هرآنچه آنر در IFA 2020 رونمایی کرد

جمعه ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
مطالعه 10 دقیقه
آنر در کنفرانس مطبوعاتی ایفا ۲۰۲۰ محصولات متنوعی شامل ساعت هوشمند، لپ‌تاپ و تبلت به‌نمایش گذاشت که در ادامه نگاهی به مشخصات فنی و ویژگی‌های آن‌ها خواهیم انداخت.
تبلیغات

مراسم ایفا ۲۰۲۰ دومین روز خود را طی می‌کند و ساعاتی پیش در همین مراسم شاهد رونمایی کنفرانس مطبوعاتی آنر بودیم. آنر که یکی از زیرشاخه‌های هواوی است از سال گذشته به‌دلیل وابستگی به این شرکت توسط ایالات متحده تحریم شده و برخی مشکلات برای فعالیت‌هایش در سطح جهانی پیش آمده است. با همه‌ی این‌ها آنر با حضور در ایفا ۲۰۲۰ نشان داد که همچنان خود را به تولید محصولات متنوع در حوزه‌ی فناوری متعهد می‌داند و دست از تلاش برنمی‌دارد. این شرکت چینی از فرصتی که ایفا ۲۰۲۰ در اختیارش قرار داد نهایت استفاده را برد و دو ساعت هوشمند، دو تبلت اندرویدی به‌همراه سه لپ‌تاپ مجهز به پردازنده‌های سری AMD Ryzen 4000 برای بازارهای جهانی رونمایی کرد.

یکی از لپ‌تاپ‌های جدید آنر نسخه‌ی رایزن لپ‌تاپی که به‌حساب می‌آید که این شرکت پیش‌تر با پردازنده‌ی اینتل معرفی کرده بود. دو لپ‌تاپ دیگری که آنر معرفی کرده را پیش‌تر دیده بودیم؛ بااین‌حال لپ‌تاپ‌های جدید به‌جای پردازنده‌های سری رایزن ۳۰۰۰ به پردازنده‌های جدیدتر رایزن ۴۰۰۰ مجهز شده‌اند.

آنر مجیک بوک پرو / MagicBook Pro نمای جلو روی میز

آنر مجیک‌بوک پرو

آنر اوایل سال جاری میلادی لپ‌تاپ مجیک‌بوک پرو را با پردازنده‌ی اینتل معرفی و سپس روانه‌ی بازار کرد. لپ‌تاپ جدیدی که در ایفا ۲۰۲۰ معرفی شد نسخه‌ی AMD آن لپ‌تاپ است که از پردازنده‌ی شتاب‌یافته‌ی (APU) جدیدی با نام AMD Ryzen 5 4600H به‌جای پردازنده‌ی نسل دهمی اینتل استفاده می‌کند. تراشه‌ی به‌کاررفته در لپ‌تاپ جدید آنر متشکل‌از ۶ هسته‌ی پردازشی و ۱۲ ترد است و سرعت کلاک پایه‌ی ۳٫۰ گیگاهرتز را درکنار سرعت کلاک بوست ۴٫۰ گیگاهرتز ارائه می‌دهد. تراشه‌ی موردبحث AMD همچنین مجهز به پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع با ۶ هسته‌ی مجزا است که سرعت کلاک ۱٫۵ گیگاهرتز دارد. 

در آنر مجیک‌بوک پرو شاهد استفاده از ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم دوکاناله‌ی DDR4 به‌همراه ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی NVMe SSD هستیم. در لپ‌تاپ آنر مجیک‌بوک جدید خبری از پردازنده‌ی گرافیکی مجزا نیست، زیرا تراشه‌ی AMD Ryzen 5 4600H از پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع سری وگا (Vega) استفاده می‌کند. آنر در مدل جدید مجیک‌بوک پرو همچون مدل پیشین از سیستم خنک‌کننده‌ی متشکل‌از فن دوگانه و لوله‌ی حرارتی دوگانه استفاده می‌کند تا تراشه‌ی موردبحث AMD را که توان طراحی حرارتی‌اش (TDP) به ۴۵ وات می‌رسد خنک نگه دارد. 

آنر مجیک‌بوک پرو جدید مجهز به تراشه‌ی AMD Ryzen 5 4600H با پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع وگا است

بدنه‌ی آلومینیومی آنر مجیک‌بوک پرو دارای وزن ۱٫۷ کیلوگرم است که برای لپ‌تاپی ۱۶٫۱ اینچی تا حدی سبک به‌حساب می‌آید. حال که بحث ابعاد صفحه‌نمایش شد، بهتر است بدانید صفحه‌نمایش ۱۶٫۱ اینچ آنر مجیک‌بوک پرو حاشیه‌های کمی در اطراف خود دارد (۴٫۹ میلی‌متر در بالا، راست و چپ) و طبق ادعای چینی‌‌ها، این لپ‌تاپ نسبت نمایشگر به بدنه‌ی ۹۰ درصد ارائه می‌دهد. پنل به‌کاررفته در مجیک‌بوک پرو محتوای بصری را با وضوح ۱٬۹۲۰ در ۱٬۰۸۰ پیکسل به‌نمایش می‌گذارد، ۱۰۰ درصد از فضای رنگی sRGB را پوشش می‌دهد و نسبت کنتراستش به ۱٬۰۰۰:۱ می‌رسد.

ظرفیت باتری مدل جدید آنر مجیک‌بوک پرو نسبت‌به مدل پیشین بدون تغییر باقی مانده است (۵۶ وات‌ساعت) و به‌همان میزان دوام می‌آورد. آنر می‌گوید این باتری می‌تواند به‌مدت ۱۱ ساعت ویدئو پخش کند. فرایند شارژ لپ‌تاپ ازطریق آداپتور ۶۵ وات USB-C انجام می‌گیرد که به‌تنهایی ۱۶۰ گرم وزن دارد. آنر می‌گوید این آداپتور می‌تواند در مدت‌زمان نیم ساعت، درصد شارژ باتری را از صفر به ۵۰ برساند.

لپ‌تاپ جدید آنر تنوع درگاه مناسب دارد و از درگاه‌های HDMI 2.0 و USB-C و (USB-A (3.2 Gen 1 و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون استفاده می‌کند. لپ‌تاپ آنر مجیک‌بوک پرو همچنین دارای حسگر اثر انگشت است و وب‌کم آن به زیر یکی از کلیدهای صفحه‌کلید منتقل شده. صفحه‌کلید لپ‌تاپ از نور پس‌زمینه بهره‌مند است. 

مدل جدید آنر مجیک‌بوک پرو در تاریخ ۷ سپتامبر ۲۰۲۰ (۱۷ شهریور ۱۳۹۹) در بازار آلمان و در تاریخ ۸ سپتامبر ۲۰۲۰ (۱۸ شهریور ۱۳۹۹) در بازارهای بریتانیا و فرانسه عرضه می‌شود. قیمت لپ‌تاپ برابربا ۹۰۰ یورو است، بااین‌حال کسانی که محصول را پیش‌خرید کنند تخفیف ۱۰۰ دلاری دریافت می‌کنند.

آنر مجیک بوک 14 / MagicBook 14 از نمای پشت روی میز

آنر مجیک‌بوک ۱۴ و مجیک‌بوک ۱۵

مجیک‌بوک ۱۴ و ۱۵ دو لپ‌تاپ سبک‌وزن آنر هستند که از تراشه‌ی AMD Ryzen 5 4500U استفاده می‌کنند. پردازنده‌ی شتاب‌یافته‌ی موردبحث AMD دارای توان طراحی حرارتی ۱۵ وات است و از ۶ هسته‌ی پردازشی به‌همراه ۶ ترد بهره می‌گیرد و سرعت کلاک پایه و بوستش به‌ترتیب ۲٫۳ و ۴٫۰ گیگاهرتز اعلام شده. در این تراشه نیز شاهد استفاده از پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع هستیم. پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع AMD Ryzen 5 4500U دارای ۶ هسته‌ی پردازشی است و سرعت کلاک ۱٫۵ گیگاهرتز ارائه می‌دهد.

هر دو لپ‌تاپ جدید آنر در کانفیگ‌هایی با هشت یا ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم دوکاناله‌ی DDDR4 به‌همراه ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی NVMe SSD به بازار عرضه می‌شوند. آنر مجیک‌بوک ۱۴ و آنر مجیک‌بوک ۱۵ جدید آنر قرار است جایگزین لپ‌تاپ‌هایی شوند که سال گذشته با همین نام معرفی شدند و مجهز به تراشه‌های سری رایزن ۳۰۰۰ AMD بودند. 

آنر مجیک‌بوک ۱۵ جدید از صفحه‌نمایش ۱۵٫۶ اینچ استفاده می‌کند و نسبت نمایشگر به بدنه‌ی ۸۷ درصد دارد. این درحالی است که مدل دیگر به صفحه‌نمایش ۱۴ اینج مجهز شده و نسبت نمایشگر به بدنه‌ی ۸۴ درصد ارائه می‌دهد. هر دو صفحه‌نمایش دارای وضوح 1080p هستند. بدنه‌ی لپ‌تاپ‌های جدید آنر از جنس آلومینیوم ساخته شده، این درحالی است که حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش از مایلار (نوعی پلاستیک) ساخته شده است.

آنر مجیک بوک 14 / MagicBook از نمای جلو نمایشگر

مدل ۱۵٫۶ اینچ لپ‌تاپ‌های جدید آنر ۱٫۵۳ کیلوگرم وزن دارد و وزن مدل ۱۴ اینچ به ۱٫۳۸ کیلوگرم می‌رسد. در مدل‌های پیشین لپ‌تاپ‌های آنر مجیک‌بوک ۱۴ و ۱۵ شاهد اتفاقی عجیب بودیم و آن، پرظرفیت‌تربودن باتری مدل ۱۴ اینچ بود. این اتفاق در مدل‌های جدید نیز تکرار شده و درحالی‌که آنر مجیک‌بوک ۱۴ از باتری ۵۶ وات‌ساعتی استفاده می‌کند، آنر مجیک‌بوک ۱۵ به باتری ۴۲ وات‌ساعتی مجهز شده است. 

آنر مجیک‌بوک ۱۴ و مجیک‌بوک ۱۵ جدید دارای صفحه‌نمایش 1080p هستند

فرایند شارژ دو لپ‌تاپ موردبحث آنر ازطریق آداپتور ۶۵ وات USB-C انجام می‌گیرد. این آداپتور درصد شارژ باتری لپ‌تاپ‌های آنر را در سی دقیقه از صفر به ۵۰ می‌رساند. درکنار درگاه USB-C، لپ‌تاپ‌های جدید آنر دارای یک درگاه USB-A 3.0 و یک درگاه USB-A 2.0 و یک درگاه HDMI و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون هستند. 

آنر مجیک‌بوک ۱۴ جدید قرار است در بریتانیا و آلمان و فرانسه در تاریخ ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۰ (۳۱ شهریور ۱۳۹۹) عرضه شود. کانفیگی از این لپ‌تاپ که مجهز به هشت گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت درایو SSD است ۷۵۰ یورو قیمت دارد. آنر به‌تمامی کسانی که لپ‌تاپ جدید را به‌هنگام عرضه تهیه کنند یک وسیله‌ی جانبی به انتخاب خودشان ارائه می‌دهد؛ این وسیله شامل ماوس، آنر روتر ۳، ایرفون‌ بلوتوثی آنر یا کوله‌پشتی آنر خواهد بود.

آنر مجیک بوک 15 / MagicBook از نمای جلو نمایشگر

اگر به‌دنبال تهیه‌ی مدل بزرگ‌تر هستید، بهتر است بدانید که آنر مجیک‌بوک ۱۵ قرار است در اوایل ماه اکتبر ۲۰۲۰ (اواسط مهر ۱۳۹۹) به بازار عرضه شود. کانفیگی از لپ‌تاپ با هشت گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD برچسب قیمت ۷۰۰ یورو را یدک می‌کشد. 

مدل پیشین آنر مجیک‌بوک ۱۴ به لپ‌تاپ محبوبی تبدیل شد و استقبال بسیار خوبی از آن در بازار به‌عمل آمد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این لپ‌تاپ توانست به جمع سه لپ‌تاپ پرفروش فروشگاه Amazon DE راه پیدا کند. همچنین آنر مجیک‌بوک ۱۴ در بین پنج لپ‌تاپ پرفروش یکی از فروشگاه‌های بسیار بزرگ فرانسه و ۱۰ لپ‌تاپ فروش وب‌سایت Amazon UK قرار گرفت.

تبلت آنر پد 6 / Honor Pad 6 از نمای سه رخ جلو و پشت

آنر پد ۶ و آنر پد ایکس ۶

آنر درکنار لپ‌تاپ‌های موردبحث، دو تبلت هم معرفی کرد که یکی از آن‌ها آنر پد ۶ نام دارد. آنر پد ۶ مجهز به صفحه‌نمایش ۱۰٫۱ اینچ با وضوح ۱٬۹۲۰ در ۱٬۲۰۰ پیکسل و نسبت تصویر ۱۶:۱۰ است. بدنه‌ی تبلت از آلومینیوم ساخته شده و ضخامت آن به ۷٫۵۵ میلی‌متر می‌رسد. تبلت آنر پد ۶ مجهز به دو اسپیکر با فناوری صوتی Histen 6.1 هواوی است و وزنی معادل ۴۶۰ گرم دارد. 

تبلت‌های آنر پد ۶ و آنر پد X6 دارای بدنه‌ی آلومینیومی هستند

تبلت موردبحث آنر برای پردازش کارهای مختلفی که به آن محول می‌شود از تراشه‌ی کرین ۷۱۰ های‌سیلیکون استفاده می‌‌کند و دارای سه گیگابایت حافظه‌ی رم به‌همراه ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی است. آنر کانفیگ دیگری از این تبلت را با چهار گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی همراه می‌کند. تبلت آنر پد ۶ با رابط کاربری Magic UI 3.1 برپایه‌ی سیستم‌عامل اندروید ۱۰ به بازار عرضه می‌شود. این تبلت در دو مدل با پشتیبانی از شبکه‌ی LTE و وای‌فای روانه‌ی بازار خواهد شد. 

آنر پد X6 مدل ارزان‌تر آنر پد ۶ به‌حساب می‌آید و به صفحه‌نمایش ۹٫۷ اینچ با وضوح ۱٬۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل مجهز است. در این تبلت نیز شاهد استفاده از بدنه‌ی آلومینیومی هستیم؛ طبق اعلام آنر، در بین بدنه‌ی دو تبلت هیچ تفاوتی دیده نمی‌شود. تراشه‌ی به‌کاررفته در آنر پد X6 نیز همان کرین ۷۱۰ است؛ بااین‌حال آنر پد X6 صرفا در یک کانفیگ با سه گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی به بازار عرضه می‌شود. همچون مدل دیگر، آنر پد X6 نیز دارای دوربین دو مگاپیکسلی در بخش جلویی و دوربین پنج مگاپیکسلی در بخش پشتی است. آنر پد X6 دو اسپیکر دارد. 

نمای سه رخ جلو ساعت آنر واچ جی اس پرو / Honor Watch GS Pro

آنر واچ GS پرو

آنر واچ GS پرو یکی از دو ساعت هوشمندی است که آنر در مراسم ایفا ۲۰۲۰ معرفی کرد. واچ GS پرو که در دسته‌ی ساعت‌های هوشمند فوق مقاوم جای می‌گیرد به صفحه‌نمایش ۱٫۳۹ اینچ AMOLED مجهز شده و محتوای بصری را با وضوح ۴۵۴ در ۴۵۴ پیکسل به‌نمایش می‌گذارد. حاشیه‌ی اطراف صفحه‌نمایش ساعت از فولاد ضدزنگ ساخته شده و آنر واچ GS پرو بدنه‌ای از جنس پلی‌کربنات دارد؛ به‌علاوه این ساعت از بند سیلیکونی استفاده می‌کند. این ساعت هوشمند دارای ۱۴ استاندارد گواهی MIL-STD-810G است که نشان می‌دهد مقاومت بسیار زیادی دربرابر عوامل خارجی مثل دمای بسیار بالا و بسیار پایین دارد و می‌تواند دربرابر نفوذ آب و گردوغبار از خود مقاومت نشان دهد.

آنر واچ GS پرو مخصوص کسانی است که به پیاده‌روی، اسکی و شنا علاقه‌ی زیادی دارند و ساعتی را می‌خواهند که روی فعالیت‌های ورزشی‌شان نظارت داشته باشد. این ساعت هوشمند می‌تواند کاربر را از شرایط بد آب‌و‌هوایی مطلع سازد و مستقل از گوشی، عملیات مسیریابی را انجام دهد. درمجموع ساعت فوق مقاوم جدید آنر دارای بیش از ۱۰۰ حالت ورزشی است که می‌تواند به‌صورت خودکار ۶ مورد از آن‌ها را تشخیص دهد. ساعت آنر واچ GS پرو همچنین توانایی نظارت روی خواب و استرس و اندازه‌‌گیری ضربان قلب و تخمین سطح اکسیژن خون را دارد. 

آنر واچ GS پرو روی خواب، ضربان قلب و استرس کاربر نظارت می‌کند

در ساعت آنر واچ GS پرو شاهد استفاده از تراشه‌ی کرین A1 هستیم که پیش‌تر در Huawei Watch GT 2 و FreeBuds 3 از آن استفاده شده. آنر می‌گوید ساعت هوشمند جدیدش در بهترین حالت تا ۲۵ روز دوام می‌آورد. البته درصورتی‌که همواره مشغول انجام فعالیت‌های ورزشی در خارج از خانه باشید و از ساعت برای نظارت روی فعالیت‌ها استفاده کنید شارژدهی آن به ۱۰۰ ساعت کاهش پیدا می‌کند. همچنین درصورت روشن بودن مداوم GPS، عمر باتری ساعت آنر واچ GS پرو به ۴۸ ساعت می‌رسد. ساعت آنر دارای فناوری بلوتوث ۵٫۱ است. 

آنر واچ GS پرو در رنگ‌های آبی و مشکی و سفید عرضه می‌شود و ۲۵۰ یورو قیمت دارد. پیش‌فروش ساعت در روز ۷ سپتامبر ۲۰۲۰ (۱۷ شهریور ۱۳۹۹) در اروپا آغاز می‌شود. کسانی که برای تهیه‌ی ساعت ازطریق وب‌سایت رسمی آنر اقدام کنند شامل تخفیف ۵۰ درصدی می‌شوند.

نمای سه رخ جلو ساعت آنر واچ ای اس / Honor Watch ES

آنر واچ ES

آخرین محصولی که آنر معرفی کرد، ساعت هوشمندی با نام آنر واچ ES است که بیشتر از ساعت دیگر روی مد تمرکز دارد و از طراحی مستطیلی‌شکل استفاده می‌کند. در این ساعت هوشمند از صفحه‌نمایش ۱٫۶۴ اینچ AMOLED با وضوح ۴۵۶ در ۲۸۰ پیکسل استفاده شده. ساعت آنر واچ ES دارای صفحه‌نمایش همیشه‌روشن است و می‌توان ویجت‌ها و واچ‌فیس‌هایش را شخصی‌سازی کرد. این ساعت می‌تواند آموزش قدم‌به‌قدم انجام برخی از فعالیت‌های ورزشی را در قالب انیمیشن‌های کوتاه به‌نمایش دربیاورد. 

آنر واچ ES از پس پایش ۹۵ حالت ورزشی برمی‌آید و توانایی اندازه گرفتن ضربان قلب و تخمین سطح اکسیژن خون را دارد. آنر واچ ES همچنین روی خواب و استرس کاربر نظارت می‌کند. عمر باتری ساعت آنر ۱۰ ساعت (در بهترین حالت) اعلام شده. واچ ES از دو تراشه بهره می‌گیرد. به‌لطف فناوری شارژ سریع می‌توان درصد باتری آنر واچ ES را در عرض تنها نیم‌ساعت از صفر به ۷۰ رساند. آنر واچ ES قرار است در رنگ‌های مشکی و صورتی و سفید به بازار عرضه شود و ۱۰۰ دلار قیمت دارد. پیش‌فروش محصول از ۷ سپتامبر ۲۰۲۰ (۱۷ شهریور ۱۳۹۹) آغاز می‌شود. 

تصویر اصلی مقاله، لپ‌تاپ آنر مجیک‌بوک پرو را نشان می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات