توییتر قابلیت ترجمه‌ی خودکار توییت‌ها را آزمایش می‌کند

سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
توییتر قابلیت ترجمه‌ی خودکار توییت‌های زبان خارجی به زبان هر کشور را برای کاربران پلتفرمش در کشور برزیل آزمایش می‌کند.
تبلیغات

درحال‌حاضر، توییتر از قابلیت ترجمه‌ی داخلی پشتیبانی می‌کند و کاربران می‌توانند با کلیک‌کردن، ترجمه‌ی متن توییت‌های زبان خارجی را به زبان کشورشان ببینند. دیروز، توییتر اعلام کرد قصد دارد قابلیت ترجمه‌ی داخلی را به ترجمه‌ی خودکار اضافه و آن را روی تعداد کمی از کاربران آزمایش کند.

اگر زبان اصلی توییتر را انگلیسی انتخاب کرده باشید، عبارت ترجمه به زبان‌های دیگر برایتان نمایش داده می‌شود. البته این قابلیت تاکنون به‌صورتی دستی و به انتخاب کاربر انجام می‌شده است.

توییتر درباره‌ی تغییرات اخیر درنظرگرفته‌شده برای این ویژگی می‌گوید:

با درنظرگرفتن نیاز کاربران به فهمیدن آسان‌تر توییت‌های منتشرشده، قابلیت ترجمه‌ی خودکار توییت‌های زبان خارجی را آزمایش می‌کنیم. گاهی ترجمه‌ی توییت به توییت و مطلع‌شدن از توییت‌های جدید فرایند زمان‌بری است.

به‌گفته‌ی توییتر، درحال‌حاضر قابلیت ترجمه‌ی خودکار فقط برای کاربران این پلتفرم در برزیل آزمایش شده است و توییت‌های زبان‌های دیگر به زبان این کشور، یعنی پرتغالی، ترجمه می‌شوند. البته زمانی‌که توییتر به‌طور پیش‌فرض این قابلیت را فعال کرد، برخی از کاربران اعتراض کردند.

گاهی دستیارهای ترجمه مانند گوگل‌ترنسلیت و اپل‌ترنسلیت نمی‌توانند متن‌ها را صحیح ترجمه‌ کنند و درنتیجه، کاربران برداشت متفاوتی از متن خواهند داشت. ویژگی ترجمه‌ی خودکار می‌تواند برای کاربرانی سودمند باشد که زبان دیگر را متوجه نمی‌شوند و فعال‌کردن آن به‌صورت پیش‌فرض، به‌نوعی استراتژی تهاجمی محسوب می‌شود.

توییتر هنوز تاریخ دسترسی کاربران کشورهای دیگر به ویژگی ترجمه‌ی خودکار را اعلام نکرده؛ اما ممکن است قبل از توسعه‌ی جهانی و دسترسی کاربران بیشتر، پروژه‌ی آن متوقف شود.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات