به‌روزرسانی‌های مایکروسافت برای اپلیکیشن‌های آفیس روی آیفون و آیپد

چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت مجموعه‌اپلیکیشن‌های آفیس برای آیفون و آیپد را به‌روز کرد. این شرکت برای افزودن قابلیت پشتیبانی از ترک‌پد در آفیس روی آیپد نیز تلاش می‌کند.
تبلیغات

مایکروسافت اپلیکیشن‌های مجموعه‌ی آفیس روی گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آیپد را باتوجه‌به ویژگی‌های جدید گوشی iPhone 6s و iPad Pro و سیستم‌عامل iOS 9 به‌روز کرد. این به‌روزرسانی امکان پشتیبانی از 3D Touch و قلم Apple Pencil را روی اپلیکیشن‌های Word، Excel و PowerPoint فعال می‌کند. همچنین، رابط کاربری اپلیکیشن OneNote روی آیپد بهبود یافته است.

به‌روزرسانی‌های ارائه‌شده روی اپلیکیشن‌های Word و Excel و PowerPoint عبارت‌اند از:

  • قابلیت Annotate with Ink: ابزاری در برگه‌ی Draw اضافه شده است که کاربر با انتخاب آن و به‌وسیله‌ی قلم یا انگشت یا Apple Pencil قادر خواهد بود بنویسد و خط بکشد و هایلایت کند. این ویژگی در اپلیکیشن روی آیپد امکان‌پذیر است.
  • قابلیت 3D Touch: با استفاده از این ویژگی در گوشی‌های iPhone 6s و iPhone 6s Plus کاربر می‌تواند فایل جدید ایجاد یا فایل مدنظر قبلی را باز کند.
  • اضافه‌کردن فونت از کلاد: با این ویژگی کاربر امکان دانلود انواع فونت درزمان نیاز را خواهد داشت.
  • قابلیت جست‌وجوی Spotlight: دسترسی سریع به اسنادی که اخیرا بازشدند و جست‌وجوی اپلیکیشن‌های مدنظر.

ناگفته نماند قابلیت انتقال Morph در اپلیکیشن پاورپوینت اضافه شده است که امکان جابه‌جایی هم‌زمان چندین آیتم را به کاربر می‌دهد. افزون‌براین، اپلیکیشن OneNote مایکروسافت نیز به‌روزسانی درخورتوجهی دریافت کرده و اکنون به ‌نمایش اعلان مجهز شده است. جست‌وجوی درون‌برنامه‌ای وان‌نوت سریع‌تر شده است و اکنون کاربران می‌توانند تمام فایل‌های OneDrive را با سرعت بیشتری جست‌وجو کنند؛ حتی اگر آن فایل‌ها روی دستگاه ذخیره نشده باشند. اپلیکیشن وان‌نوت در آیپد اکنون قابلیت‌های جست‌وجو و اشتراک‌گذاری و نمایش عنوان فایل‌های بازشده را در حالت Slide Over یا Split View به کاربر ارائه می‌کند.

مایکروسافت در حال آزمایش پشتیبانی از Trackpad در اپلیکیشن‌های Word و Excel روی آیپد

مایکروسافت پشتیبانی از ترک‌پد در دو اپلیکیشن ورد و اکسل روی آیپد و سیستم‌عامل iPadOS را ازطریق TestFlight به آزمایش‌های نهایی رسانده است و اکنون کاربران نسخه‌های بتا به این قابلیت دسترسی دارند.

بنابر گزارش MacRumors، مایکروسافت در این هفته آزمایش‌های نهایی پشتیبانی از ماوس و ترک‌پد را روی نسخه‌ی بتا ورد و اکسل در آیپد آزمایش کرده است. این ویژگی در نسخه‌های ۲.۴۲ هر دو اپلیکیشن معرفی شد و اکنون در سرویس آزمایشی بتای اپل، TestFlight، دردسترس قرار دارد.

پشتیبانی از ماوس و ترک‌پد به‌ویژه برای ویرایش اسناد و فایل‌های مختلف بازخورد دیداری بهتری می‌دهد. برای مثال، در زمان استفاده از ترک‌پد نشانگر ماوس درون دایره به‌نمایش درمی‌آید و فقط زمانی نشان داده می‌شود که انگشت کاربر روی ترک‌پد قرار بگیرد. همچنین، دایره‌ی نشانگر زمانی‌که روی آیکون اپلیکیشن‌ها یا متن‌ها یا دیگر بخش‌های موجود در صفحه حرکت می‌کند، به‌شکل‌های مختلفی تبدیل می‌شود تا کاربر به‌آسانی بداند در حال بازکردن چه چیزی است.

اپل پشتیبانی از ترک‌پد را در به‌روزرسانی iOS 13.4 مارس روی تمام آیپدها منتشر کرد. درواقع، به‌روزرسانی iPadOS 13.4 روی مدل‌های iPad Pro ،‌iPad Air 2 و مدل جدیدتر، iPad نسل پنجم و جدیدتر و iPad mini 4 و نسخه‌ی جدیدتر ارائه شده است و اکنون مایکروسافت برای افزودن ویژگی‌های سازگار با این قابلیت در اپلیکیشن‌های خود تلاش می‌کند. بنابراین، به‌واسطه‌ی این به‌روزرسانی Magic Mouse و Magic Keyboard اپل و سایر کیبوردهایی که قابلیت اتصال بلوتوث و USB دارند، این امکان را روی مجموعه‌ی آفیس پشتیبانی خواهند کرد.

همان‌طورکه گفته شد، درحال‌حاضر سازگاری با ترک‌پد روی ورد و اکسل فقط برای کاربران نسخه‌ی بتا در TestFlight دردسترس است و بنابر گزارش‌ها، مایکروسافت قصد دارد پشتیبانی از این قابلیت را تا پایان پاییز برای اپلیکیشن‌های ورد و اکسل و پاورپوینت ارائه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات