خرید و فروش فوری پژو پارس کارکرده با خودرو45

چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
شرکت خودرو ۴۵ به‌عنوان یک نهاد دارای مجوز و معتبر در امر فروش خودرو کارکرده وارد میدان شده تا فروش فوری پژو پارس یا هر ماشین دست دوم دیگری را برای مالکان به شیوه‌ای امن و با قیمتی کاملا مناسب میسر سازد.
تبلیغات

فروش فوری پژو پارس یکی از خواسته‎های مالکان این سدان داخلی بوده و بسیاری از آن‌ها تمایل دارند تا بتوانند اتومبیل خود را به‌راحتی و به شیوه‌ای امن به فروش برسانند؛ اما گاهی پس از مراجعه به بازار، به‌ویژه نمایشگاه‌های اتومبیل یا درج آگهی در سایت‌های نیازمندی متوجه می‌شوند که فروش پژو پارس کارکرده کار چندان ساده‌ای نبوده و مشتریان مختلف با قیمت‌های متفاوت و نظرات گوناگون نسبت به خودروی ایشان، به آن‌ها مراجعه کرده و موجب سردرگمی مالک ازلحاظ قیمت و شیوه فروش ماشین پژو پارس کارکرده یا هر خودرو دست دوم دیگری می‌شوند.

معرفی پژو پارس

پژو پارس درواقع نسخه‌ مجلل‌تر و فیس‌لیفت پژو ۴۰۵ به شمار آمده که ازلحاظ فنی تفاوت چندانی با پژو ۴۰۵ ندارد اما به لحاظ ظاهری و پرستیژ کاری توانسته در سطح بالاتری قرار گیرد و نظر مثبت بسیاری از مشتریان را نسبت به خود فراهم آورد. این محصول که با نیم‌نگاهی به یک محصول دیگر کمپانی پژو طراحی شده، از سال ۱۳۷۹ و اوایل دهه ۸۰ وارد سبد محصولات شرکت ایران‌خودرو شد و از آن زمان تاکنون به‌عنوان یک خودرو پرفروش به دست مشتریان داخلی رسیده است. طی این مدت، تغییر چندانی در ظاهر پژو پارس روی نداده؛ اما در چند سال اخیر این محصول با طراحی داخلی متفاوت و همچنین پیشرانه ۱۶ سوپاپ تیوفایو نیز به دست مشتریان رسیده است.

طراحی ظاهری پژو پارس

همان‌طور که اشاره شد پژو پارس درواقع نسخه فیس‌لیفت پژو ۴۰۵ بوده و ازلحاظ ظاهری شباهت‌های بسیاری با مدل مذکور دارد. بااین‌حال، عمده تغییرات صورت گرفته در پژو پارس نسبت به پژو ۴۰۵ به قسمت چهره و بخش عقب خودرو باز می‌گردد. در نمای رو‌به‌رو از چراغ‌های بزرگتر، جلو پنجره متفاوت و سپر متمایز بهره گرفته شده تا چهره این خودرو نسبت به پژو ۴۰۵ نسبتا مجلل و شیک‌تر به‌نظر برسد. روی درپوش موتور حجم‌پردازی صورت گرفته تا نمای عضلانی‌تری برای قسمت چهره پارس پدید آورده شود.

در نمای بغل از زه در‌های پهن استفاده شده تا ظاهر نمای جانبی تا حدودی زیباتر به‌نظر برسد. قسمت پشت پژو پارس نیز به‌طور کلی تغییر کرده و در آن از چراغ‌های برجسته‌تر با طراحی متفاوت، در صندوق زیباتر و سپر متمایز بهره گرفته شده تا بدین ترتیب مشتریان ایرانی نسبت به ظاهر پژو ‌پارس احساس بهتری پیدا کنند.

طراحی داخلی پژو پارس

نمای داخلی پژو پارس‌های تولید شده تا همین چند سال اخیر نسبت به پژو ۴۰۵ تفاوتی نداشته و تماما از همان داشبورد، رودری‌ها، صندلی‌ها و غیره درون کابین پژو پارس سود برده شده بود تا آنکه در سال‌های اخیر شرکت ایران‌خودرو تصمیم گرفت تا داشبورد و رودری‌های جدید را به محصولات گروه پژو پارس و البته پژو ۴۰۵ خود اضافه کند که ازلحاظ طراحی ظاهری نمایی مدرن‌تر و زیباتر نسبت به گذشته را به نمایش می‌گذاشت؛ اما بااین‌حال در قیاس با محصولات جدید همچنان ساده و نسبتا قدیمی جلوه می‌کرد. طرح غربیلک فرمان جدید محصولات پژو پارس نیز در نوع خود زیباتر از گذشته بوده و پنل کیلومترشمار پشت محصولات جدید پژو پارس نیز دستخوش تحولات شده است.

سطح کیفی متریال به خدمت گرفته شده در ساخت کابین پژو پارس های قدیمی نسبت به مدل‌های جدید بهتر بوده و به‌ویژه در قسمت داشبورد از متریال نرم بهره گرفته شده بود؛ اما مدل‌های جدید تماما با پلاستیک خشک و کم کیفیت ساخته شده‌اند. همچنین پژو پارس به دلیل فاصله محوری مناسب، فضای کافی را دراختیار سرنشینان خود قرار داده و محدودیت زیادی را بر کاربران ازلحاظ فضای سر، پا یا زانوها تحمیل نمی‌کند. صندوق عقب این خودروها نیز در صورت عدم وجود مخزن گاز، کاملا جادار بوده و نیازهای مسافرتی خانواده‌های ایرانی را به خوبی پاسخ می‌دهد.

آپشن‌ها و امکانات پژو پارس

پژو پارس در قالب پکیج‌های مختلف و تیپ‌های متفاوت به بازار ایران عرضه شده که در این بین می‌توان به مدل‌های ساده، دوگانه سوز، ال ایکس، xum، خودکار و غیره اشاره کرد. در ادامه به مهم‌ترین آپشن های رفاهی ایمنی پژو پارس خودکار به‌عنوان نسخه فول آپشن این محصول اشاره خواهیم کرد: حسگر پارک عقب، دزدگیر فابریک، توزیع نیروی ترمز EBD، ترمز ضد قفلABS، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، فرمان هیدرولیک با روکش چرم و دکمه‌های کنترل، نمایشگر لمسی ۱۳ اینچی و مانیتورهای ردیف عقب به‌صورت سفارشی، دو عدد کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، اتولاک، مسترلاک، دوربین عقب، دوربین شب، گیرنده تلویزیون، دی‌وی‌دی پلیر، اخطار سرقت با بوق، تهویه خودکار یا دستی، تنظیمات پشتی صندلی‌های جلو به‌صورت برقی، آینه جانبی تاشونده برقی، شیشه های سولار.

مشخصات فنی پژو پارس

پژو پارس عمدتا به دو نوع پیشرانه ۱.۸ لیتری هشت سوپاپ xu7 یا موتور ۱۶ سوپاپ ۱.۶ لیتری TU5 که در پژو ۲۰۶ تیپ ۵ مورد استفاده قرار گرفته، مجهز شده است. پیشرانه ۱.۸ لیتری دارای ۴ سیلندر بوده و حداکثر قدرت ۱۰۰ اسب‌بخار و ۱۵۳ نیوتن‌متر گشتاور را تولید خواهد کرد. این میزان نیرو توسط یک جعبه‌دنده پنج‌سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. شتاب صفر تا صد این مدل برابر با ۱۱ ثانیه بوده و بیشینه سرعت آن به رقم ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. میانگین مصرف این پیشرانه برابر با ۹.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود.

از سوی دیگر پیشرانه ۱.۶ لیتری تیوفایو قادر به تولید ۱۰۸ اسب‌بخار قدرت بوده و ۱۴۲ نیوتن‌متر گشتاور از خود بروز می‌دهد. این میزان نیرو توسط جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی یا ۴ سرعته خودکار به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. شتاب ۰ تا ۱۰۰ مدل دستی برابر با ۱۳.۲ ثانیه بوده و در مدل خودکار چیزی در حدود ۱۵ ثانیه به طول می‌انجامد. میانگین مصرف سوخت این پیشرانه نیز ۷.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.

مزایا و معایب پژو پارس

از جمله مهم‌ترین مزیت‌های پژو پارس می‌توان به طراحی ظاهری بهتر از پژو ۴۰۵، کابین جادار، خدمات پس از فروش گسترده، هزینه نگه‌داری و قیمت لوازم یدکی نسبتا پایین اشاره کرد. از سوی دیگر مشکلات سرسیلندر پیشرانه ۱.۸ لیتری و همچنین کیفیت نه‌چندان بالای قطعات فنی این خودرو در قیاس با محصولاتی همچون رنو ال ۹۰ را می‌توان در زمره نقاط ضعف پژو پارس دسته‌بندی کرد.

بازار خرید و فروش پژو پارس در بین خودروهای داخلی

 انواع مدل‌های پژو پارس در بازار ایران جزو پرفروش‌ترین سدان‎های اقتصادی موجود در کشور بوده و همواره مشتریان زیادی خواهان خرید این محصول هستند؛ به‌ویژه که کلاس شخصیتی پژو پارس در مقایسه با سایر تولیدات هم‌رده موجود در کشور نسبتا بالاتر بوده و مشتریان از سوار شدن بر این خودرو احساس رضایت بیشتری می‌کنند. بنابراین به جرأت می‌توان گفت که بازار خرید و فروش پژو پارس در بازار ایران بسیار پررونق و پرحرارت دنبال می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات