شیائومی Mi 10T لایت با نمایشگر ۱۲۰ هرتز رونمایی شد

چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
شیائومی می ۱۰ تی لایت با نمایشگر ۱۲۰ هرتز و دوربین چهارگانه با حسگر اصلی ۶۴ مگاپیکسلی معرفی شد. این گوشی نخستین گوشی دنیا است که به تراشه‌ی اسنپدراگون 750G مجهز می‌شود.
تبلیغات

ساعاتی پیش، شیائومی کنفرانسی آنلاین برای رونمایی گوشی‌های جدید سری می ۱۰ برگزار کرد. درکنار می ۱۰ تی و می ۱۰ تی پرو، چینی‌ها گوشی دیگری نیز رونمایی کردند که می ۱۰ تی لایت (Xiaomi Mi 10T Lite) نام دارد. می ۱۰ تی لایت ضعیف‌ترین گوشی خانواده‌ی Mi 10T برشمرده می‌شود؛ اما از مشخصات خوبی بهره‌ می‌برد.

گوشی شیائومی می ۱۰ تی لایت نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی LCD مجهز به فناوری نرخ نوسازی انطباقی دارد و در بهترین حالت به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز دست پیدا می‌کند. این در حالی است که دیگر گوشی‌های جدید شیائومی، می ۱۰ تی و می ۱۰ تی پرو، حداکثر نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز دارند. همچنین، نمایشگر LCD می ۱۰ تی لایت حالت‌های دیگری برای نرخ نوسازی دارد و در برخی سناریوها، ممکن است نرخ نوسازی را تا ۳۰ هرتز کاهش دهد. این نمایشگر و پنل پشتی گوشی با شیشه‌ی محافظ گوریلا گلس ۵ پوشانده شده است. در بخش کناری شیائومی می ۱۰ تی لایت، حسگر اثرانگشت دیده می‌شود و برخلاف می ۱۰ تی و می ۱۰ تی پرو، در این مدل از فریم آلیاژ آلومینیومی خبری نیست. 

گوشی شیائومی می 10 تی لایت در رنگ های مختلف

نمایشگر HDR10 می ۱۰ تی لایت به وضوح +1080p، ‌نسبت تصویر ۲۰:۹، حداکثر روشنایی ۴۵۰ نیت و پوشش‌دهی ۸۴ درصد از فضای رنگی NTSC مجهز است. در این گوشی از اسپیکر دوگانه به‌همراه گواهی Hi-Res Audio استفاده می‌شود. مدل لایت همچون می ۱۰ تی دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی در پنل پشتی خود دارد. این حسگر ۶۴ مگاپیکسلی در پشت لنز f/1.9 جای گرفته و ابعادش به 1/1.7 اینچ (بخوانید یک روی یک ممیز هفت) می‌رسد و از فناوری ترکیب پیکسل‌ها پشتیبانی می‌کند. پس از ترکیب پیکسل‌ها، حسگر ۶۴ مگاپیکسلی می ۱۰ تی لایت شامل پیکسل‌های ۱٫۶ میکرومتری خواهد بود.

شیائومی می ۱۰ تی لایت با دوربین چهارگانه همراه است

دوربین دوم می ۱۰ لایت لنز فوق‌عریض هشت مگاپیکسلی با زاویه‌ی دید ۱۲۰ درجه‌ای دارد. ناگفته نماند می ۱۰ تی لایت برخلاف مدل‌های عادی و پرو که در پنل پشتی سه دوربین دارند، به چهار دوربین پشتی مجهز است. دو دوربین آخر می ۱۰ تی لایت حسگر دو مگاپیکسلی دارند که یکی از آن‌ها دوربین ماکرو است و دیگری برای عمق‌سنجی صحنه‌ها به‌منظور ایجاد جلوه‌ی بوکه روی تصاویر استفاده می‌شود. دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی می ۱۰ تی لایت درون حفره‌ای دایره‌ای‌شکل جای گرفته است.

شیائومی می ۱۰ تی لایت نخستین گوشی دنیا است که از تراشه‌ی جدید اسنپدراگون 750G کوالکام استفاده می‌کند. این تراشه‌ی هشت‌نانومتری که زمان زیادی از معرفی‌اش نمی‌گذرد، به مودم 5G مجتمع مجهز است (X52) و می‌تواند به شبکه‌ی 5G متکی ‌بر امواج دارای فرکانس زیر ۶ گیگاهرتز (sub-6 GHz) متصل شود. کوالکام می‌گوید اسنپدراگون 750G ازلحاظ پردازنده‌ی مرکزی (CPU) و پردازنده‌ی گرافیکی (GPU) به‌ترتیب ۲۰ و ۱۰ درصد از اسنپدراگون 730G سریع‌تر است. 

گوشی شیائومی می 10 تی لایت رنگ مشکی از نمای پشت و جلو

می ۱۰ تی لایت همچون دو گوشی دیگر شیائومی از فناوری شارژ سریع ۳۳ وات پشتیبانی می‌کند و باتری‌اش ۴٬۸۲۰ میلی‌آمپرساعتی است. در مدل‌های پیشرفته‌تر، یعنی می ۱۰ تی و می ۱۰ تی پرو، از جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون خبری نیست؛‌ اما شیائومی می ۱۰ تی لایت جک هدفون دارد. شیائومی می ۱۰ تی لایت در دو مدل روانه‌ی بازار می‌شود: مدل اول با ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ ذخیره ‌سازی و مدل دوم با ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی. این مدل‌ها به‌ترتیب ۲۸۰ و ۳۳۰ یورو قیمت دارد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی شیائومی می ۱۰ تی لایت چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات