کوالکام همراه با نسخه اصلی، چند نمونه تضعیف‌شده از اسنپدراگون ۸۷۵ نیز عرضه می‌کند

شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از مدل‌های تضعیف‌شده اسنپدراگون ۸۷۵ تراشه اسنپدراگون ۸۶۰ نام دارد که احتمالا با لیتوگرافی ۵ نانومتری تولید می‌شود.
تبلیغات

گفته می‌شود که کوالکام چند مدل مختلف از تراشه نسل بعدی خود معرفی خواهد کرد تا شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند، آزادی عمل بیشتری در انتخاب تراشه مناسب با محصولاتشان داشته باشند. درواقع این موضوع را مقامات شرکت اوپو در جلسه‌ای تأیید کرده‌اند و حتی در مورد نام مدل تضعیف‌شده اسنپدراگون ۸۷۵ به‌نام اسنپدراگون ۸۶۰ نیز اشاره شده است.

در جلسه‌ای که اوپو داشته است، لیو بو و لی ژی گوی، دو تن از مقامات بلندپایه‌ی شرکت چینی در مورد آینده محصولات اوپو و مشخصات سخت‌افزاری آن‌ها صحبت کرد‌ه‌اند. در این جلسه، پیت لائو، مدیرعامل شرکت وان‌پلاس نیز حضور داشته است. هردو شرکت وان‌پلاس و اوپو از زیرمجموعه‌های شرکت مادر BBK Electronics هستند.

درحال‌حاضر تراشه‌های نسل فعلی کوالکام بسیار گران‌قیمت هستند و استفاده از آن‌ها می‌تواند هزینه نهایی گوشی هوشمند را به مراتب افزایش دهد. از طرفی مودم ۵ جی که درحال‌حاضر از مودم ایکس ۵۵ در تراشه‌های کوالکام استفاده می‌شود به‌صورت مستقل روی مادربرد دستگاه قرار می‌گیرد و درواقع بخشی از تراشه نیست.

کوالکام نیز در نظر دارد مدل‌های بیشتری از اسنپدراگون ۸۷۵ دراختیار سازندگان قرار دهد که هزینه‌ی کمتری داشته باشند. بااین‌حال، هنوز مشخص نشده است که چه تفاوتی میان اسنپدراگون ۸۶۰ و ۸۷۵ یا سایر مدل‌ها وجود دارد. از طرفی استفاده از نام اسنپدراگون ۸۶۰ نشان می‌دهد که از نظر عملکرد و توان محاسباتی نسبت به اسنپدراگون ۸۶۵ ممکن است ضعیف‌تر عمل کند.

بااین‌حال، شاید علت اینکه اسنپدراگون ۸۶۰ مدلی تضعیف‌شده از اسنپدراگون ۸۷۵ عنوان شده است، رابطه مستقیمی به فرایند تولید آن یعنی لیتوگرافی ۵ نانومتری داشته باشد. کوالکام در نظر دارد برای گجت‌های قابل حمل پرچم‌دار از جمله تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها تراشه‌ای با لیتوگرافی ۵ نانومتری معرفی کند. در همین راستا احتمالا کوالکام تراشه‌هایی با فرایند تولید ۵ نانومتری نیز برای محصولات میان‌رده و میان‌رده پریمیوم در نظر گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات