بی ام و پتنت جدیدی برای فرمان خودرو خودران طراحی کرده است

سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که بی‌ام‌و دسته فرمان جدیدی به‌شکل جوی‌استیک U-شکل برای خودروهای خودران آینده خود طراحی کرده است.
تبلیغات

مدارک پتنت ثبت‌شده در آلمان نشان می‌دهد که بی ‌ام ‌و یک فرمان U-شکل غیر معمول به شکل جوی‌استیک را برای خودرو خودران طراحی کرده است. دستگاه ترسیم‌شده که به‌عنوان «دسته فرمان» توصیف می‌شود، می‌تواند پنهان شود مگر اینکه سرنشینان بخواهند کنترل خودران را نادیده بگیرند.

قابلیت های دسته فرمان خودرو خودران بی ام و / bmw

در اوایل سال جاری CarAdvice گزارش داد که بی‌ام‌و در حال توسعه یک فرمان تاشو برای خودروهای خودران است. هنوز مشخص نیست که آیا این پتنت جدید به همان پروژه اشاره دارد یا خیر.

گزارش‌ها مبنی بر اینکه هر دو دستگاه برای خودروی الکتریکی بی‌ام‌و i4 در آینده طراحی شده‌اند، هنوز تأیید نشده است. تولیدکنندگان خودرو غالباً برای ثبت اختراع فناوری‌هایی درخواست می‌دهند که سال‌ها از تولید فاصله داشته باشد؛ در غیر این صورت به‌کلی از آن دست می‌کشند. مخترعان این پتنت جولیان آیخ‌هورن، الکساندر پیترز، زولتان ماژور، کریستین فرومل و گونار فرانتز هستند. 

امروزه تمام خودروهای جدید بی‌ام‌و مجهز به فناوری خودران سطح یک هستند (سیستم‌های دستیار راننده مانند سیستم‌های هشداردهنده برخورد و عابر پیاده) و چند مدل نیز از فناوری خودران سطح دو (قابلیت‌های خودفرمانی مانند دستیار حفظ خط حرکت و پارکینگ خودکار) بهره می‌برند. سیستم‌های فناوری خودران این خودروساز آلمانی در مجموع با عنوان «BMW Personal CoPilot» شناخته می‌شوند.

سال گذشته یک دستگاه بی ‌ام ‌و سری 7 مجهز به فناوری سطح چهار خودران (قادر به رانندگی خودران است، اما محدود به آن نیست) با موفقیت به‌عنوان یک خودروی اشتراک سواری در کنفرانس NEXTGen در مونیخ آزمایش شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات