مایکروسافت روی توسعه نسخه دوم سرفیس دوئو کار می‌کند

سه‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با اینکه هنوز سرفیس دوئو به بازار عرضه نشده است، ظاهرا مایکروسافت برنامه‌های طراحی و توسعه‌ی نسخه‌ی دوم را در دستورکار دارد.
تبلیغات

مایکروسافت سرفیس دوئو گوشی هوشمند اندرویدی ردموندی‌ها به‌شمار می‌رود که با هدف ورود این شرکت به دنیای گوشی‌های تاشدنی معرفی شده است. هنوز از این گوشی در بازارها خبری نیست؛ اما افشاگری‌های جدیدی ادعا می‌کنند برنامه‌ی توسعه‌ی نسخه‌ی دوم سرفیس دوئو در دستورکار شرکت قرار دارد.

رسانه‌های دنیای فناوری می‌‌گویند محصولی به‌نام Surface Duo V2 در برنامه‌های تحقیق و توسعه‌ی مایکروسافت جای دارد. آن‌ها منابع خبری خود را بسیار نزدیک به مایکروسافت ادعا می‌کنند. درنهایت، تنها همین نام و احتمال توسعه‌ی گوشی جدید در اخبار دیده می‌شود و هنوز اطلاعات تکمیلی در دست نیست.

نسخه‌ی اصلی سرفیس دوئو که سال گذشته در معرض دید رسانه‌ها قرار گرفت، توجه بسیاری از کاربران و کارشناسان را به خود جلب کرد. فرم‌فاکتور خاص گوشی تاشدنی مایکروسافت که دو نمایشگرش را روی یکدیگر قرار می‌دهد، در ترکیب با لولاهای منحصربه‌فرد میانی دوئو را به محصولی جذاب تبدیل می‌کند. ردموندی‌ها از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ در گوشی اندرویدی خود استفاده می‌کنند که نشان‌دهنده‌ی عملکردی نزدیک به پرچم‌داران در گوشی تاشدنی خواهد بود.

اگر توسعه‌ی نسخه‌ی دوم سرفیس دوئو در مایکروسافت در حال انجام باشد، حداقل می‌توان استفاده از پردازنده‌ جدیدتر را در آن پیش‌بینی کرد. احتمالا پشتیبانی از فناوری پرطرفدار 5G نیز به V2 افزوده می‌شود. برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند شاید در نسخه‌ی دوم، استفاده از دو نمایشگر مجزا را شاهد نباشیم و مایکروسافت گوشی را با یک نمایشگر تاشو معرفی کند. به‌هرحال، فناوری نمایشگرهای تاشدنی اکنون در وضعیت مناسب و بالغی قرار دارد و ردموندی‌ها نیز تأکید زیادی روی ادامه‌ی استفاده از دو نمایشگر در یک گوشی نمی‌کنند.

در بخش دیگری از گزارش اخیر درباره‌ی مایکروسافت، ادعا می‌شود آن‌ها توسعه‌ی اندروید متمرکز بر سرفیس دوئو را هم در داخل شرکت انجام خواهند داد. این در حالی است که ردموندی‌ها قبلا با شرکت Movial همکاری می‌کردند تا اندروید مناسب را برای دوئو توسعه دهد. اکنون Movial به‌عنوان زیرمجموعه‌ی مایکروسافت فعالیت می‌کند و برنامه‌های توسعه را از‌این‌پس در داخل خود شرکت انجام می‌دهد.

تیم جدید زیرمجموعه‌ی مایکروسافت که توسعه‌ی اختصاصی اندروید برای سرفیس دوئو را برعهده دارد، احتمالا برنامه‌هایی جدی برای نرم‌افزار گوشی تاشدنی شرکت خواهد داشت. آن‌ها احتمالا پس از عرضه‌ی نسخه‌ی اصلی دوئو به بازار، به‌روزرسانی فرمور را هم برای آن عرضه خواهند کرد. همین به‌روزرسانی با قابلیت‌های جدید بیشتری در گوشی نیز همراه خواهد بود و درنهایت، همین تیم توسعه‌ی اندروید برای V2 را هم برعهده می‌گیرد.

مایکروسافت سابقه‌ی روشنی در عرضه‌ی نسخه‌های جدید برای گوشی‌های هوشمند ندارد و گوشی‌های این شرکت اکثرا با توقف پشتیبانی از پلتفرم روبه‌رو شده و کاربران را ناامید کرده‌اند. همچنین، در به‌روزرسانی دستگاه‌های بازار کامپیوتر شخصی هم روند ادامه‌دار و منظمی دیده نمی‌شود. درنهایت، شاید اخبار جدید درباره‌ی سرفیس دوئو نشان می‌دهند که ردموندی‌ها برای بهبود خانواده‌ی محصولات سخت‌افزاری خود برنامه‌های ویژه‌ای دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات