پوکو X3 NFC با تراشه اسنپدراگون 732G رونمایی شد

دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
پوکو X3 NFC از ماژول دوربین چهارگانه در پنل پشتی برخوردار است و در دو مدل ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی روانه‌ی بازار می‌شود.
تبلیغات

شیائومی از شرکت‌های چینی بزرگ درزمینه‌ی تولید گوشی هوشمند محسوب می‌شود که البته برندهای مختلفی نیز درکنار برند اصلی این شرکت فعالیت می‌کنند. مدتی است که شیائومی برند پوکو را رونمایی کرده است؛ برندی که انتظار می‌رود محصول جدیدی از آن به‌نام پوکو X3 NFC روانه‌ی بازار شود.

انتخاب چنین نامی طبیعتا به برخورداری گوشی جدید شیائومی از تراشه NFC اشاره می‌کند؛ اما پوکو X3 NFC ویژگی‌های جالب دیگری نیز دارد. در دل محصول جدید برند پوکو، از تراشه‌ی اسنپدراگون 732G استفاده شده است؛ تراشه‌ای که شیائومی ادعا می‌کند توانمندترین نمونه‌ی 4G میان مدل‌های مختلف سری اسنپدراگون ۷۰۰ محسوب می‌شود.

در قاب جلویی پوکو X3 NFC، از نمایشگری ۶/۶۷ اینچی با پنل LCD استفاده شده که رزولوشن آن به +FHD می‌رسد و از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتزی بهره می‌برد. برخورداری از نسبت ابعاد ۲۰:۹ سبب شده با نمایشگری کشیده روبه‌رو شویم. دو نرخ اعلام‌شده سبب می‌شود که کاربر تجربه‌ی به‌مراتب بهتری در اجرای بازی‌های موبایل داشته باشد. در بالای صفحه‌نمایش نیز، حفره‌ای برای دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی با گشودگی دریچه‌ی دیافراگم f/2.2 تعبیه شده است.

رنگبندی مشکی پوکو X3 NFC

در پنل پشتی، می‌توان دوربینی چهارگانه مشاهده کرد: دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با حسگر IMX682 سونی و گشودگی دریچه‌ی دیافراگم F/1.73، دوربین فوق‌عریض ۱۳ مگاپیکسلی با میدان دید ۱۱۹ درجه‌ای و گشودگی دریچه‌ی دیافراگم F/2.2، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی با امکان فوکوس سوژه از فاصله‌ی ۴ سانتی‌متری و دوربین ۲ مگاپیکسلی دیگر برای سنجش میزان عمق در تصویر.

هر دو دوربین ۲ مگاپیکسلی از گشودگی دریچه دیافراگم F/2.4 برخوردار هستند. شیائومی ادعا می‌کند که از هوش مصنوعی با ویژگی‌هایی ازجمله Skyscaping 3.0 در دوربین پوکو X3 NFC استفاده شده تا کیفیت عکاسی در شب به‌مراتب بهتر شود.

در دل پوکو X3 NFC، از باتری ۵،۱۶۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده شده که برای محصولات میان‌رده میزان ایدئالی محسوب می‌شود. امکان شارژ ۳۳ واتی با استفاده از شارژ موجود در داخل جعبه‌ی محصول جدید شرکت چینی فراهم خواهد بود. برای شارژ یا انتقال اطلاعات به گوشی از درگاه USB-C انتهای دستگاه می‌توان استفاده کرد. درکنار این درگاه، جک هدفون ۳/۵ میلی‌متری نیز قرار دارد.

دوربین پوکو X3 NFC

شرکت چینی شیائومی برای محصول جدیدش از دو بلندگوی استریو استفاده کرده تا علاقه‌مندان از پخش صدایی شفاف و باکیفیت لذت ببرند. پوکو X3 NFC از ارتباطات بلوتوث ۵/۱ و Wi-Fi a/b/g/n/ac برخوردار است و امکان اتصال هم‌زمان دو سیم‌‌کارت وجود دارد. از دیگر مشخصات گوشی هوشمند جدید برند پوکو می‌توان به گواهی IP53 و محافظ شیشه‌ی گوریلا گلس ۵ روی صفحه‌نمایش و امکان ارتقای حافظه ذخیره‌سازی با استفاده از کارت حافظه‌ میکرو اس‌دی تا سقف ۲۵۶ گیگابایت اشاره کرد.

انتظار می‌رود مدل مجهز به ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌ سازی پوکو X3 NFC با قیمت ۲۲۹ یورو و مدل دوم با همان میزان حافظه‌ی رم و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۲۶۹ یورو از ۱۱ سپتامبر (۲۱ شهریور) عرضه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات