احتمال کاهش ۷۴ درصدی تولید گوشی‌های هواوی در سال ۲۰۲۱

سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارش‌ها، هواوی در سال ۲۰۲۱ فقط ۵۰ میلیون گوشی عرضه خواهد کرد که این تعداد در‌مقایسه‌با سال ۲۰۲۰، ۷۴ درصد کمتر است.
تبلیغات

در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۰، هواوی با کسب رتبه‌ی اول در برند گوشی‌های هوشمند از سامسونگ پیشی گرفت و دنیای فناوری را غافلگیر کرد. بازار چین در این بازه‌ی زمانی در حال بازیابی بحران ناشی از ویروس کرونا بود و هواوی توانست در این مدت فروش رضایت‌بخشی تجربه کند. این در حالی است که وضعیت فروش سامسونگ به بازار اروپا و آمریکای‌شمالی وابستگی زیادی دارد و در بازه‌ی زمانی یادشده، این بازارها درگیر بحران کرونا شده بودند و این موضوع فروش شرکت کره‌ای را تحت‌تأثیر قرار داد.

متأسفانه وضعیت مناسب هواوی در  آوریل امسال مدت زیادی طول نمی‌کشد و شرکت چینی در سال ۲۰۲۱ کاهش شدیدی را در تولید محصولاتش تجربه می‌کند. براساس گزارش‌ رسانه‌ی کره‌ای The Elec، هواوی به پیمان‌کاران کره‌‌‌ای‌اش اعلام کرد که قصد دارد در سال آینده فقط ۵۰ میلیون دستگاه گوشی تولید کند.

پیش‌بینی ‌شده بود امسال هواوی ۱۹۰ میلیون گوشی عرضه کند و این نشان می‌دهد که میزان تولید گوشی‌های شرکت در سال آتی کاهش چشمگیر ۷۴درصدی خواهد داشت. ناگفته نماند هواوی در نیمه‌ی دوم سال جاری و زمانی‌که بسیاری از شرکت‌ها درگیر وضعیت بحرانی شده بودند، توانست بیش از ۵۵ میلیون گوشی بفروشد.

گفته می‌شود تحریم‌های آمریکا روی اوضاع‌واحوال پیش روی شرکت در سال ۲۰۲۱ تأثیرگذار است. درواقع براساس تحریم‌های آمریکا، سرویس‌های گوگل از گوشی‌های جدید هواوی پشتیبانی نمی‌کنند و شرکت چینی نمی‌تواند از محصولات تأمین‌کنندگان تجهیزات آمریکایی بهره‌مند شود.

دولت آمریکا فروش تراشه‌های کرین شرکت TSMC به هواوی را ممنوع کرد و شرکت چینی برای تأمین اجزای موردنیازش باید به تولیدکنندگان دیگر یا موجودی تراشه‌هایش تکیه کند. اخیرا گزارش شده بود که شرکت چینی مدیاتک برای فروش تراشه از آمریکا درخواست مجوز کرده است.

هواوی قرار است برخی از تراشه‌های کرین را از شرکت چینی SMIC دریافت کند که اخیرا گزارش شد آمریکا این شرکت را نیز در فهرست شرکت‌های ممنوعه آمریکا قرار می‌دهد و این موضوع تولیدات آتی SMIC را با مشکل مواجه می‌کند.

تحریم‌های علیه هواوی می‌توانند به‌نفع شرکت‌های رقیبش باشند. به‌گزارش رسانه‌ی The Elec، سامسونگ تصمیم دارد در هند و اروپا قدرت را در دست بگیرد و در این زمینه، از تحریم‌های آمریکا علیه هواوی و درگیری‌های دولت چین و هند بر سر منطقه‌ی جغرافیایی هیمالایا گالوان بهره می‌برد. گفته می‌شود شرکت کره‌ای قصد دارد در سال ۲۰۲۱، ۳۰۰ میلیون گوشی هوشمند روانه‌ی بازار کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات