خرید گیتار الکتریک از فروشگاه تهران ملودی

پنج‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
فروشگاه اینترنتی تهران ملودی امکان خرید آنلاین و حضوری انواع گیتار، شامل گیتار کلاسیک، گیتار الکتریک، گیتار آکوستیک، گیتار بیس و سایر متعلقات مانند سیم گیتار و... را فراهم کرده است.
تبلیغات

گیتارزدن نوعی رهایی است؛ راهی برای ایجاد فضایی بین فرد و زندگی پر‌مشغله‌ی او. گیتار زدن برای سلامتی روحتان مفید است و باعث می‌شود حس بهتری به خودتان داشته باشید. از همان اولین آکوردهایی که یاد می‌گیرید، گیتار برای شما به چیزی تبدیل می‌شود که دیگر نمی‌توانید آن را رها کنید. درادامه، به هشت دلیل برای مفیدبودن نواختن گیتار برای سلامتی اشاره خواهیم کرد.

۱. گیتارزدن نوعی درمان است

در دنیای امروز، مزیت موسیقی‌درمانی بیش‌ازپیش در کانون توجه قرار دارد و بسیاری از سازمان‌های درمانی در جهان از گیتارزدن برای درمان استرس، تقویت حافظه، تقویت برقراری ارتباط و مهارت‌های حرکتی و درمجموع، کمک به افراد برای مدیریت بهتر زندگی‌شان بهره می‌گیرند.

مدت زیادی است که گیتاریست‌ها به این خاصیت درمانی گیتار پی برده‌اند؛ به‌گونه‌ای که Clark Vogeler، عضو گروه Toadies بیان می‌کند: «اگر مشکل یا استرس زیادی داشته باشم، گیتارزدن حالم را بهتر می‌کند و موجب می‌شود احساس کنم آماده‌ی رویارویی با هر اتفاقی هستم.» بنابراین، اگر شما هم در فکر تهیه‌ی ساز و خرید بر‌اساس قیمت گیتار هستید،‌ سریع‌تر تصمیم خود را بگیرید و نواختن گیتار را شروع کنید.

۲. گیتارزدن برای قلب مفید است

موسیقی‌درمانی در کشور هلند به‌طور گسترده استفاده می‌شود؛ پس جای تعجبی نیست که گروهی از محققان این کشور درباره ی ارتباط بین تمرین موسیقی و فشار‌خون تحقیق و مطالعه کرده‌اند. این محققان روی سه گیتاریست مطالعه کردند و متوجه شدند هر بیماری که روزانه بیش از ۱۰۰ دقیقه تمرین موسیقی می‌کند، فشار‌خونش به‌طرز درخورتوجهی کاهش پیدا می‌کند و در‌مقایسه‌با کسانی که موسیقی تمرین نمی‌کنند، ضربان قلبشان کمتر است. در میان انواع گیتار،‌ گیتار کلاسیک به‌دلیل ساختارش، یکی از گزینه‌های برتری است که برای شروع یادگیری ساز توصیه می‌شود.

۳. گیتارزدن خلاقیت شما را افزایش می‌دهد

چه با گیتار ساخته‌های خودتان را اجرا کنید و چه قطعات دیگران را، گیتار بیش از هر ساز دیگری باعث شکوفاشدن خلاقیت شما می‌شود؛ البته پیانو هم همین قابلیت را دارد. اگر می‌خواهید در زمینه‌های مختلف زندگی خود، مثلا نوشتن مقاله برای دانشگاه یا ارائه‌دادن ایده‌ها در محیط کار خلاقیت داشته باشید، گیتارزدن حتی برای چند دقیقه می‌تواند ذهن شما را باز کند و باعث شود ایده‌های تازه به ذهن شما خطور کند.

همه‌ی ما به‌طور ذاتی خلاق هستیم؛ حتی زمانی‌که خودمان آن را حس نمی‌کنیم. گیتارزدن ما را دوباره به خلاقیتمان پیوند می‌دهد و باعث می‌شود خود واقعی‌مان را ابراز کنیم تا بسیاری از کارها برای ما آسان‌تر پیش برود. میهای چیک سنت میهایی، روان‌شناس معروف، پدیده ای با نام «تچان» را در روان‌شناسی معرفی کرد. تچان به حالتی گفته می‌شود که عمیقا در کار خود غرق می‌شوید و از آن لذت می‌برید. گیتارزدن باعث می‌شود شما به این حالت برسید.

۴. گیتارزدن آینده‌ی مغز شما را تضمین می‌کند

همه‌ی ما درباره‌ی زوال عقل در پیری شنیده‌ایم؛ اما آیا می‌دانستید گیتارزدن می‌تواند باعث افزایش سلول‌های خاکستری مغز شما شود؟ مطالعات انجام‌شده روی مغز انسان نشان می‌دهد گیتارزدن درکنار سایر سازها، نه‌تنها تعداد سلول‌های خاکستری مغز را افزایش می‌دهد؛ بلکه اتصالات بین آن‌ها را نیز قوی‌تر می‌کند.

با بهبود عملکرد مغز، مقاومتتان دربرابر زوال عقل در کهن‌سالی بیشتر می‌شود. همچنین، مطالعه‌ی دیگری که دانشگاه لوما لیندا انجام داده، نشان می‌دهد که گیتارزدن می‌تواند موجب کاهش استرس شود. گیتارزدن وسیله‌ی ضد‌پیری فوق‌العاده‌ای است که به بهبود حافظه‌ی شما کمک می‌کند.

۵. گیتارزدن تعاملات شما را بهبود می‌بخشد

گیتارزدن با افراد دیگری که با شما هم‌سلیقه هستند، باعث بهبود حال روانی‌تان می‌شود. این کار باعث می‌شود ارتباطات تازه‌ای با افراد جدید برقرار کنید و زندگی اجتماعی بهتری داشته باشید. اگر بتوانید با کسانی ارتباط برقرار کنید که مانند شما به موسیقی علاقه دارند و با آن‌ها ساز بزنید یا حتی به موسیقی گوش یا درباره‌اش گفت‌و‌گو کنید، باعث بهتر‌شدن ارتباطات و درنتیجه، بهبود سلامت روانی شما می‌شود.

۶. گیتارزدن به ابراز احساساتتان کمک می‌کند

همه‌ی ما در شرایطی گیر افتاده‌ایم که بیان احساسمان در قالبت جملات سخت باشد؛ اما بسیاری از گیتاریست‌ها با گیتارزدن راهی برای نشان‌دادن احساسشان پیدا کرده‌اند. به‌گفته‌ی بعضی از گیتاریست‌ها، هنگام گیتارزدن احساس خشم و استرس و ناراحتی از بدن و فکر خارج می‌شود.

برای بسیاری از افراد، گیتارزدن روشی برای نشان‌دادن دیدگاه‌ها، احساس‌ها و ترس‌ها است. شما می‌توانید این احساس‌ها را به ردیف‌ها و آکوردهای گیتار تبدیل کنید و آن‌ها را به‌شکلی بیان کنید که کلمات عاجز از ادای آن هستند. Jeff Loomis، عضو گروه Arch Enemy، در‌این‌باره می‌گوید: «همیشه آدمی خجالتی و بسیار کم‌حرف بوده‌ام. در تمام این دوران، گیتارزدن راه بیان احساساتم به دیگران بوده است.»

۷. گیتارزدن اعتماد‌به‌نفس شما را افزایش می‌دهد

یادگرفتن نواختن گیتار می‌تواند تأثیر بسیار مثبتی روی اعتماد‌به‌نفستان بگذارد. حین یادگیری گیتار و سعی در بهبود عملکردتان، احتمالاً این فرصت برایتان پیش می‌آید که جلو خانواده یا دوستانتان گیتار بزنید. گیتارزدن درمقابل دیگران شاید در ابتدا کمی دلهره‌آور باشد؛ اما باعث می‌شود احساسات خودتان را بتوانید جلو جمع ابراز کنید و خلاقیتتان را نشان دهید. این امر می‌تواند شما را در کار و درستان نیز کمک کند؛ چرا‌که ساز‌زدن درمقابل دیگران توانایی شما برای ارائه‌دادن مطالب و صحبت‌کردن در جمع را افزایش می‌دهد. هرچه‌بیشتر نوازندگی گیتار خود را بهبود دهید، اعتماد‌به‌نفستان نیز افزایش خواهد یافت. این موضوع باعث می‌شود رضایت بیشتری از خودتان داشته باشید که در مبارزه با بیماری‌های روانی بسیار مهم است.

۸. گیتارزدن باعث می‌شود حس کنید عضوی از مجموعه‌ای بزرگ‌تر هستید

تا اینجای مطلب، حتماً به‌خوبی از مزیت‌های گیتارزدن برای سلامت روان مطلع شده‌اید؛ اما شاید بهترین بخش آن ارتباطی باشد که با دیگران برقرار می‌کنیم. یکی از نکات مهم ساخت و اجرای موسیقی این است که باعث ارتباط افراد با یکدیگر می‌شود. مهم نیست در کجای جهان گیتار می‌زنید یا به‌تنهایی گیتار می‌زنید یا با گروه؛ بلکه مهم این است که بدانید عضوی از خانواده‌ای بزرگ هستید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات