انویدیا ویدیویی از مقایسه تجربه بازی دوم اترنال روی RTX 3080 و 2080Ti در حالت 4K منتشر کرد

پنج‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در ویدیوی منتشرشده می‌توان تجربه بازی دوم اترنال با هردو کارت گرافیک GeForce RTX 3080 و RTX 2080 Ti را در حالت 4K مشاهده کرد.
تبلیغات

طی روزهای گذشته، شرکت انویدیا از کارت گرافیک GeForce RTX 3080 رونمایی کرد؛ پردازنده گرافیکی توانمند که انقلابی در اجرای بازی‌ها روی فرمت 4K به وجود خواهد آورد. حال، غول سخت‌افزاری ویدیویی نیز منتشر کرده تا علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی را از آغاز این انقلاب باخبر سازد.

در ویدئو، بازی محبوب دوم اترنال روی دو سیستم یکسان اجرا می‌شود؛ اما سیستم اول از کارت گرافیک RTX 2080 Ti استفاده می‌کند و برای سیستم دیگر نیز از کارت گرافیکی RTX3080 استفاده شده است. بازی دوم اترنال در بالاترین سطح تنظیمات قرار گرفته و خروجی نیز روی فرمت 4K منتشر می‌شود.

آماری که در ویدئو منتشر می‌شود به‌صورت لحظه‌ای بوده و در میانگین شاهد برتری ۴۱ درصدی RTX3080 نسبت به RTX 2080 Ti در ارائه فریم‌ریت هستیم. کارت گرافیک انویدیا RTX3080 توانست بازی را در حالت 4K و با میانگین ۱۲۰ فریم‌بر‌ثانیه اجرا کند. این موضوع در حالی است که در تنظیماتی مشابه، کارت گرافیک RTX 2080 Ti بازی را روی میانگین ۷۰ فریم‌بر‌ثانیه اجرا می‌کرد.

شرکت انویدیا در خلال رونمایی از کارت گرافیک RTX3080 اعلام کرد که محصول جدید این شرکت از بهبود عملکرد ۵۰ درصدی نسبت به RTX 2080 Ti برخوردار شده است و باید گفت که ویدیوی منتشرشده نیز گفته‌های انویدیا را تأیید می‌کند. کارت گرافیک RTX 2080 Ti توانست تجربه اجرای بازی در حالت 4K را متحول سازد و حال کارت گرافیک RTX3080 وارد میدان شده تا انقلاب دیگری در تجربه بازی‌های بزرگ به‌وجود آورد.

جالب است بدانید انویدیا کارت گرافیک RTX 2080 Ti را با برچسب قیمت ۱،۱۹۹ دلاری روانه بازار کرد؛ اما کارت گرافیک RTX3080 با قیمتی بالغ بر ۶۹۹ دلار در ۱۷ سپتامبر (۲۷ شهریور) به ویترین فروشگاه‌ها راه می‌یابد.

برای شرح ویژگی‌های سخت‌افزاری کارت گرافیک RTX3080 باید گفت که انویدیا در ساخت این محصول از ۸،۷۰۴ هسته CUDA استفاده می‌کند که البته قادر به افزایش فرکانس تا حد ۱،۷۱ گیگاهرتز خواهد بود. توانی که استفاده از کارت گرافیکی RTX3080 به رایانه شخصی می‌کند معادل ۳۰ ترافلاپس است؛ رقمی ۳ برابر نسبت به توان گرافیکی پلی استیشن 5 یا ۲ برابر نسبت به ایکس باکس سری ایکس.

در حالی ویدئو در فرمتی 4K منتشر شده است؛ اما امکان تماشای آن با چنین فرمتی از سایت آپارات وجود ندارد. به همین علت برای تماشای ویدئو در بالاترین کیفیت ممکن می‌توانید ازطریق این لینک به یوتیوب رفته و از تماشای ویدئو لذت ببرید.

دانلود ویدئو

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات