تست کرونا در منزل با آنی آزما

سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
آنی آزما باتوجه‌به نیازی که از گذشته تا امروز بوده به‌ وجود آمد و ما تمام تلاش و دقت خود را به کار گرفته‌ایم برای اینکه شما را در مسیر سلامتی یاری کنیم.
تبلیغات

انجام تست کرونا در منزل یکی از راحت‌ترین و درعین‌حال، ایمن‌ترین روش برای اندازه‌گیری مقادیر آنتی‌بادی موجود در بدن شما است که در پاسخ به ویروس کرونا تولید شده‌اند. سال پیش دقیقا همین مواقع کمتر کسی تصورش را هم نمی‌کرد که یک بیماری ویروسی بسیار مسری و خطرناک بتواند کل فعالیت‌های اجتماعی مردم جهان را تحت تأثیر قرار دهد. تست کرونا در منزل یکی از بهترین راه‌های تشخیص وجود ویروس کووید ۱۹ ازطریق نمونه خون است.

بیماری کووید ۱۹ یک بیماری مسری است که در اثر ویروس جدید کرونا شیوع پیدا کرده است. اکثر افراد مبتلا به کووید ۱۹ دچار بیماری خفیف تنفسی می‌شوند و بدون نیاز به درمان ویژه بهبود پیدا می‌کنند. احتمال بروز بیماری جدی در افراد مسن و کسانی که بیماری زمینه‌ای نظیر بیماری قلب و عروق، دیابت، بیماری مزمن تنفسی و سرطان دارند بیشتر است. برای اینکه بدانید که درحال‌حاضر به ویروس کرونا مبتلا هستید یا خیر، می‌توانید از تست کرونا در منزل استفاده کنید.

بهترین راه پیشگیری و کند کردن روند سرایت این بیماری این است که اطلاعات کافی درمورد ویروس کرونا، علائمی که ایجاد می‌کند و نحوه سرایت آن را به دست آورید. شما می‌توانید با شستن دست ها یا استفاده از مواد ضدعفونی کننده حاوی الکل و دست نزدن به‌صورت از خود و دیگران در برابر این ویروس محافظت کنید.

ویروس کرونا در وهله‌ی اول ازطریق قطرات بزاق یا ترشحات بینی فرد بیمار هنگام عطسه و سرفه منتقل می‌شود؛ بنابراین رعایت نکات بهداشت فردی از اهمیت بالایی برخوردار است. درحال‌حاضر، هیچ واکسن یا درمان خاصی برای کووید ۱۹ وجود ندارد اما آزمایش‌های بالینی برای به دست آوردن درمان احتمالی ادامه دارد.

تست کرونا در منزل چیست؟

تست کرونا در منزل یکی از تست‌های سرولوژی مرتبط با ویروس کرونا (برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله کرونا ویروس و انجام آزمایش‌ها در قرنطینه خانگی مراجعه کنید.) است که ازطریق خون انجام می‌شود و به‌دنبال آنتی‌بادی‌های تولید‌شده در بدن فرد علیه این ویروس است. کروناویروس به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارد، دارای قدرت انتشار و همچنین میزان مرگ‌ومیر بسیار بالایی است.

آنی آزما

 این آنتی‌بادی‌ها در فواصل زمانی معین بعد از ابتلا و در اثر پاسخ طبیعی سیستم ایمنی بدن به این ویروس تولید می‌شود. در مورد پتانسیل انجام آزمایش آنتی بادی ویروس کرونا که به‌عنوان تست‌های سرولوژی ویروس کرونا نیز شناخته می‌شود، هیجان زیادی وجود دارد تا بتواند این بیماری بدون نیاز به تجهیزات پیشرفته مورد نیاز در آزمایش حلق و بینی کرونا یا همان PCR و در زمان کوتاه‌تر تشخیص دهد. البته تحقیقات بیشتری لازم است تا مشخص شود تست کرونا در منزل چه زمانی بهترین پاسخ دهی را دارد و اینکه آیا این آنتی‌بادی‌ها می‌توانند اثر محافظتی در برابر عفونت مجدد فرد داشته باشند یا خیر.

مزایای انجام تست کرونا در منزل:

انجام تست کرونا در منزل دارای مزایای بسیار است از جمله:

  • تشخیص بیماری در سریع‌ترین زمان ممکن
  • نگرفتن آزمایش بیشتر به این معنی است که خیلی‌‌ها شاید بی‌‌دلیل خود را قرنطینه کرده باشند، از جمله اعضای کادر درمانی
  • اطلاع از میزان گسترش ویروس
  • درحال‌حاضر، از همه افراد آزمایش ویروس کرونا گرفته نمی‌شود و شما تنها در صورتی می‌توانید در بیمارستان تست کرونا بدهید که دارای برخی علائم باشید، اما تست کرونا در منزل بی هیچ محدودیتی می‌تواند در منزل شما انجام شود.
  • جلوگیری از هدررفت وقت و زمان شما برای رفتن به آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها
  • آگاهی از میزان پخش ویروس می‌تواند به نظام‌‌های درمانی کمک کند برای تقاضای بیشتر در آینده برنامه‌ریزی کنند، از جمله افزایش ظرفیت بخش ‌های مراقبت ویژه
  • بدون آنکه خطر گرفتن ویروس کرونا را داشته باشید درخانه می مانید و این آزمایش را انجام می‌دهید.
  • گرفتن آزمایش کرونا درعین‌حال می‌تواند به تصمیم ‌های آگاهانه درباره فاصله ‌گیری اجتماعی کمک کند. برای مثال، اگر مشخص شود که عده زیادی به این ویروس مبتلا شده‌‌اند، شاید خانه‌‌نشینی دیگری خیلی لازم نباشد.
  • اگر همه افراد تست کرونا در منزل را انجام دهند، دیگر نیازی نیست که گروه زیادی از افراد به‌صورت روزانه در محل‌هایی مثل بیمارستان‌ها برای انجام آزمایش ویروس کرونا تجمع یابند.

چگونه بفهمیم به تست کرونا در منزل احتیاج داریم؟

این ویروس با درگیری قسمت‌های مختلفی از بدن به‌خصوص ریه‌ها باعث ایجاد علائم خطرناکی در فرد می‌شود. این علائم در اکثر اوقات با علامت‌های تنگی نفس و سرفه‌های مکرر و خشک بروز می‌یابد. متخصصان عفونی که در این حوزه پژوهش می‌کنند، بر این باورند میانگین زمان بروز علائم این بیماری ۵ روز است.

درواقع شما معمولا بعد از گذشت ۷ روز از مواجهه با فردی که به ویروس کرونا مبتلا بوده می‌توانید تست کرونا در منزل را انجام دهید. علاوه بر آن متخصصصان گوش و حلق بینی تاکنون گزارش‌های بسیاری از عدم توانایی در حس بویایی و بینایی افراد دریافت کرده‌اند که این خود عنوان جدیدی از تحقیقات شد، تا حدی که با بررسی‌های بیشتر مشخص شد تعداد افرادی که حس بویایی و چشایی خود را از دست داده‌اند به ویروس کرونا مبتلا بوده‌اند و متاسفانه روزبه‌روز هم بر تعداد این آمار افزوده می‌شود.

البته که براساس تحقیقات و آزمایشاتی که انجام شده است در بسیاری از مواقع این ویروس علامتی از خود نشان نمی‌دهد و می‌تواند به‌طور خاموش در بدن رشد و در نهایت سلامتی فرد را به خطر بیندازد. که در این صورت تنها راه تشخیص ابتلا به این بیماری انجام آزمایش و تست کرونا در منزل است تا با اطمینان خاطر بتوان به روند عادی زندگی ادامه داد.

خانم‌های باردار، افراد مسن، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و همچنین افرادی که در نزدیکان خود فرد مبتلا به ویروس کرونا داشته‌اند، در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند. اگر شما نیز فکر می‌کنید که ممکن است به این بیماری مبتلا شده باشید، می‌توانید آزمایش خون کرونا را به‌صورت تست کرونا در منزل و غیر حضوری و آزمایش در منزل انجام دهید. برای این کار فقط کافی است تا به سایت آزمایشگاه آنی آزما مراجعه کنید و پس از پر کردن فرم پذیرش، آزمایش‌ها خود را به‌صورت نمونه‌برداری در منزل انجام دهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات