هواوی دو لپ‌تاپ جدید سری میت بوک را با آخرین پردازنده‌های اینتل و AMD رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
با اینکه هنوز قیمت دو لپ‌تاپ جدید هواوی مشخص نشده است، می‌دانیم تا اواخر سپتامبر عرضه‌ی میت بوک ایکس و میت بوک 14 را به بازار شاهد خواهیم بود.
تبلیغات

هواوی سری لپ‌تاپ‌های میت‌بوک خود را با معرفی میت‌بوک ایکس و میت‌بوک ۱۴ به‌روز کرد. میت‌بوک ایکس را می‌توان محصولی پریمیوم دانست که وزن آن به یک کیلوگرم می‌رسد و ضخامتی برابر با ۱۳/۶ میلی‌متر دارد. سبکی درکنار ضخامت بسیار کم سبب شده تا ارزش خرید میت‌بوک ایکس افزایش یابد.

شرکت چینی برای محصول جدید خود بدنه‌ای یک‌پارچه از جنس آلومینیوم‌ومنیزیوم استفاده کرده است تا استقامت دستگاه دربرابر ضربات احتمالی طی کاربرد روزانه افزایش یابد. سران هواوی می‌گویند میت‌بوک ایکس اولین نوت‌بوکی است که از فناوری اینفینیت فول‌ویو استفاده می‌کند. چنین فناوری سبب شده است تا حاشیه‌ای بسیار کم در دورتادور صفحه‌نمایش میت‌بوک ایکس به‌چشم بخورد. حین رونمایی لپ‌تاپ جدید هواوی مشخص شد که نرخ صفحه‌نمایش به بدنه معادل ۹۰ درصد است.

هواوی میت بوک ایکس

از دیگر مشخصات صفحه‌نمایش میت‌بوک ایکس می‌توان به نسبت ابعاد ۳:۲ و رزولوشن ۳،۰۰۰ در ۲،۰۰۰ پیکسل (3K) و استفاده‌ی ۱۰۰ درصدی از گاموت sRGB اشاره کرد. صفحه‌نمایش میت‌بوک ایکس نه‌تنها به لمس حساس است؛ بلکه از حالت مالتی‌تاچ نیز پشتیبانی می‌کند. بااین‌حال، اگر نمی‌خواهید از صفحه‌ی لمسی نمایشگر استفاده کنید، هواوی تاچ‌پد جدیدی مجهز به فناوری فری‌تاچ رونمایی کرده است.

مهم‌ترین جزئیات سخت‌افزاری میت‌بوک ایکس در پردازنده‌ آن خلاصه می‌شود. هواوی در محصول جدید خود از پردازنده‌های نسل‌دهمی اینتل استفاده می‌کند و حق انتخاب حافظه رم تا ظرفیت ۱۶ گیگابایت را نیز دراختیار کاربر گذاشته است. باتری با ظرفیت ۴۲ وات‌ساعت برای میت‌بوک ایکس در نظر گرفته شده که عمر مفیدی افزون‌بر ۹ ساعت دارد. درنهایت، سران هواوی اعلام کردند که میت‌بوک ایکس در چهار رنگ‌بندی نقره‌ای، سبز، آبی و صورتی عرضه می‌شود.

هواوی میت بوک 14

محصول دیگر هواوی که میت‌بوک ۱۴ نام دارد همراه‌با پردازنده‌های رایزن ۴۰۰۰ AMD به بازار عرضه می‌شود که مبتنی‌بر لیتوگرافی ۷ نانومتری هستند. عدد استفاده‌شده برای نام‌گذاری محصول جدید شرکت چینی به ابعاد نمایشگر اشاره می‌کند. درواقع، میت‌بوک ۱۴ از نمایشگری ۱۴ اینچی با رزولوشن 2K استفاده می‌کند و علاقه‌مندان در زمان خرید، حق انتخاب تا سقف ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم را خواهند داشت.

مانند میت‌بوک ایکس در میت‌بوک ۱۴ نیز از فناوری فول‌ویو استفاده شده و میزان حاشیه‌های دورتادور نمایشگر را به ۴/۹ میلی‌متر می‌‌رساند. چنین مشخصاتی درنهایت سبب شده تا نسبت نمایشگر به بدنه در میت‌بوک ۱۴ به ۹۰ درصد برسد. برخورداری از نسبت ابعاد ۳:۲، رزولوشن ۲،۱۶۰ در ۱،۴۴۰ پیکسل و استفاده‌ی ۱۰۰ درصدی از گاموت RGB از دیگر ویژگی‌های صفحه‌نمایش میت‌بوک ۱۴ به‌شمار می‌رود.

میت‌بوک ۱۴ از میت‌بوک ایکس سنگین‌تر و ضخیم‌تر محسوب می‌شود؛ اما چنین امری از ارزش خرید محصول جدید هواوی نمی‌کاهد. ضخامت این لپ‌ تاپ هواوی ۱۶ میلی‌متر و وزنش ۱/۴۹ کیلوگرم است. هواوی برای محصول جدیدش باتری ۵۶ وات‌ساعت در نظر گرفته که عمر مفید ۱۰ ساعتی را دراختیار کاربر قرار می‌دهد. هر دو لپ ‌تاپ جدید این شرکت چینی تا اواخر سپتامبر به بازار عرضه می‌شوند؛ اما متأسفانه هنوز قیمتی برای میت‌بوک ایکس و میت‌بوک ۱۴ اعلام نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات