کانن ۱۹ تیر رویدادی آنلاین برگزار می‌کند

سه‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
براساس اعلام رسمی، کانن روز ۱۹ تیر کنفرانس آنلاین زنده برگزار می‌کند. احتمالا در این کنفرانس، دوربین EOS R5 به‌همراه چندین محصول دیگر معرفی خواهند شد.
تبلیغات

شعبه‌ی بریتانیایی وب‌سایت کانن در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرده است که این شرکت قصد دارد رویدادی جدید را آنلاین و زنده برگزار کند. کانن بریتانیا رویداد پیش ‌رو را «بزرگ‌ترین رویداد معرفی محصول» خود خطاب می‌کند. همین موضوع باعث شده است طرفداران کانن بسیار هیجان‌زده شوند. 

براساس صفحه‌ی جدیدی که در وب‌سایت کانن بریتانیا ایجاد شده است، کنفرانس آتی روز ۹ جولای ۲۰۲۰ (۱۹ تیر ۱۳۹۹) ساعت ۱۶:۳۰ به‌وقت تهران برگزار می‌شود. در برگزاری این رویداد که کانن از آن با نام Reimagine یاد می‌کند، محصولات جدیدی معرفی می‌شوند و متخصصان این شرکت در جلسات پرسش‌و‌پاسخ حضور پیدا خواهند کرد تا درباره‌ی استراتژی‌های جدید بحث کنند. 

کانن قصد دارد رویداد جدیدش را زنده در یوتیوب پخش کند. این شرکت سؤالات کاربران را از بخش چت زنده‌ی یوتیوب انتخاب خواهد کرد و در قالب پرسش‌و‌پاسخ به آن‌ها جواب خواهد داد. با مراجعه به این لینک می‌توانید در سایت کانن ثبت‌نام کنید و به‌محض برگزاری رویداد از آن مطلع شوید. 

درحالی‌که کانن تاریخ برگزاری رویدادش را مشخص کرده، رسانه‌های دیگر مشخصات محصولات جدید این شرکت را افشا می‌کند. در چند روز گذشته، رسانه‌ی Mirrorless Rumors گزارش‌هایی از محصولات کانن منتشر کرد. این رسانه مدعی شد توانسته به تصویری محرمانه دست پیدا کند که حاوی اطلاعاتی درباره‌ی دوربین‌های جدید کانن است.

EOS R5 یکی از دوربین‌های خبرساز در چند ماه گذشته بوده و مدتی پیش، کانن رسما توسعه‌ی این دوربین را تأیید کرده است. از آن زمان تاکنون، گاه‌و‌بی‌گاه شاهد انتشار اطلاعات از EOS R5 بوده‌ایم. رسانه‌ی بدون‌آینه رومرز نیز به‌تازگی به شایعه‌های مربوط به EOS R5 دامن زده است. 

به‌نوشته‌ی رسانه‌ی Mirrorless Rumors، در فیلم‌برداری 8K و 4K/120p کانن EOS R5 از کراپ خبری نیست. از زمان انتشار اطلاعات اولیه‌ی این دوربین کانن، بسیاری از کاربران نگران بودند که فیلم‌برداری 8K باعث داغی بیش‌از‌حد آن شود. بااین‌حال از قرار معلوم، کانن توانسته به راه‌حلی مناسب برای ساخت بدنه دست پیدا کند. براساس گفته‌های رسانه‌ی یادشده، دوربین EOS R5 با مشکلی درزمینه‌ی داغی بیش‌از‌حد و اعمال محدودیت برای فیلم‌برداری 8K مواجه نیست. 

تصویر فاش شده از فیلمبرداری کانن EOS R5

افزون‌بر تصویر فاش‌شده‌ی رسانه‌ی Mirrorless Rumors که در بالا ‌مشاهده می‌کنید، منابع این وب‌سایت جزئیات بیشتری از فیلم‌برداری 8K کانن EOS R5 منتشر کرده‌اند. تصویری که می‌بینید، روی کارت ۵۱۲ گیگابایتی CFExpress ثبت شده است. همان‌طورکه ملاحظه می‌کنید، EOS R5 تنها پس از ۲۱ دقیقه فیلم‌برداری بدون‌وقفه‌ی 8K RAW،‌ ظرفیت کارت حافظه‌ مذکور را پر کرده است. نکات مهم یادشده‌ی منابع Mirrorless Rumors عبارت‌اند از:

  • در فیلم‌برداری 8K/30p و 4K/120p دوربین کانن EOS R5 از کراپ خبری نیست.
  • کانن EOS R5 از فیلم‌برداری دوگانه روی هر دو کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند. 
  • دوربین توانست بیش از ۲۰ دقیقه ویدئو 8K RAW را بی‌وقفه و بدون مواجهه با مشکلِ داغی بیش‌از‌حد ضبط کند. 

به‌گفته‌ی رسانه‌ی EOS HD، تصویر قرارگرفته در میانه‌ی این مقاله از دوربینی در حالت PAL گرفته شده است و در حالت NTSC، نرخ 25p با 30p جایگزین می‌شود. آنچه فعلا نمی‌دانیم، این است که دوربین جدید کانن می‌تواند ویدئوهای RAW را هم با وضوح 4K و هم با وضوح 8K بگیرد یا خیر. برای فهمیدن پاسخ این پرسش لازم نیست ‌زمان زیادی منتظر بمانیم؛ زیرا رویداد ۱۹ تیر کانن احتمالا توجهات زیادی را به‌سوی دوربین EOS R5 جلب خواهد کرد.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات