ماوس گیمینگ ماژولار Razer Naga Pro معرفی شد

جمعه ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
ناگا پرو ماوس گیمینگ ماژولار جدید ریزر است که از صفحاتی کناری با دکمه‌های متعدد بهره می‌گیرد و تجربه‌ی انواع بازی‌های ویدئویی را لذت‌بخش‌تر و ساده‌تر می‌کند.
تبلیغات

ریزر یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در حوزه‌ی تولید لوازم جانبی گیمینگ برای رایانه‌های شخصی به‌حساب می‌آید و محصولاتی بسیار باکیفیت در دسته‌های متنوع تولید می‌کند. امروزه بسیاری از گیمرها صرفا به محصولات ریزر اهمیت می‌دهند و برای تجربه‌ی بازی‌های ویدئویی سراغ تهیه‌ی هدفون‌ها، ماوس‌ها و دیگر لوازم جانبی تولیدشده توسط این شرکت می‌روند. ریزر مدت‌ها است ماوس گیمینگ می‌سازد، اما جدیدترین محصول شرکت برخی تفاوت‌ها با دیگر ماوس‌ها دارد. 

اکثر ماوس‌های گیمینگ صرف‌نظر از زبان طراحی و مجموعه‌قابلیت‌هایشان، ادعا می‌کنند که با تمامی بازی‌های ویدئویی سازگارند و در تمام آن‌ها تجربه‌ی بی‌نقصی ارائه می‌دهند. ماوس جدید ریزر که با نام ناگا پرو (Razer Naga Pro) شناخته می‌شود طراحی ماژولار دارد و بیشتر از هر ماوس گیمینگ دیگری که دیده‌ایم، مخصوص انواع بازی‌های ویدئویی است.

جدیدترین عضو از محصولات خانواده‌ی ناگا قطعا جاه‌طلبانه‌ترین عضو خانواده به‌حساب می‌آید. در این ماوس گیمینگ، صفحات کناریِ مجهز به دکمه به‌صورت مغناطیسی به بدنه می‌چسبند و امکان جدا کردن آن‌ها به‌سادگی وجود دارد. صفحه‌ی جانبی ماوس گیمینگ ناگا پرو مجهز به چندین کلید مختلف است که انجام بازی‌های ویدئویی به‌خصوص آن‌هایی که نیازمند وارد کردن فرمان‌های مختلف در زمانی سریع هستند را به‌شکلی ساده امکان‌پذیر می‌کند؛ از بین بازی‌های دسته‌ی دوم می‌توانیم به سبک‌های MOBA و MMO و RTS و بتل رویال‌هایی مثل فورتنایت اشاره کنیم. 

ناگا پرو را می‌توانیم مدل بی‌سیم ماوس Razer Naga Trinity به‌حساب بیاوریم که در سال ۲۰۱۷ روانه‌ی بازار شده بود. ماوس گیمینگ جدید ریزر قابلیت تغییر شکل دارد و می‌تواند ازطریق بلوتوث یا گیرنده‌ی بی‌سیم ۲٫۴ گیگاهرتزی در زمانی سریع به رایانه‌های شما متصل شود. ریزر عرضه‌ی ماوس گیمینگ ناگا پرو را با قیمت ۱۴۹٫۹۹ دلار آغاز کرده است. ناگا پرو حس ماوسی ارگونومیک به‌شما منتقل می‌کند. کارشناس رسانه‌ی ورج که تجربه‌ی کار با محصول را دارد می‌گوید ناگا پرو به‌راحتی در کف دست جای می‌گیرد و انگشت اشاره نیز جای راحتی دارد.

ریزر ناگا پرو / Razer Naga Pro در کنار صفحات دکمه

بزرگ‌ترین تغییر ناگا پرو نسبت‌به ناگا ترینیتی به‌غیر از بی‌سیم‌شدن را می‌توانیم تغییر اعمال‌شده در یکی از صفحات کناری به‌حساب بیاوریم. بر اساس اعلام رسمی،‌ یکی از سه صفحه‌ی متشکل‌از دکمه‌ی ناگا پرو چینش محوری ندارد. در مدل جدید این صفحه، شاهد مجموعه‌ی ۶تایی از دکمه‌ها هستیم که در نزدیکی هم قرار گرفته‌اند و شکلی شبیه به دکمه‌های استاندارد کناری دارند. محل قرارگیری دکمه‌ها به‌گونه‌ای است که می‌توان به‌سادگی با انگشت شست به آن‌ها دسترسی پیدا کرد. دو صفحه‌ی دیگر ماوس که یکی از آن‌ها ۱۲ دکمه و دیگری دو دکمه‌ی معمولی دارد، هیچ‌گونه تغییری نسبت‌به صفحات ماوس ناگا ترینیتی به‌خود ندیده‌اند.

ماوس ناگا پرو ریزر مجهز به حسگر اپتیکال فوکوس پلاس اختصاصی شرکت است که دقت ۲۰٬۰۰۰DPI را ارائه می‌دهد؛ این، همان حسگری است که پیش‌تر در ماوس رده‌بالای سیم‌دار DeathAdder V2 از آن استفاده شده است. بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که DeathAdder V2 امروزه بهترین ماوس گیمینگ سیم‌دار دنیا محسوب می‌شود. در ماوس جدید ریزر از سوئیچ‌های اپتیکال نیز استفاده شده است که نسبت‌به سوئیچ‌های مکانیکی عملکرد سریع‌تری دارند. ماوس جدید ریزر نسبت‌به دیگر ماوس این شرکت، شخصی‌سازی بسیار بیشتری به کاربر ارائه می‌دهد. همچنین قابلیت‌های شخصی‌سازی ناگا پرو بهتر از بسیاری از ماوس‌های دیگری است که در بازار پیدا می‌شود.

نمای نزدیک صفحه 6 دکمه ماوس گیمینگ ریزر ناگا پرو / Razer Naga Pro

هر یک از کلیدهای ماوس را می‌توان با استفاده از نرم‌افزار Razer Synapse 3 شخصی‌سازی کرد. ماوس ناگا پرو می‌تواند پنج پروفایل شخصی‌سازی دکمه‌ها را در حافظه‌ی ذخیره‌سازی داخلی‌اش ذخیره کند؛ بدین ترتیب می‌توانید برای هر یک از صفحات کناری قابل‌تعویض ماوس، یک پروفایل اختصاصی تنظیم کنید. همان‌طور که اشاره کردیم ماوس گیمینگ جدید ریزر ماوسی همه‌کار است. این ماوس را می‌توان به اَشکال مختلفی به رایانه متصل کرد که شامل بلوتوث یا گیرنده‌ی ۲٫۴ گیگاهرتزی بی‌سیم می‌شود (این گیرنده در زیر صفحه‌ی کناری ماوس گنجانده شده است). 

ریزر می‌گوید ماوس ناگا پرو می‌تواند ازطریق اتصال بلوتوث حداکثر ۱۵۰ ساعت به‌خوبی کار کند و این عدد به‌هنگام استفاده از گیرنده‌ی بی‌سیم به ۱۰۰ ساعت می‌رسد. ماوس ناگا پرو ازطریق کابل میکرو USB که به‌همراه محصول عرضه می‌شود شارژ می‌شود. همچنین اگر داک شارژ ریزر را که به‌همراه شماری از محصولات شرکت عرضه می‌شود داشته باشید می‌توانید ماوس ناگا پرو را شارژ کنید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات