مدیرعامل HTC پس از کمتر از یک سال استعفا داد

پنج‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
ایو میترا، مدیرعامل HTC، پیش از پایان یک سال فعالیت در سمت مدیریت عامل استعفا داد و چر ونگ جایگزین او شد.
تبلیغات

HTC در بیانیه‌ای اعلام کرد که مدیرعامل و مدیر کل شرکت، ایو میترا، از سمت خود کناره‌گیری کرده است. دلایل استعفای مدیرعامل، مشکلات شخصی بیان شد. به‌هرحال میترا پیش از اینکه اولین سال مدیریت را در HTC جشن بگیرد، از این شرکت کنار رفت. چر ونگ، هم‌بنیان‌گذار و رئیس هیئت‌مدیره‌ی HTC پس از برکناری میترا مجددا به‌عنوان مدیرعامل انتخاب شد.

در بیانیه‌ی HTC گفته شد که همه‌گیری ویروس کرونا و مشکلات و محدودیت‌های مسافرت، از عوامل تأثیرگذار بر جدایی میترا بوده‌اند. مدیرعامل فرانسوی HTC در ۱۱ ماه گذشته به‌خاطر همین محدودیت‌ها دور از خانه و خانواده ساکن بوده است. ظاهرا هیئت‌مدیره هم به‌همین دلیل با استعفای او موافقت کرده‌اند.

شرکت HTC در زمان مدیریت میترا فعالیت و حضور خود را در بازار واقعیت مجازی افزایش داد و خانواده‌ی هدست‌های ماژولار Vive Cosmos را معرفی کرد. آن‌ها همچنین نسل بعدی دستگاه‌های ماژولار خود را نیز معرفی کردند که با طراحی کوچک‌تر عرضه خواهند شد. سپس نوبت به Vive XR Suite رسید که برنامه‌های واقعیت مجازی HTC را بیش‌ازپیش روی کاربردهای تجاری متمرکز کرد. از رونمایی‌های دیگر می‌توان به اولین گوشی هوشمند 5G یعنی U20 اشاره کرد.

میترا که قبلا در شرکت Orange فعالیت می‌کرد، با وجود معرفی محصولات متعدد نتوانست HTC را به وضعیت سوددهی برگرداند. فصل دوم سال ۲۰۲۰ به‌عنوان نهمین فصل متوالی ضررده در تاریخ HTC ثبت شد. در اسناد مالی شرکت، ضرر مالی ۶۲ میلیون دلاری عنوان شده بود. حتی فصل دوم نسبت به فصل اول ۲۰۲۰ هم وضعیت بدتری داشت که ضرر مالی ۵۷ میلیون دلاری را ثبت کرده بود.

HTC در ماه دسامبر سال گذشته، تعدادی از نیروهای خود را تعدیل کرد. آن‌ها اعلام کردند که در ماه جون سال جاری هم تعدادی از نیروها را اخراج کرده‌اند. در هیچ‌یک از برنامه‌های تعدیلی، تعداد نیروهای تعدیل‌شده عنوان نشده بود. برخی منابع آگاه می‌گویند دور اخیر تعدیل نیرو حتی تحت مدیریت میترا انجام نشده است، چون او طبق روال مدیران رده‌بالا، بیش از یک ماه پیش استعفای خود را اعلام کرده بود

اکنون که ونگ مجددا به‌عنوان مدیرعامل HTC فعالیت می‌کند، نه‌تنها مسئولیت کارهای مالی را ادامه می‌دهد، بلکه باید رقابتی شدید را هم با هدست واقعیت مجازی احتمالی فیسبوک مدیریت کند که قطعا سهم بازار HTC را نشانه خواهد رفت. او همچنین باید مراقب باشد که کسب‌وکار نه‌چندان بزرگ و مهم شرکتش در بخش گوشی‌های هوشمند هم به‌خوبی به فعالیت ادامه دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات