اپل برای کارمندانش ماسک سه لایه اختصاصی تولید کرد

جمعه ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
ظاهرا اپل ماسک‌های صورت جدیدی را با طراحی سه‌لایه تولید می‌کند و قصد دارد به‌مرور زمان آن‌ها را دراختیار تمامی کارمندانش قرار دهد. ماسک اپل به‌طور کامل توسط خود این شرکت ساخته می‌شود.
تبلیغات

بلومبرگ در گزارشی اختصاصی نوشت اپل ماسک‌های صورت سفارشی‌سازی‌شده را برای کارمندانش طراحی و تولید می‌کند تا از آن‌ها دربرابر خطر ابتلا به ویروس کرونا محافظت کند. بلومبرگ می‌گوید اپل ماسک اختصاصی‌اش را Apple Face Mask می‌نامد؛ ظاهرا ماسک صورت اپل برای فیلتر کردن ذرات هوا، طراحی سه لایه‌ای دارد. اپل همچنین مدتی پیش ماسک‌های شفاف ویژه‌ای را از یک شرکت متفرقه که نامی از آن برده نشده خریداری کرد. بلومبرگ می‌نویسد ماسک خریداری‌شده توسط اپل، نخستین ماسک جراحی کاملا شفاف با تأییدیه‌ی سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) به‌حساب می‌آید. 

ماسک صورت شفاف به کسانی که ناشنوا هستند یا اینکه برای شنوایی مشکل دارند امکان می‌دهد با لب‌خوانی، صحبت‌ کارمندان اپل را بفهمند. ظاهرا قرار است طی هفته‌های پیش‌رو، ماسک‌های صورت اپل برای کارمندانی ارسال شود که در خود شرکت یا در خرده‌فروشی‌های وابسته مشغول به‌کار هستند.

در ماه آوریل ۲۰۲۰ (فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۹)، دوران آغاز دنیاگیری ویروس کرونا، اپل از تولید محافظ صورت خبر داد. اپل اعلام کرد محافظ‌های صورت را برای بیمارستان‌ها و دیگر جاهایی ارسال می‌کند که به تعداد زیادی از آن‌ها نیاز دارند. تیم کوک، مدیرعامل اپل، شخصا با انتشار ویدئویی در توییتر نحوه‌ی ساخت محافظ صورت را شرح داد. کوک در آن زمان از تولید ۱۰ میلیون محافظ صورت برای اهدا به مؤسسه‌های درمانی خبر داد. او گفت محافظ‌های صورت ازطریق زنجیره‌ی تأمین اپل تولید می‌شوند.

ماسک‌های صورت جدید اپل ازلحاظ طراحی ظاهری، بهتر از محافظ‌های صورت این شرکت هستند. بلومبرگ در گزارش خود به‌نقل از منابع آگاه می‌گوید که ماسک‌های جدید به‌طور کامل توسط تیم‌های داخلی اپل طراحی و تولید می‌شوند. بلومبرگ همچنین می‌گوید اپل با احتیاط مواد اولیه‌ی لازم را تأمین می‌کند تا مواد اولیه‌ی موردنیاز برای تولید تجهیزات محافظت شخصی بیمارستان‌ها، با کمبود مواجه نشود. 

فردی با موی فر با ماسک صورت اپل / Apple Face Mask

تصویر بالا که به ماسک صورت اپل نسبت داده شده، توسط مک‌رومرز منتشر شده است؛ در متن پایین تصویر می‌خوانیم: «ماسک صورت جدید اپل سبک و راحت است و به‌شکلی مؤثر از شما و بقیه [دربرابر ابتلا به ویروس کرونا] محافظت می‌کند. در ادامه اطلاعات مربوط به ماسک را مطالعه کنید».

بر اساس گفته‌های بلومبرگ، ماسک صورت اپل متشکل‌از سه لایه‌ی مجزا است تا بتواند ذرات ورودی و خروجی را فیلتر کند. ظاهرا امکان شست‌و‌شو و استفاده‌ی مجدد از ماسک اپل برای حداکثر پنج بار وجود دارد. به‌نظر می‌رسد اعضای تیم طراحی اپل تلاش کرده‌اند این ماسک را ازلحاظ ظاهری از دیگر ماسک‌ها متمایز کنند؛ بدین صورت که ماسک صورت اپل در بخش‌های بالایی و پایینی خود پوششی بزرگ دارد که برای پوشاندن بینی و چانه‌ی فرد، به ماسک اضافه شده‌اند. این ماسک همچنین امکان تنظیم بندها را نیز به فرد می‌دهد. 

درحال‌حاضر ماسک‌های اپل مخصوص کارمندان شرکت هستند و به‌طور دقیق نمی‌دانیم که این شرکت می‌خواهد آن‌ها را به بیمارستان‌ها و دیگر مراکز بهداشتی هم عرضه کند یا خیر. اپل پیش‌تر ده‌‌ها میلیون ماسک N95 را به مؤسسه‌های حوزه‌ی سلامت در سراسر دنیا اهدا کرد. براساس قوانین اپل برای فروشگاه‌های حضوری، تمامی کارمندان و مشتریان موظف‌به استفاده از ماسک صورت هستند. کارمندان فروشگاه‌های اپل به‌هنگام ورود افراد به داخل فروشگاه، ماسک دراختیار آن‌ها قرار می‌دهند. 

نمای درون، بیرون و جعبه ماسک اپل / Apple Face Mask

از زمانی‌که دنیاگیری ویروس کرونا آغاز شد، میزان استفاده از ماسک صورت به‌‌شدت افزایش پیدا کرد و همین موضوع مشکلاتی برای دارندگان آیفون‌های مدرن که دارای فناوری فیس ID هستند ایجاد کرد. به‌دلیل وجود ماسک، فیس ID توانایی تشخیص صورت را نداشت و به‌شکلی فوری صفحه‌ی رمز عبور را نشان نمی‌داد. اپل برای برطرف ساختن این مشکل به‌روزرسانی جدید iOS را دردسترس قرار داد. از زمان انتشار سیستم‌عامل iOS 13.5 به‌بعد، آیفون‌ها در زمانی بسیار سریع‌تر صفحه‌ی رمز عبور را پس از ناموفق‌بودن بازکردن قفل با فیس ID، بالا می‌آورند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات