من ‌و ‌پارک؛ سامانه هوشمند جای پارک

شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
مدت‌ها است که با روی‌کار‌آمدن سامانه‌های هوشمند، سبک زندگی ما دستخوش تغییرات اساسی شده است.
تبلیغات

دیگر به ایستادن در صف‌های طولانی یا مراجعه به مراکز مختلف نیازی نیست و می‌توان همه‌ی این کارها را فقط با چند کلیک روی گوشی هوشمند به‌راحتی انجام داد.

این تغییرات تأثیر زیادی بر زندگی ما گذاشته است؛ مثل صرفه‌جویی در وقت و کاهش تردد در سطح شهر که هر دو از دغدغه‌های بزرگ زندگی‌های مدرن هستند. پارکینگ هوشمند من و پارک یکی از این سامانه‌ها است که برای زندگی در شهرهای بزرگ، جایی که پیداکردن محلی برای پارک مشکلی اساسی است، بسیار ضروری به‌نظر می‌آید. با استفاده از این سامانه می‌توانید به اطلاعات فضاهای موجود در پارکینگ‌ها دسترسی داشته باشید و بدون نیاز به جست‌وجوی بیهوده در سطح شهر و اتلاف وقت جای پارک مناسبی پیدا کنید.

پارکینگ یکی از زیرساخت‌های مهم در مدیریت حمل‌و‌نقل شهری است و کمبود فضای مناسب برای آن مدیریت شهری را تحت‌تأثیر خود قرار می‌دهد. حتما برای شما هم پیش آمده که برای پیداکردن جای پارک چندین‌بار خیابانی را دور بزنید و گاهی حتی به‌نتیجه هم نرسید. درواقع، پیدا‌کردن جای پارک مناسب در سطح شهر دغدغه همه‌ی کسانی است که با ماشین شخصی تردد می‌کنند. این دغدغه در مواقع خاص سختی‌های بیشتری هم دارد؛ مانند زمانی‌که به مرکز خرید یا فرهنگی مراجعه می‌کنید یا در ایام تعطیلی‌ها. پارکینگ هوشمند راه‌حل این مسئله‌ی شهری محسوب می‌شود و کاملا دردسترس شما است. کافی است با نصب اپلیکیشن من و پارک و بررسی فضاهای موجود در موقعیت جغرافیایی که در آن قرار دارید، به‌راحتی جای پارک مناسبی پیدا کنید و به برنامه‌های روزمره‌تان برسید.

با نصب اپلیکیشن هوشمند منوپارک، هوشمند پارک کن؛ به کاهش آلودگی و ترافیک کمک کن!

سامانه‌ی هوشمند پارکینگ منوپارک در بستر اینترنت اشیاء اجرا می‌شود و سیستمی ترکیبی از نرم‌افزار و سخت‌افزار و پلتفرم مدیریت داده‌های پارکینگ است. اطلاعات موردنیاز را سخت‌افزارهایی مانند سنسورها در پارکینگ جمع‌آوری و به سیستم مدیریتی ارسال می‌کنند. سیستم نرم‌افزاری یا همان اپلیکیشنی که در گوشی‌های هوشمند نصب می‌شود، این اطلاعات را به کاربر نمایش می‌دهد. اطلاعاتی که در این اپلیکیشن دردسترس کاربران قرار می‌گیرد، اطلاعات فضای موجود در پارکینگ‌ها و امکان جست‌وجو برای یافتن محل پارک و پرداخت هزینه‌ی پارک را شامل می‌شود.

ترافیک شهری در نقاط مختلف حجم متفاوتی دارد و در بخش مرکزی کلان‌شهرها که تنوع کاربری و تراکم جمعیتی بیشتری دارند، همیشه سنگین‌تر است. همان‌طورکه می‌دانید، وجود ترافیک درنتیجه‌ی افزایش حجم خودروها، باعث آلودگی بیشتر این مناطق می‌شود. افزایش آشفتگی در این مناطق و گشت‌زنی برای پیداکردن پارکینگ نیز به این حجم شلوغی و آلودگی اضافه می‌کند؛ مسئله‌ای که اهمیت آن حتی فراتر از میزان راحتی ما در زندگی شهری است. پارکینگ هوشمند منوپارک با پارک سریع به کاهش آلودگی در شهر نیز کمک می‌کند و باتوجه‌به نقشی که می‌تواند در کاهش آلودگی ایفا کند، استفاده از آن فقط به انتخاب سرویس شهری محدود نمی‌شود. با استفاده از این سیستم، رانندگان می‌توانند قبل از رسیدن به مقصد مدنظر خود، از قابلیت دسترسی به فضای پارکینگ در آن منطقه مطلع شوند و با کاهش زمان جست‌وجو، بخشی از مشکلات مربوط به پارک و ازدحام و شلوغی و آلودگی هوا نیز کاهش پیدا می‌کند.

پرداخت هوشمند در پارکینگ هوشمند منوپارک

پرداخت هزینه آخرین مرحله از مراحل موجود در هر سیستم پارکینگ هوشمند است. هزینه‌ی قابل‌پرداخت در این سامانه ازطریق تصاویر ضبط‌شده‌ی دوربین‌ها و به‌طور دقیق براساس مدت زمان پارک خودروها محاسبه می‌شود و به‌راحتی با گوشی هوشمند شما که اپلیکیشن پارکینگ در آن نصب شده، قابل‌پرداخت است. البته به‌جز پرداخت آنلاین ازطریق گوشی و اپلیکیشن، راه‌های دیگری نیز برای پرداخت هزینه‌ها در این سامانه وجود دارد؛ مثلا استفاده از کارت بانکی و دستگاه POS و کیوسک‌های پرداخت.

منو پارک

هدف نهایی سیستم پارکینگ هوشمند منوپارک کاهش میزان تردد خودروها در سطح شهر، افزایش تعداد ماشین‌های قابل‌پارک در فضاهای پارکینگی و مهم‌تر از همه استفاده‌ی مفید از زمان و هزینه است. به‌طورکلی، می‌توان ویژگی‌های مهم این سامانه را به موارد زیر خلاصه کرد:

  • ارتقای امنیت پارکینگ‌ها ازطریق کنترل ورودوخروج خودروها با استفاده از دوربین؛
  • سهولت دسترسی به اطلاعات مربوط به فضاهای موجود در پارکینگ‌ها؛
  • مدیریت زمان برای یافتن جای پارک با استفاده از تصاویر آنلاین در اپلیکیشن؛
  • کاهش تخلف و جرایمی مانند سرقت خودروها؛
  • امکان پیگیری مسائلی مانند صدمه‌‌ی خودرویی به خودرو دیگر با استفاده از تصاویر ضبط‌شده؛
  • امکان محاسبه‌ی دقیق هزینه‌ی قابل‌پرداخت؛
  • کاهش هزینه‌های انسانی موردنیاز در مدیریت پارکینک‌ها؛
  • کاهش میزان آلودگی هوا.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات