نسخه بتا اپلیکیشن گوگل فون برای گوشی‌های غیر پیکسل منتشر شد

چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
گوگل فون، اپلیکیشن پیش‌فرض گوشی‌های پیکسل برای برقراری تماس است. به‌تازگی نسخه‌ی بتای گوگل فون منتشر شده که ظاهرا روی تمامی گوشی‌های هوشمند اندرویدی کار می‌کند.
تبلیغات

گوشی‌های خانواده‌ی پیکسل به‌صورت پیش‌فرض برای برقراری تماس دارای اپلیکیشن گوگل فون (Google Phone) هستند که کاربرانِ گوشی‌های اندرویدی دیگر همواره به آن علاقه نشان داده‌اند. دارا بودن طراحی ساده و البته قابلیت‌های قدرتمند باعث می‌شود گوگل فون اپلیکیشن بسیار خوبی برای برقراری تماس باشد و به‌همین دلیل به‌شدت توسط کاربران پیکسل از آن استقبال شده است. از این پس تمامی دارندگان گوشی‌های اندرویدی می‌توانند به نسخه‌ی ساده‌ی گوگل فون دسترسی پیدا کنند، حتی اگر دارای گوشی‌های خانواده‌ی پیکسل نباشند. 

درحال‌حاضر به‌طور دقیق مشخص نشده است که کدام گوشی‌های اندرویدی توانایی نصب و استفاده از گوگل فون را دارند. بااین‌حال براساس بررسی‌هایی که رسانه‌ی Android Authority انجام داده، تقریبا تمامی گوشی‌های اندرویدی با گوگل فون سازگاری دارند. البته کروم‌بوک‌ها، تبلت‌ها و پوشیدنی‌های مجهز به Wear OS قرار نیست با گوگل فون سازگاری داشته باشند.

فراموش نکنید که درحال‌حاضر گوگل فون برای گوشی‌های غیر پیکسل مرحله‌ی بتا را می‌گذارند و تا انتشار نسخه‌ی نهایی آن فاصله داریم. بتا بودن این نسخه بدین معنی است که گوگل فون فعلا تمامی قابلیت‌های خود را ندارد و به برخی قابلیت‌های ساده مجهز شده است؛ قابلیتی نظیر Call Screen هنوز برای گوگل فون بتا دردسترس قرار نگرفته. Call Screen قابلیت جالبی است که به شما امکان می‌دهد کاری کنید گوگل اسیستنت به‌جای خودتان تماس‌های ناشناس را پاسخ دهد. زمانی‌که گزینه‌ی Call Screen را انتخاب کنید، فردی که با شما تماس گرفته چنین جمله‌ای می‌شنود: «سلام، فردی که با او تماس گرفته‌اید در حال استفاده از یکی از سرویس‌های گوگل است و نسخه‌ای از این مکالمه را دریافت خواهد کرد. حرف‌های خود را ادامه دهید و نام‌تان را بگویید و ذکر کنید که چرا تماس گرفته‌اید».

اگر به ظاهر گوگل فون علاقه‌مند هستید و می‌توانید با نبود برخی قابلیت‌ها کنار بیایید، می‌توانید سراغ تجربه‌ی نسخه‌ی بتا بروید. در ادامه آموزش دانلود نسخه‌ی بتای گوگل فون را روی گوشی‌های اندرویدی شرح می‌دهیم:

آموزش نصب نسخه‌ی بتای Google Phone روی گوشی‌های اندرویدی

۱. در ابتدا باید برای دریافت نسخه‌ی بتا ثبت‌نام کنید. بدین منظور با دستگاهی که می‌خواهید گوگل فون را روی آن نصب کنید، وارد حساب کاربری گوگل شوید و روی این لینک کلیک کنید. 

۲. در صفحه‌ای که باز می‌شود، باید بتوانید آیکون اپلیکیشن گوگل فون را ببینید. در آنجا روی گزینه‌ی آبی‌رنگ Become a Tester ضربه بزنید.

۳. وقتی که گوگل شما را به‌عنوان آزمون‌گرِ واجد شرایط شناخت، روی این لینک کلیک کنید تا وارد صفحه‌ی اپلیکیشن در پلی استور شوید. 

۴. در انتها روی گزینه‌ی نصب ضربه بزنید تا فرایند دانلود و نصب فون روی گوشی شما آغاز شود. اگر امکان دانلود وجود ندارد، یک یا دو ساعت صبر کنید تا دسترسی به نسخه‌ی بتا به شما داده شود. 

پس از اینکه با استفاده از مراحل بالا، نسخه‌ی بتای اپلیکیشن گوگل فون را با موفقیت روی گوشی نصب کردید، اجرایش کنید. برای اینکه گوگل فون به‌درستی کار کند باید این اپلیکیشن را به‌عنوان اپلیکیشن تماس پیش‌فرض انتخاب کنید. خود اپلیکیشن، اعلان مربوطه را نشان می‌دهد و برای این کار، فرایند سختی طی نخواهید کرد. احتمالا گوگل در آینده‌ای نه‌چندان دور بخواهد برخی از قابلیت‌های گوگل فون را که روی گوشی پیکسل دردسترس هستند به گوشی‌های اندرویدی دیگر هم بیاورد. 

فرایند فراهم‌سازی امکان نصب گوگل فون روی گوشی‌های غیر پیکسل از فروردین‌ماه امسال آغاز شده بود. ۲۵ فروردین رسانه‌ی XDA-Developers در گزارشی اختصاصی اعلام کرد توانسته است نسخه‌ی جدید گوگل فون را روی گوشی ایسوس ذن‌فون ۶ (Asus ZenFone 6) که از جدیدترین نسخه‌ی رابط کاربری ذن UI استفاده می‌کرده است، نصب کند. در آن زمان حتی اعلام شد امکان نصب نسخه‌ی جدید گوگل فون ازطریق پلی استور روی گوشی اوپو فایند ایکس ۲ پرو (Oppo Find X2 Pro) که مبتنی‌بر رابط کاربری ColorOX 7.1 است نیز فراهم شده. در همان روزها، گوگل فون روی گوشی ال‌جی وی ۶۰ تین‌کیو (LG V60 ThinQ) هم به‌خوبی اجرا شد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات