فرناندو آلونسو با رنو به فرمول یک برمی‌گردد

چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
تیم فرمول یک رنو تأیید کرد فرناندو آلونسو، قهرمان دو دوره جهان، سال ۲۰۲۱ به این تیم برخواهد گشت تا جایگزین دنیل ریکیاردو شود.
تبلیغات

رنو اعلام کرد فرناندو آلونسو، قهرمان دو دوره فرمول یک جهان، سال ۲۰۲۱ به این تیم بازمی‌گردد و بازگشت خود را به F1 جشن می‌گیرد. فرناندو آلونسو می‌گوید رنو برنامه‌ای معتبر و مدوّن برای حضور خود در فرمول یک دارد که به او این فرصت را می‌دهد تا در سال ۲۰۲۲ به بالاترین سطح موتوراسپرت بازگردد. در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶، آلونسو با رنو هر دو عنوان قهرمانی جهان خود را کسب کرد و برای سومین‌بار مجددا عضویت این تیم می‌شود. گفتنی است آخرین حضور آلونسو در رنو به سال ۲۰۰۹ برمی‌گردد.

فرناندو آلونسو / Fernando Alonso با عینک آفتابی

از زمان ترک مک‌لارن در پایان سال ۲۰۱۸، آلونسو مدت‌ها اعلام کرده بود که درصورت داشتن بخت رقابت، به‌احتمال زیاد به فرمول یک بازخواهد گشت. آلونسو در اعلامیه‌ی این تیم گفت که از برنامه‌ی رنو برای حرکت به جلو در فرمول یک اطمینان دارد و به او فرصتی می‌دهد تا خواسته‌های خود را برآورده سازد. هفده عنوان از مجموع ۳۲ عناوین قهرمانی آلونسو در مسابقات فرمول یک با رانندگی برای رنو به‌دست آمده است و اینک او برای سومین‌بار به تیم دوران اوج خود بازمی‌گردد. آلونسو که در اواخر این ماه ۳۹ ساله می‌شود، جایگزین دنیل ریکیاردو، راننده‌ی فصل آینده‌ی مک‌لارن، درکنار استبان اکن می‌شود.

فرناندو آلونسو گفت:

رنو خانواده‌ی من است. با دو عنوان قهرمانی جهان، بهترین خاطراتم در فرمول یک رقم خورد؛ اما اکنون دنبال پیشروی برای آینده هستم. باعث غرور و افتخار بزرگی برایم است و با احساسی وصف‌نشدنی دارم به تیمی برمی‌گردم که در ابتدای شروع کار، به من فرصت داد و هم‌اکنون دوباره بخت بازگشت به بالاترین سطح را به من می‌دهد. در راستای اصول تیم، جاه‌طلبی‌های خود را خواهم داشت. پیشرفت رنو در زمستان امسال به اهداف فصل ۲۰۲۲ اعتبار می‌بخشد و من تمام تجربه‌ی مسابقه‌ای خود را با همه، از مهندسان گرفته تا مکانیک‌ها و هم‌تیمی‌هایم، به‌اشتراک می‌گذارم. تیم رنو این‌گونه می‌خواهد و مانند من، وسایل لازم را برای بازگشت به سکو دارد.
خودرو فرمول یک / formula 1 تیم مک لارن / mclaren

رنو پس از بازگشت به فرمول یک به‌عنوان تیم سازنده در سال ۲۰۱۶، نتوانسته است حتی یک سکو هم کسب کند و در مسابقات قهرمانی تیمی سال گذشته، از رده‌ی چهارم به پنجم سقوط کرد. دنیل ریکیاردو به‌عنوان بخشی از برنامه‌ی خود برای بازگشت به سطح اول موتوراسپرت، تیم ردبول را ترک کرد تا در سال ۲۰۱۸ به رنو بپیوندد؛ اما در پایان سال جاری میلادی برای حضور در مک‌لارن، رنو را ترک خواهد کرد.

آلونسو از سال ۲۰۱۴ در رقابت‌های گرندپری مجارستان، سکو به‌دست نیاورده است و آخرین پیروزی او در فرمول یک، به یک سال قبل با فراری در اسپانیا برمی‌گردد. قبل از ترک فرمول یک، راننده‌ی اسپانیایی چهار فصل ناامیدکننده را با مک‌لارن گذراند که در هیچ مسابقه‌ای، جایگاهی بهتر از پنجم را به‌دست نیاورد تا به‌دنبال علایق خود خارج از رقابت‌های فرمول یک برود.

سیریل ابیتبول، مدیر تیم فرمول یک رنو، در این زمینه گفت:

امضای قرارداد با فرناندو آلونسو بخشی از برنامه گروه رنو برای ادامه‌ی تعهد خود به F1 و بازگشت به صدر این ورزش است. حضور او در تیم ما اتفاقی مهم در سطح ورزشی و برای برند ماست که وابستگی بسیاری به او دارد. 

ابیتبول امضای این قرارداد را انتخابی جسورانه و پروژه‌ای برای آینده خواند. درحالی‌که رنو، تنها صندلی آلونسو را برای سال آینده تأیید کرده است، ابیتبول پیشنهاد داد این امضا تا حدودی به‌منظور کمک به آماده‌شدن برای بسته‌ی قوانین جدید رادیکال تا رسیدن به فصل بعد انجام می‌شود. مدیر تیم رنو افزود مأموریت آلونسو کمک به تیم فرمول یک Renault DP World برای آمادگی به‌منظور حضور قدرتمند در فصل ۲۰۲۲ خواهد بود. 

آلونسو در سال ۲۰۰۱ فعالیت خود را در فرمول یک با تیم Minardi آغاز کرد و سال بعد راننده‌ی آزمایشی رنو شد. او در سال ۲۰۰۳ به‌عنوان راننده مسابقه‌ای ارتقا پیدا کرد و در ۲۲ سالگی اولین پیروزی خود را در مسابقه‌ی جایزه‌ی بزرگ مجارستان آن سال کسب کرد. در آن زمان، آلونسو عنوان جوان‌ترین قهرمان مسابقه فرمول یک را به‌دست آورد.

راننده‌ی اسپانیایی در سال ۲۰۰۵ موفق شد هفت پیروزی در گرندپری‌های مختلف کسب کند. رسیدن به اولین قهرمانی باعث شد به سلطه‌ی پنج‌ساله‌ی مایکل شوماخر و فراری پایان دهد. او در فصل بعد با هفت پیروزی دیگر، دومین عنوان قهرمانی فرمول یک جهان را در سال ۲۰۰۶ به دست آورد. در سال ۲۰۰۷، آلونسو رنو را برای پیوستن به مک‌لارن ترک کرد؛ اما روابط او با ران دنیس، مدیر تیم مک‌لارن، در آن زمان به‌دلیل ترجیح‌دادن لوئیس همیلتون تازه‌کار به سردی گرایید و مجبور شد این تیم را ترک کند و سال بعد به رنو بازگردد. 

در سال ۲۰۰۹ و پس از یک فصل همکاری ناموفق با رنو، آلونسو به فراری پیوست و پیش از بدترشدن روابط خود با تیم ایتالیایی، موفق شد سه پیروزی در مسابقات قهرمانی کسب کند. سپس در اقدامی شوکه‌کننده به مک‌لارن بازگشت؛ اما نتوانست موفقیتی با این تیم کسب کند و پس از گذراندن چهار فصل سخت، در سال ۲۰۱۸ از پیست مسابقه فرمول یک خداحافظی کرد.

فرناندو آلونسو / Fernando Alonso راننده سابق تیم فرمول یک / formula one رنو / renault فرانسه

در فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸، آلونسو با تیم تویوتا عنوان قهرمانی مسابقات استقامت جهانی FIA را کسب کرد و در مسابقات ۲۴ ساعته لمان، دو پیروزی به‌دست آورد و در مسابقه‌ی رالی داکار امسال با خودروساز ژاپنی شرکت کرد. او قرار است سپتامبر امسال با تیم Arrow McLaren SP وارد مسابقات ایندیاناپولیس ۵۰۰ شود؛ زیرا در رقابت‌های سال گذشته، نتوانسته بود موفقیتی کسب کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات