۴۷

۱۹۱۹

۱۰

۷٫۲

۱۱

۷٫۶

--

۱۶

۱۹

--

گلکسی A72

(۹۰ هرتز)

۲۵۵۶۹۰

۸۵۷۷

۴۰٫۶

۲۷۰۶

OpenGL

۱۰۳۵

Vulkan

۵۴۹

۱۶۵۷

۱۰

۶٫۹

۱۱

۷٫۱

--

۱۵

۱۷

--

گلکسی A52

(۹۰ هرتز)

۲۴۱۹۷۰

۸۵۱۷

۳۹٫۳

۲۶۹۲

OpenGL

۱۰۴۱

Vulkan

۵۳۳

۱۵۶۰

۱۰

۶٫۹

۱۰

۷٫۰

--

۱۵

۱۷

--

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

برای ارزیابی تجربه‌ی بازی با شیائومی می ۱۱ لایت، سه بازی محبوب Asphalt 9 و PUBG Mobile و CoD Mobile را انتخاب کردیم. بازی Asphalt 9 با نرخ فریم بین ۲۵ تا ۳۰ فریم‌برثانیه و تنظیمات High Quality اجرا می‌شود؛ بهترین تنظیمات دردسترس برای بازی PUBG، گرافیک و نرخ فریم High هستند، در این حالت، می ۱۱ لایت بازی را با نرخ حدودی ۳۰ فریم‌برثانیه اجرا می‌کند؛ اما با انتخاب گرافیک Balanced و نرخ Ultra، بازی با گرافیک ضعیف‌تر و نرخ ۳۵ تا ۴۰ فریم‌برثانیه اجرا می‌شود.

می ۱۱ لایت قدرتمندترین میان‌رده بازار نیست؛ اما نیازهایتان را به‌خوبی برآورده می‌کند

بازی محبوب CoD Mobile روی می ۱۱ لایت، در بهترین حالت، گرافیک و نرخ Very High را قرار می‌دهد؛ در این شرایط، نرخ فریم بازی ممکن است بین ۵۰ تا ۶۰ فریم‌برثانیه تغییر کند؛ اما با کاهش سطح گرافیک به High، می‌توان نرخ فریم را روی حالت Max قرار داد، در این شرایط بازی با نوسان کمتری نرخ فریم نزدیک به ۶۰ فریم‌برثانیه را ارائه می‌دهد.

عملکرد شیائومی می ۱۱ لایت در اجرای بازی موبایل

عنوان بازی موبایل

تنظیمات گرافیکی بازی

نرخ فریم

Asphalt 9

High Quality

۲۵ تا ۳۰ فریم‌برثانیه

PUBG Mobile

HD Graphics - High FPS

۲۸ تا ۳۰ فریم‌برثانیه

Call of Duty Mobile

Very High Graphics - Very High FPS

۵۰ تا ۶۰ فریم‌برثانیه

زومیت برای به‌دست‌آوردن نرخ‌های فریم جدول بالا، از نرم‌افزار شرکت GameBench استفاده کرده است.

مهندسان شیائومی برای تأمین انرژی موردنیاز می ۱۱ لایت، باتری نه‌چندان حجیم ۴۲۵۰ میلی‌آمپرساعتی از نوع لیتیوم-پلیمر در نظر گرفته‌اند. شیائومی می‌گوید ظرفیت باتری می ۱۱ لایت برای ۱۶ ساعت پخش ویدئو یا ۱۰۱ ساعت پخش موسیقی کافی خواهد بود. چینی‌ها میان‌رده‌ی جدیدشان را با شارژر ۳۳ واتی به‌فروش می‌رسانند، این شارژ برای پر کردن باتری به یک ساعت زمان نیاز دارد.

عملکرد باتری شیائومی می ۱۱ لایت دربرابر رقبا

محصول ٫ آزمایش

نمایشگر

باتری

ویدئو

PCMark

Work 2.0

ابعاد و رزولوشن

میلی‌آمپرساعت

دقیقه:ساعت

دقیقه:ساعت

شیائومی می ۱۱ لایت

(۹۰ هرتز)

۶٫۵۵ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۴۲۵۰

۱۶:۴۰

۹:۵۵

ردمی نوت ۱۰

۶٫۴۳ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۰۰

۲۵:۱۹

۱۵:۱۹

پوکو X3

(۱۲۰ هرتز)

۶٫۶۷ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۵۱۶۰

۱۳:۲۸

۱۲:۱۵

گلکسی M62

۶٫۷ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۷۰۰۰

۳۶:۵۷

۱۸:۱۷

گلکسی A52 5G

(۱۲۰ هرتز)

۶٫۵ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۴۵۰۰

۱۳:۴۴

۹:۱۶

گلکسی A72

(۹۰ هرتز)

۶٫۷ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۰۰

۱۶:۳۵

۱۳:۰۵

گلکسی A52

(۹۰ هرتز)

۶٫۵ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۴۵۰۰

۱۵:۱۷

۱۱:۵۲

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

شارژدهی جزو نقاط قوت می ۱۱ لایت نیست

آزمایش شارژدهی گوشی‌های هوشمند در بررسی‌های زومیت طی دو تست پخش فیلم و PCMark صورت می‌گیرد که در هر دوی آن‌ها، روشنایی روی ۲۰۰ نیت (اسلایدر روشنایی می ۱۱ لایت در حدود ۷۰ درصد) تنظیم شده و کلیه‌ی اتصالات بی‌سیم به‌همراه خروجی اسپیکر قطع می‌شوند.

می ۱۱ لایت در اغلب اپ‌ها، مادامی‌که انگشت صفحه را لمس نکرده باشد، نرخ نوسازی را روی ۶۰ هرتز نگه می‌دارد، از همین رو، میان‌رده‌ی شیائومی در آزمون پخش مداوم ویدئو که با اپلیکیشن Photos گوگل انجام می‌شود، نتایج مشابهی را با صفحه‌نمایش ۹۰ یا ۶۰ هرتز به‌دست می‌آورد. در هر صورت ۱۶ ساعت و ۴۰ دقیقه پخش مداوم ویدئو، می ۱۱ لایت را در جایگاه بسیار خوبی قرار می‌دهد.

تأثیر تغییر نرخ نوسازی بر شارژدهی شیائومی می ۱۱ لایت

گوشی

نرخ نوسازی / آزمون

پخش ویدئو

PCMark Work 2.0

شیائومی می ۱۱ لایت

۶۰ هرتز

۱۶:۲۷

۱۲:۱۲

۹۰ هرتز

۱۶:۴۰

۹:۵۵

در آزمون PCMark، به‌خوبی می‌توانیم تأثیر استفاده از نرخ نوسازی ۶۰ یا ۹۰ هرتز بر شارژدهی را مشاهده کنیم؛ چنانچه بخواهید از می ۱۱ لایت با نرخ ۹۰ هرتز استفاده کنید، گوشی در کاربری‌های روزمره، بیش از ۹ ساعت و ۵۵ دقیقه نخواهد آورد؛ اما با کاهش نرخ نوسازی به ۶۰ هرتز، بیش از ۲ ساعت بر شارژدهی می ۱۱ لایت افزوده می‌شود.

دوربین می ۱۱ لایت شیائومی

دوربین می ۱۱ لایت شیائومی را ترکیب دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی تشکیل می‌دهند؛ نسخه‌ی پرچم‌دار این گوشی، یعنی می ۱۱ شیائومی نیز از همین ترکیب برای ثبت عکس بهره می‌گیرد با این تفاوت که حسگرهای یادشده در آن به ترتیب ۱۰۸، ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی هستند.

عکاسی با گوشی شیائومی می ۱۱ لایت

دوربین واید می ۱۱ لایت، از حسگر ۱.۹۷/۱ اینچی S5KGW3 سامسونگ با پیکسل‌های ۰٫۷ میکرومتری بهره می‌برد که یک لنز ۲۶ میلی‌متری با دیافراگم f/1.8 و فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز آن را برای ثبت تصویر همراه می‌کنند؛ اما متأسفانه از لرزشگیر اپتیکال تصویر خبری نیست.

مقایسه عکس ۶۴ مگاپیکسلی و ۱۶ مگاپیکسلی می ۱۱ لایت شیائومی

حسگر ۶۴ مگاپیکسلی دوربین اصلی، به کمک فیلتر رنگی تتراسل (Quad Bayer) با تجمیع هر چهار پیکسل، به‌صورت پیش‌فرض تصاویر ۱۶ مگاپیکسلی ثبت می‌کند. در کمال تعجب تصاویر ۶۴ مگاپیکسلی که می ۱۱ لایت ثبت می‌کند تفاوت بسیار اندکی با تصاویر ۱۶ مگاپیکسلی دارند؛ تا حدی که ما استفاده از حالت ۶۴ مگاپیکسلی را به‌دلیل افزایش تقریباً دوبرابری حجم و افزایش نه‌چندان چشمگیرِ جزئیات عکس‌ها، به‌صرفه نمی‌دانیم.

گالری تصاویر دوربین اصلی می ۱۱ لایت شیائومی در نور مناسب و کم

نمونه عکس دوربین اصلی می ۱۱ لایت شیائومی در روشنایی روز - گل‌های سرخ
نمونه عکس دوربین اصلی می ۱۱ لایت شیائومی در روشنایی روز - گل‌های بیرون‌زده از حفاظ میله‌ای
نمونه عکس دوربین اصلی می ۱۱ لایت شیائومی در روشنایی روز - دوربین آنالوگ زنیت
نمونه عکس دوربین اصلی می ۱۱ لایت شیائومی در روشنایی روز - ساختمانی در محله‌ی جردن
نمونه عکس دوربین اصلی می ۱۱ لایت در محیط تاریک - مجسمه‌ای در پارک میدان هفت حوض
نمونه عکس دوربین اصلی می ۱۱ لایت در محیط تاریک - خیابان گلبرگ
نمونه عکس دوربین اصلی می ۱۱ لایت در محیط تاریک - برگ های درختی در خیابان گلبرگ
نمونه عکس دوربین اصلی می ۱۱ لایت در محیط تاریک - درختان پارک میدان هفت حوض

تصاویری که دوربین اصلی می ۱۱ لایت شیائومی در روشنایی روز ثبت می‌کند، سطح جزئیاتی رضایت‌بخش و گستره‌ی دینامیکی مطلوبی دارد. رنگ‌ها در عموم مواقع نزدیک به واقعیت ثبت می‌شوند؛ اما در برخی شرایط، اغراق بیش‌ازحد موجب از دست رفتن جزئیات در بخش‌هایی از تصویر با رنگ‌های روشنی چون قرمز و سبز می‌شود.

دوربین می ۱۱ لایت کارآمد است؛ اما تمایل زیادی به اشباع‌کردن رنگ گل‌وگیاه دارد!

بدیهی است که در محیط‌های کم‌نور، جزئیات تصاویری که دوربین اصلی می ۱۱ لایت ثبت می‌کند کاهش و نویزها تا حد زیادی افزایش یابند؛ اما حالت Night می‌تواند تا حدی از این افت کیفیت تصویر را جبران کند. حالت Night در می ۱۱ لایت، در تشخیص منابع نوری و کنترل جزئیات از دست رفته در اطراف منابع نوری عملکرد خوبی دارد و به همین سبب جزئیات بیشتری را از سوژه‌ها نمایان می‌کند؛ اما تلاش الگوریتم نرم‌افزاری دستگاه برای کاهش نویز، موجب سافت شدن تصویر می‌شود.

گالری تصاویر دوربین فوق‌عریض می ۱۱ لایت شیائومی در نور مناسب و کم

نمونه عکس دوربین فوق عریض می ۱۱ لایت شیائومی در روشنایی روز - ساختمانی در محله‌ی جردن
نمونه عکس دوربین فوق عریض می ۱۱ لایت شیائومی در روشنایی روز - موتورسیکلت
نمونه عکس دوربین اصلی می ۱۱ لایت در محیط تاریک - خیابان گلبرگ
نمونه عکس دوربین فوق عریض می ۱۱ لایت در محیط تاریک - فواره و حوض در پارک میدان هفت حوض

چینی‌ها وظیفه‌ی ثبت تصاویر فوق‌عریض را در می ۱۱ لایت به حسگر کوچکِ ۴/۱ اینچی IMX355 سونی محول کرده‌اند که پشت لنز ۱۶ میلی‌متری با f/2.2 به انجام وظایف خود می‌پردازد و متأسفانه همچنان از فوکوس خودکار و لرزشگیر اپتیکال در آن خبری نیست.

مطابق انتظار دوربین فوق‌عریض تصاویری با جزئیات کمتر، گستره‌ی دینامیکی اندکی محدودتر و نویز بیشتر ثبت می‌کند؛ اما اگر در محیطی با شرایط نوری مناسب باشید، عکس‌های دوربین فوق‌عریض نیز می‌تواند رضایتتان را جلب کند.

در محیط‌هایی با نورِ کم، دوربین فوق‌عریض تصاویر را با سطح جزئیات بسیار پایین و نویزهای بسیار زیادی ثبت می‌کند؛ اما خوش‌بختانه حالت Night در دوربین فوق‌عریض نیز قابل استفاده است. به‌نظر می‌رسد که حالت Night در دوربین فوق‌عریض عملکرد بهتری از خود به‌نمایش می‌گذارد و بدون سافت کردن بیش‌از حد، نویزهای تصویر را تا حد قابل توجهی کنترل می‌کند و جزئیات را بهبود می‌بخشد.

گالری تصاویر دوربین ماکرو می ۱۱ لایت شیائومی

نمونه عکس دوربین ماکرو می ۱۱ لایت شیائومی - گیاه سبز رنگ
نمونه عکس دوربین ماکرو می ۱۱ لایت شیائومی - گل بنفشه دورگه
نمونه عکس دوربین ماکرو می ۱۱ لایت شیائومی - کلید کیبورد
نمونه عکس دوربین ماکرو می ۱۱ لایت شیائومی - رم

دوربین ماکروی می ۱۱ لایت شیائومی از حسگر ۵/۱ اینچی S5K5E9 سامسونگ با پیکسل‌های ۱٫۱۲ میکرومتری یک لنز تله‌ماکرو ۴۹ میلی‌متری با f/2.4 تشکیل شده است. وجود فوکوس خودکار با کنتراست که امکان فوکوس در فاصله‌ی ۳ تا ۷ سانتی‌متری را به کاربر می‌دهد، خبر بسیار خوبی می‌دانیم.

دوربین ماکرو با فوکوس خودکار عکس‌های جذابی می‌گیرد

عملکرد دوربین ماکرو را نمی‌توان ایده‌ئال دانست؛ اما این‌بار به‌دلیل محدوده‌ی فوکوس وسیع‌تر، کنترل نویز بهتر و سطح جزئیات مطلوب می‌خواهیم از صفت «ناکارآمد» برای دوربین ماکروی می ۱۱ لایت استفاده نکنیم.

گالری تصاویر پرتره و سلفی می ۱۱ لایت شیائومی

نمونه عکس پرتره می ۱۱ لایت شیائومی - مسعود توکلی
نمونه عکس پرتره می ۱۱ لایت - امیر سواری
نمونه عکس دوربین سلفی می ۱۱ لایت شیائومی - محمدامین صدقی و رضا حیدری نصب
نمونه عکس دوربین سلفی می ۱۱ لایت در محیط تاریک - فرناز عرفان

در ترکیب دوربین‌های می ۱۱ لایت شیائومی، خبری از حسگری موسوم به عمق‌سنج نیست؛ بنابراین در ثبت تصاویر پرتره، تمام بار جداسازی سوژه از پس‌زمینه بر عهده‌ی الگوریتم نرم‌افزاری می ۱۱ لایت است. باید اعتراف کرد باوجوداینکه از قطعه‌ی سخت‌افزاری برای تشخیص عمق خبری نیست، سوژه در تصاویر پرتره به‌خوبی از پس‌زمینه جدا می‌شود.

دوربین سلفی می ۱۱ لایت از حسگر ۱۶ مگاپیکسلی و ۳/۱ اینچی IMX471 سونی با پیکسل‌های ۱٫۰ میکرومتری، فیلتر رنگی Quad Bayer و لنز ۲۵ میلی‌متری با f/2.5 بهره می‌برد که در کمال تعجب به‌صورت پیش‌فرض عکس‌هایی ۱۶ مگاپیکسلی ثبت می‌کند. استفاده از فیلتر رنگی Quad Bayer برای ثبت تصاویر ۱۶ مگاپیکسلی را رفتار عجیبی از سوی شیائومی می‌دانیم؛ اما درهرصورت عکس‌هایی که دوربین سلفی ثبت می‌کند جزئیات کم، گستره‌ی دینامیکی محدود و نویزهای زیادی دارند.

جمع‌بندی و مقایسه می ۱۱ لایت شیائومی با رقبا

شیائومی می ۱۱ لایت تقریباً در هر زمینه‌ای به‌نسبت برچسب قیمتی‌اش عالی ظاهر می‌شود؛ میان‌رده‌ی جدید چینی‌ها با بدنه‌ی شیشه‌ای، وزن ۱۵۷ گرمی و ضخامت ۶٫۸ میلی‌متری، یکی از خوش‌دست‌ترین و سبک‌ترین گوشی‌های حال حاضر به‌شمار می‌آید، نمایشگر OLED دستگاه با نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی و حساسیت لمسی ۲۴۰ هرتزی، لذت تجربه‌ی کاربری را دوچندان می‌کند و اسپیکرهای استریو با صدای فراگیرشان بر کیفیت تجربه‌ی چندرسانه‌ای دستگاه می‌افزاید.

عکاسی با گوشی شیائومی می ۱۱ لایت

می ۱۱ لایت در زمینه‌ی عکاسی تجربه‌ی رضایت‌بخشی به‌ارمغان می‌آورد؛ اما در زمینه‌ی شارژدهی در سطح بهترین‌های بازار قرار نمی‌گیرد.

مقایسه 4 محصول
موبایل وان پلاس نورد N10 5Gوان پلاس نورد N10 5Gگوشی Samsung Galaxy A42 5G نمای جلو / گلگسی ای 42 سامسونگگلگسی A42 سامسونگ 5Gنمای جلو موبایل گلکسی A52 سامسونگ رنگ مشکیگلکسی A52 سامسونگنمای جلو گوشی شیائومی می 11 لایت نسخه 4Gمی 11 لایت شیائومی
حدود قیمت در زمان عرضهحدود 360 یوروحدود 370 یوروحدود 350 یوروحدود 300 یورو
تاریخ معرفی26 اکتبر 20202 سپتامبر 202017 مارس 202129 مارس 2021
وضعیت عرضهعرضه شدهعرضه شدهعرضه شدهعرضه شده
تاریخ عرضه21 نوامبر 202011 نوامبر 202026 مارس 202116 آوریل 2021
نوع سیستم‌عاملاندرویداندرویداندرویداندروید
سیستم‌عامل در زمان عرضهاندروید 10اندروید 10اندروید 11اندروید 11
توضیحات سیستم‌عاملعرضه با رابط کاربری OxygenOS 10.5عرضه با رابط کاربری One UI 2.5 قابل ارتقاء به اندروید 12عرضه با رابط کاربری One UI 3.1 قابل ارتقاء به اندروید 12عرضه با رابط کاربری MIUI 12
مدل‌‌ نامبرها-SM-A426BSM-A525F SM-A525F/DS SM-A525M SM-A525M/DS-
نرخ مخصوص جذب اروپا (SAR EU)--0.35 وات بر کیلوگرم (سر)، 0.84 وات بر کیلوگرم (بدن)-
ابعاد163 در 74.7 در 9 میلی‌متر164.4 در 75.9 در 8.6 میلی‌متر159.9 در 75.1 در 8.4 میلی‌متر6.8 در 75.7 در 160.5 میلی‌متر
وزن190 گرم190 گرم189 گرم157 گرم
جنس جلوشیشه - گوریلا گلس 3-شیشه - گوریلا گلس 5شیشه - گوریلا گلس 5
جنس فریمپلاستیک-پلاستیک-
رنگآبیمشکی سفید خاکستریآبی سفید مشکی بنفشمشکی صورتی آبی
جنس پشت--پلاستیک-
ابعاد نمایشگر6.49 اینچ6.6 اینچ6.5 اینچ6.55 اینچ
نوع نمایشگرIPS LCDSuper AMOLEDSuper AMOLEDAMOLED
حداکثر نرخ نوسازی (Refresh Rate)90 هرتز60 هرتز90 هرتز90 هرتز
رزولوشن1080 در 2400 پیکسل720 در 1600 پیکسل1080 در 2400 پیکسل1080 در 2400 پیکسل
تراکم پیکسلی~406 پیکسل در اینچ~266 پیکسل در اینچ~407 پیکسل در اینچ~402 پیکسل در اینچ
نسبت تصویر20:920:920:920:9
نسبت نمایشگر به بدنه~83.5 درصد~84.3 درصد~84.9 درصد~85.3 درصد
حداکثر روشنایی--800 نیت (Peak)-
استانداردهای HDR---HDR10
مدل تراشهQualcomm SM6350 Snapdragon 690 5GQualcomm SM7225 Snapdragon 750 5GQualcomm SM7125 Snapdragon 720GQualcomm SM7150 Snapdragon 732G
فرآیند ساخت تراشه8 نانومتر8 نانومتر8 نانومتر8 نانومتر
تعداد هسته پردازنده8 هسته8 هسته8 هسته8 هسته
مشخصات هسته‌ها2 هسته 2.0 گیگاهرتز Kryo 560 Gold و 6 هسته 1.7 گیگاهرتز Kryo 560 Silver2 هسته 2.2 گیگاهرتز Kryo 570 و 6 هسته 1.8 گیگاهرتز Kryo 5702 هسته 2.3 گیگاهرتز Kryo 465 Gold و 6 هسته 1.8 گیگاهرتز Kryo 465 Silver2 هسته 2.3 گیگاهرتز Kryo 470 Gold و 6 هسته 1.8 گیگاهرتز Kryo 470 Silver
پردازنده گرافیکیAdreno 619LAdreno 619Adreno 618Adreno 618
ترکیب حافظه داخلی و رم128 گیگابایت / 6 گیگابایت رم128 گیگابایت / 4 گیگابایت رم 128 گیگابایت / 6 گیگابایت رم 128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم128 گیگابایت / 4 گیگابایت رم 128 گیگابایت / 6 گیگابایت رم 128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 8 گیگابایت رم64 گیگابایت / 6 گیگابایت رم 128 گیگابایت / 6 گیگابایت رم 128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم
رم6 گیگابایت رم4 گیگابایت رم 6 گیگابایت رم 8 گیگابایت رم4 گیگابایت رم 6 گیگابایت رم 8 گیگابایت رم6 گیگابایت رم 8 گیگابایت رم
حافظه داخلی128 گیگابایت128 گیگابایت128 گیگابایت 256 گیگابایت64 گیگابایت 128 گیگابایت
نوع حافظه داخلیUFS 2.1UFS 2.1UFS 2.1UFS 2.2
درگاه کارت حافظه
دارد
دارد
دارد
دارد
نوع درگاه کارت حافظهmicroSDXCmicroSDXC (جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم)microSDXC (جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم)microSDXC (جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم)
حداکثر کارت حافظه پشتیبانی شده-1 ترابایت1 ترابایت-
پیکربندی دوربین پشتواید/استاندارد اولتراواید تشخیص عمق ماکروواید/استاندارد اولتراواید تشخیص عمق ماکروواید/استاندارد اولتراواید تشخیص عمق ماکروواید/استاندارد اولتراواید ماکرو
دوربین اصلی - واید/استاندارد64 مگاپیکسل48 مگاپیکسل64 مگاپیکسل64 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اصلی - واید/استاندارد0.8 میکرومتر سایز پیکسل 1/1.72 اینچ سایز سنسور لنز واید فوکوس خودکار با تشخیص فاز f/1.80.8 میکرومتر سایز پیکسل لنز واید 1/2.0 اینچ سایز سنسور f/1.8 فوکوس خودکار با تشخیص فازلنز واید 26 میلی‌متری f/1.8 فوکوس خودکار با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویرلنز واید 26 میلی‌متری 1/1.97 اینچ سایز سنسور 0.7 میکرومتر سایز پیکسل f/1.8 فوکوس خودکار با تشخیص فاز
دوربین اولتراواید8 مگاپیکسل8 مگاپیکسل12 مگاپیکسل8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اولتراوایدلنز اولتراواید پوشش 119 درجه f/2.3لنز اولتراواید f/2.2لنز اولتراواید پوشش 123 درجه f/2.2لنز اولتراواید پوشش 120 درجه 1/4.0 اینچ سایز سنسور 1.12 میکرومتر سایز پیکسل f/2.2
دوربین ماکرو2 مگاپیکسل5 مگاپیکسل5 مگاپیکسل5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین ماکروf/2.4f/2.4f/2.4لنز ماکرو f/2.4 فوکوس خودکار
دوربین تشخیص عمق5 مگاپیکسل5 مگاپیکسل5 مگاپیکسل-
مشخصات دوربین تشخیص عمقf/2.4f/2.4f/2.2-
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ پشت4K4K4K4K
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو4K@30fps 1080p@30/60/120fps4K@30fps 1080p@30fps 720p@480fps4K@30fps 1080p@30/60fps4K@30fps 1080p@30/60/120fps
توضیحات فیلم‌برداریلرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپیلرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپیلرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپیلرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی
دوربین سلفی اصلی16 مگاپیکسل20 مگاپیکسل32 مگاپیکسل16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی اصلیf/2.1لنز واید f/2.2لنز واید 26 میلی‌متری 0.8 میکرومتر سایز پیکسل 1/2.8 اینچ سایز سنسور f/2.225 میلی‌متری لنز واید 1/3.06 اینچ سایز سنسور 1.0 میکرومتر سایز پیکسل f/2.5
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ سلفی1080p1080p4K1080p
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو سلفی1080p@30/60fps1080p@30fps4K@30fps 1080p@30fps1080p@30fps 720p@120fps
توضیحات فیلم‌برداری سلفیلرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی---
ظرفیت باتری4300 میلی‌آمپر ساعت5000 میلی‌آمپر ساعت4500 میلی‌آمپر ساعت4250 میلی‌آمپر ساعت
نوع باتریلیتیوم پلیمریلیتیوم پلیمریلیتیوم پلیمریلیتیوم پلیمری
تعویض‌پذیری باتریغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربر
حداکثر توان شارژ پشتیبانی شده30 وات15 وات25 وات33 وات
پشتیبانی از شارژ سریع
دارد
دارد
دارد
دارد
پشتیبانی از شارژ بی‌سیم
ندارد
ندارد
ندارد
ندارد
درگاه اتصالUSB Type-C 2.0USB Type-C 2.0USB Type-C 2.0USB Type-C 2.0
پشتیبانی از OTG
دارد
دارد
دارد
دارد
زمان موردنیاز برای شارژ--50 درصد در 30 دقیقه-
نوع اسپیکراستریو (دوگانه)مونواستریو (دوگانه)استریو (دوگانه)
جک 3.5 میلی‌متری
دارد
دارد
دارد
ندارد
ویژگی‌‌های صوتی---صدای 24 بیت / 192 کیلوهرتز
حسگرهاحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نماحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نماحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نماحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج حسگر مجاورت ژیروسکوپ
نوع حسگر اثر انگشتپشت گوشیزیر نمایشگر (اپتیکال)زیر نمایشگر (اپتیکال)کنار گوشی
Wi-FiWi-Fi 5 (802.11ac) a/b/g/n/acWi-Fi 5 (802.11ac) a/b/g/n/acWi-Fi 5 (802.11ac) a/b/g/n/acWi-Fi 5 (802.11ac) a/b/g/n/ac
توضیحات Wi-Fiدو بانده (Dual Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)دو بانده (Dual Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)دو بانده (Dual Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)دو بانده (Dual Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)
بلوتوث5.15.05.05.1
توضیحات بلوتوثپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LEپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LEپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LEپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LE
فناوری‌ ارتباطیGSM / CDMA / HSPA / LTE / 5GGSM / HSPA / LTE / 5GGSM / HSPA / LTEGSM / HSPA / LTE
پشتیبانی از 5G
دارد
دارد
ندارد
ندارد
سیم‌کارتدو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)تک سیم‌‌‌کارت (نانو سیم) دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)تک سیم‌‌‌کارت (نانو سیم) دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)
مسیریابی و GPSGPS به همراه A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS - دو باندهGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDSGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDSGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS

سایر بررسی‌های موبایل:بررسی سامسونگ گلکسی A42 مدل 5G

در حال حاضر مهم‌ترین رقبای می ۱۱ لایت را دو دستگاه گلکسی A52 مدل 4G‌ و گلکسی A42 از سامسونگ و گوشی هوشمند وان پلاس نورد N10‌ می‌دانیم که از بین آن‌ها دو مدل گلکسی A42 و نورد N10 روی کاغذ از پردازنده‌ی گرافیکی قوی‌تر و هسته‌های پردازشی جدیدتری بهره می‌برند و به‌موجب رابط کاربری سرراست‌تر و ساده‌ترشان، تجربه‌ی کاربری روزمره‌ای بهتری داشته باشند؛ اما از سوی دیگر، نمایشگر آن‌ها یا به‌لحاظ نوع پنل (نورد N10) یا نرخ نوسازی (A42) هم‌سطح میان‌رده‌ی شیائومی نیست.

بررسی ویدئویی می ۱۱ لایت شیائومی با وضوح 2K

تماشا در یوتیوب

شما می‌توانید برای خرید گوشی شیائومی می ۱۱ لایت به فروشگاه اینترنتی سایمان دیجیتال مراجعه کنید.

نکات مثبت

  • بدنه‌ی شیشه‌ای بسیار سبک و باریک
  • نمایشگر ۹۰ هرتزی و ۱۰ بیتی OLED
  • اسپیکرهای استریو با صدای رسا
  • عملکرد خوب دوربین اصلی در روز و شب
  • قیمت مناسب و ارزش خرید بالا
  • عرضه با شارژر ۳۳ واتی

نکات منفی

  • شارژدهی متوسط
  • وجود ته‌مایه‌ای جزئی از رنگ قرمز در نمایشگر
  • فقدان گواهی IP برای مقاومت دربرابر آب
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات