مدیرعامل فولکس واگن تسلا مدل Y را شگفت‌انگیز توصیف کرد

چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
هربرت دیس، مدیرعامل فولکس‌واگن، پس از تجربه‌ی رانندگی با خودرو الکتریکی تسلا مدل Y، آن را شگفت‌انگیز توصیف کرد و گفت این خودرو را نقطه‌ی مرجع محصولات فولکس‌واگن قرار می‌دهد.
تبلیغات

احتمالا در روزهای اخیر شنیده‌اید که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در سفر چند روز پیش خود به آلمان، با هربرت دیس، مدیرعامل فولکس ‌واگن، ملاقات کرده است. خیلی سریع مشخص شد که ایلان ماسک خودرو تمام‌الکتریکی فولکس‌واگن ID.3 و مدل آینده ID.4 را در باند فرودگاه آزمایش کرد. 

هربرت دیس مدیرعامل فولکس‌واگن / volkswagen

در پی این دیدار، باردیگر حدس‌و‌گمان‌هایی درباره‌ی احتمال همکاری فولکس‌واگن و تسلا مطرح شد؛ اما دیس به‌صراحت اعلام کرد که این اتفاق نمی‌افتد. البته چنین گمانه‌زنی‌هایی که درباره احتمال همکاری دو شرکت در آینده مطرح می‌کنند، به‌نوعی منطقی است؛ زیرا معمولا مدیرعامل هیچ شرکتی به مدیرعامل رقیب خود اجازه نمی‌دهد که با یکی از محصولاتش رانندگی کند یا یکی از خودروهای جدیدش را پیش از رونمایی رسمی ببیند. 

معمولا خودروسازان شخصی را استخدام می‌کنند یا حتی خودرو جدیدی می‌خرند تا آن را محک بزنند یا به‌اصطلاح نقطه‌ی مرجع محصولات خود قرار دهند. اگرچه به‌نظر نمی‌رسد ایلان ماسک بخواهد خودروهای فولکس‌واگن را معیار قرار دهد، خودروساز آلمانی به‌عنوان راهنما به‌دنبال خودروهای الکتریکی تسلا است. درحقیقت، هربرت دیس اظهار کرد که او نیز باید با تسلا مدل Y رانندگی کند؛ زیرا از بسیاری جهات آن را نقطه‌ی مرجع فولکس‌واگن می‌داند.

هربرت دیس ویدئویی در شبکه‌ی اجتماعی لینکدین به‌اشتراک گذاشت و گفت:

ایک دستگاه تسلا مدل Y را نیز با همکارم فرانک ولش آزمایش کردم. این خودرو از بسیاری جنبه‌ها (نه تمام آن‌ها) برای ما مرجع است: تجربه‌ی کاربر، به‌روزبودن‌، قابلیت‌‌های رانندگی، عملکرد مناسب تیپ‌های این مدل، شبکه‌ی شارژ و ظرفیت پیمایش. من از رانندگی با این خودرو تحت‌تأثیر قرار گرفته‌ام. این خودرو شگفت‌انگیز است.

هربرت دیس درادامه گفت تسلا مدل Y باتوجه‌به اینکه از ابتدا به‌صورت خودرو الکتریکی ساخته شده است، دقیقا مانند ID.3 مزیتی عمده دارد. برخلاف سایر خودروسازان، تسلا و فولکس‌واگن در حال ساخت خودروهای الکتریکی روی پلتفرم مدل‌های احتراق‌داخلی سنتی نیستند؛ اگرچه فولکس‌واگن در گذشته این کار را می‌کرد. دیس می‌گوید سایر خودروسازان درصورت تکیه بر پلتفرم‌های خودروهای بنزینی نمی‌تواند بهترین خودروهای الکتریکی را تولید کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات