فیسبوک قابلیت به‌اشتراک‌گذاری استوری‌‌های اینستاگرام در فیسبوک را آزمایش می‌کند

شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
فیسبوک ویژگی جدیدی را آزمایش می‌کند که می‌توان با استفاده از آن، استوری‌های اینستاگرام را برای کاربران مشترک دو پلتفرم در فیسبوک به‌اشتراک گذاشت.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد مرز بین اینستاگرام و فیسبوک کم‌رنگ‌تر می‌شود. همان‌طورکه می‌دانید، فیسبوک سال گذشته مالک اینستاگرام شد و از آن زمان، روی ادغام قابلیت‌های بیشتری از این دو پلتفرم کار می‌کند. گفته‌ می‌شود فیسبوک قابلیت جدیدی را آزمایش می‌کند که امکان مشاهده‌ی استوری‌های اینستاگرام را در فیسبوک فراهم می‌کند.

برخی از کاربران فیسبوک متوجه ویژگی آزمایش‌شده شدند و یکی از کاربران توییتر با نام کاربری ec_wife@ درباره‌ی آن توییت کرد. مت ناوارا، مشاور رسانه‌ی اجتماعی فیسبوک، با تأیید توییت کاربر گفت:

امکان به‌اشتراک‌گذاری هم‌زمان استوری‌های اینستاگرام در فیسبوک فراهم‌ شده بود؛ اما کاربر به‌صورت دستی می‌توانست از این قابلیت استفاده کند. حال، قابلیت جدید آزمایش‌شده با ویژگی مذذکور کمی متفاوت است و به‌طور خودکار این کار را انجام می‌دهد. همچنین، در ویژگی قبلی تمامی کاربران فیسبوک می‌توانستند استوری اینستاگرام کاربر را مشاهده کنند؛ ولی ویژگی جدید استوری‌ها را برای کاربران مشترک دو پلتفرم نشان می‌دهد.
به اشتراک گذاری استوری‌های اینستاگرام در فیسبوک

پس از انتشار قابلیت جدید، کاربر می‌تواند به انتخاب خودش آن را فعال کند تا دنبال‌کنندگان حساب کاربری‌اش در فیسبوک بتوانند استوری‌های اینستاگرامش را نیز ببینند. پس، دو طرف باید این قابلیت را فعال و همدیگر را در هر دو پلتفرم دنبال کرده‌ باشند. به‌عبارت‌دیگر، فیسبوک در اسکرین‌شات قابلیت جدید نوشته است درصورتی‌که دوستانتان در فیسبوک حساب کاربری اینستاگرامتان را دنبال نمی‌کنند، نمی‌توانند استوری‌های اینستاگرامتان را در فیسبوک مشاهده کنند.

با ویژگی جدید، کاربران در فیسبوک می‌توانند استوری‌های این شبکه‌ی اجتماعی و اینستاگرام را مشاهده کنند و استوری‌های دو پلتفرم با رنگ اطراف تصویر استوری از هم تفکیک می‌شوند؛ یعنی رنگ صورتی و نارنجی برای استوری اینستاگرام و رنگ آبی برای استوری فیسبوک است.

سخن‌گوی فیسبوک درباره‌ی آزمایش جدید توضیح می‌دهد:

به‌طور موقتی، قابلیت جدیدی را آزمایش می‌کنیم که با استفاده از آن بتوان استوری‌های اینستاگرام را در فیسبوک نشان داد. افرادی می‌توانند در فیسبوک استوری‌ها را مشاهده کنند که آن کاربر را در اینستاگرام نیز دنبال کرده باشند. ویژگی جدید به حریم خصوصی کاربر احترام می‌گذارد و امکان لغو آن نیز وجود دارد. قابلیت جدید فعلا در مرحله‌ی آزمایشی است و منتظر دریافت بازخورد کاربران هستیم.

فیسبوک پس از کسب مالکیت واتساپ و اینستاگرام، سعی می‌کند قابلیت‌های این سه پلتفرم را در هم ادغام کند. به‌جز ویژگی جدید آزمایش‌شده، غول شبکه‌های اجتماعی از ماه گذشته ادغام مسنجرش را در چت اینستاگرام آغاز کرد و به‌زودی این اتفاق برای واتساپ نیز خواهد افتاد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات