آموزش عود مقدماتی و آموزش تئوری موسیقی بصورت تصویری و آنلاین

شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
مطالعه 8 دقیقه
در این مطلب، شما درباره آموزش تصویری عود مقدماتی و آموزش تصویری تئوری موسیقی اطلاعاتی کسب خواهید کرد که اگر علاقمند به موسیقی باشید برای شما لذت بخش خواهد بود.
تبلیغات

اگرچه ممکن است آموختن نوازندگی یک ساز به سبک آنلاین کمی عجیب به‌نظر می‌رسد اما این روش بسیار کارآمد بوده و مزایای بسیاری را نیز به‌همراه دارد. در روش یادگیری حضوری هنرجو اگرچه در کلاس شرکت می‌کند اما ممکن است اعتماد به نفس خود را برای اجرای قطعات از دست بدهد یا حتی فراموش کند اما با آموزش آنلاین هنرجو می‌تواند ویدئو را متوقف کرده، به عقب برگردد و بارها و بارها به ‌تماشای تدریس اساتید بنشیند.

آیا شما نیز در فکر یادگیری آنلاین موسیقی هستید؟ در ادامه به برخی مزایا این سبک آموزشی اشاره می‌شود.

مزایای یادگیری آنلاین موسیقی

در اینکه یادگیری موسیقی به شکل آنلاین فواید شگرفی دارد شکی نیست. به لطف اینترنت دیگر نیازی نیست موسیقی را تنها به روش سنتی آموخت. افراد برای آموختن، سبک های یادگیری مختلفی پیش رو دارند.

  • یادگیری به روش آنلاین بسیار مقرون‌به‌صرفه است

راحتی و انعطاف پذیری که هنرجو و حتی معلم شاهد هستند فرصتی فراهم می‌کند که افراد بتوانند با مبالغ بسیار کمتر نسبت به آموزش حضوری بیاموزند. اگر شما نیز علاقمند به یادگیری یک ساز جدید هستید اما ‌نمی‌خواهید مبالغ هنگفتی را بپردازید قطعا یادگیری آنلاین گزینه‌ای بسیار ارزشمند و جذاب است.

  • با روش آنلاین هیچ‌گونه فشاری برای تطبیق برنامه زندگی وجود ندارد

هنرجویان از این انعطاف بی‌نظیر بهرمند می‌شوند و متناسب با سبک زندگی خویش سرعت یادگیری را نیز کنترل می‌کنند.

  • هنرجو می‌تواند در هر زمان بیاموزد

اغلب افراد درحال‌حاضر زندگی شلوغی را پشت سر می گذارند که ‌نمی‌توانند چندان برای پیگیری علاقه خود و آموختن مفاهیم موسیقی وقت بگذارند. خوشبختانه با روش آنلاین ‌تمامی افراد می‌توانند در هر زمان از روز یا شب بیاموزند و حتی برنامه ای متناسب با زندگی خویش تنظیم کنند.

آموختن آنلاین فرصتی فراهم می‌کند که می‌توان در وسط شب دروس جدیدی را فرا گرفت و حتی روز های آخر هفته را به تمرین پرداخت. هنرجو کنترل کاملی درباره زمان و مکان یادگیری دارد. این نوع انعطاف پذیری را نباید دست کم گرفت.

  • افزایش بازدهی به‌همراه دارد

تمامی هنرجویان نمی‌توانند در کلاس های حضوری به یک سرعت پیشرفت کنند اما آموزش آنلاین موسیقی فرصت بینظیری فراهم می‌کند تا افراد متناسب با شرایط خود در این مسیر پیش بروند و تا زمانی‌که به خوبی بر مفاهیم چیره نشده اند به سراغ جلسات بعدی نروند. این هنرجوست که تعیین می‌کند سریع‌تر یا به آرامی همگام با آموزشات اساتید پیش برود.

  • تجربه آموزی از محضر اساتید توانمند فراهم است

گیرایی و خوش نوایی موسیقی اصیل ایرانی بی ارتباط با هنر و ذوق نوازندگان توانمند آن نیست. افراد بسیاری مایلند از محضر این اساتید مفاهیم و تکنیک های پایه را بیاموزند و قدم در راه مقدس هنرمندی بگذارند اما متاسفانه فرصت آموزش برای این تعداد هنرجو وجود ندارد اما با سبک آنلاین افراد فارغ از محدودیت های جغرافیایی و زمانی می‌توانند نه‌تنها الفبا بیاموزند که بر تکنیک ها نیز تسلط یابند.

خنیاگر کیست و چکار می‌کند؟

خنیاگر از نخستین آموزشگاه های مجازی موسیقی است که فیلم‌های آموزشی با کیفیتی را تهیه کرده است تا هنرجویان بتوانند از حضور اساتید برجسته موسیقی ایران بهرمند شوند و بدون چالش در مسیر یادگیری نواختن هنرمندانه تمامی سازها و حتی آواز خوانی پیش بروند و مهارت کسب کنند.

اگر مایلید با خدمات و خصوصیات این مرکز آموزشی بیشتر آشنا شوید توصیه می‌کنیم حتما ادامه متن را مطالعه بفرمایید.

آموزش مطابق با استاندارد های روز دنیا

طراوت و شادابی آموزشی که تمامی هنرجویان حتی افرادی که هیچ‌گونه سابقه آشنایی حتی با الفبای موسیقی ندارند از فیلم‌ها شاهدند مرهون رعایت اصول استاندارد آموزشی است. علاقمندان کافی است به تماشای فیلم‌های آموزشی بنشینند تا از سبک تدریس خاص اساتید و فن بیان ایشان بهرمند شوند.

همراهی اساتید برجسته موسیقی ایران

در آموزش تمامی ساز ها از برترین هنرمندان فرهیخته ایران زمین دعوت شده است که رزومه و تجربه متمادی در این عرصه دارند. هنرجویان می‌توانند بدون سردرگمی و آشفتگی درک موسیقیایی خود را گسترش دهند و پله به پله پیشرفت کنند.

اساتید خنیاگر

  • آموزش ساز دف همگام با تدریس استاد مسعود حبیبی
  • آموزش ساز سنتور همگام با تدریس استاد سعید ثابت
  • آموزش هارمونی همگام با تدریس استاد نادر مشایخی
  • آموزش ساز عود (بربط) همگام با تدریس استاد علی پژوهشگر
  • آموزش ساز ویلون همگام با تدریس استاد علی (همایون) رحیمیان
  • آموزش ساز پیانو همگام با تدریس استاد سام اصفهانی
  • آموزش تئوری موسیقی همگام با تدریس دکتر امیر حسین رمضانی
  • آموزش ساز گیتار همگام با تدریس استاد کیوان میر هادی
  • آموزش متد میوزماسل همگام با تدریس استاد محمد مهدی بابایی
  • آموزش ساز تار همگام با تدریس استاد آزاد میرزا پور
  • آموزش ساز سه تار همگام با تدریس استاد طینوش بهرامی
  • آموزش ساز نی همگام با تدریس استاد شاهو عندلیبی
  • آموزش ساز هارمونیکا (ساز دهنی) همگام با تدریس استاد منصور پاک نژاد

مهارت و تخصص گروه فیلم‌برداری

اگرچه درحال‌حاضر برخی آموزشگاه های حضوری که با زرق و برق های تبلیغاتی نام و آوازه ای کسب کرده‌اند در تلاشند کارایی آموزش با فیلم را زیر سؤال ببرند اما خنیاگر با همکاری تیم فیلم‌برداری توانمندی تمامی جلسات آموزشی را ضبط کرده است تا هنرجویان به‌جای پیگیری آموزشات بی اساس بتوانند از پیشکسوتان این مرز و بوم بدون سرخوردگی و با انگیزه مسیر حرفه‌ای شدن را طی کنند‌.

کیفیت بالای جلسات آموزشی

نورپردازی، صدا پردازی و تدوین حرفه‌ای نه‌تنها از نظر تخصصی رعایت شده است بلکه جلوه ای هنری خاص به جلسات آموزشی بخشیده است که در خور ذوق و علاقه هنرجویان ایرانی نیز باشد. فرقی ندارد که هنرجو چقدر استعداد دارد می‌تواند با پیگیری تمارین و پشتکار بدون بحران و استرس از کلام و آموزشات اساتید بهرمند شود و انس و الفتی با ساز خویش داشته باشد.

همچنین نمایش نشانگر متحرک هم‌زمان با بیان و تدریس اساتید کمک می‌کند سریع‌تر پله های آموزشی را پیمود.

تماشای راحت و دسترسی آسان به جلسات

در وب سایت خنیاگر تمامی آموزشات قرار گرفته‌اند تا علاقمندان به‌راحتی بتوانند با دانلود جلسات در هر زمان و مکان فارغ از محدودیت های مختلف به تماشای آن‌ها بنشینند.

خدماتی مانند اینترنت نیم بها، گارانتی برگشت وجه و استفاده از جلسات آموزشی بروز دست به دست هم داده‌اند تا تمامی افراد از کودک و بزرگ، پیر و جوان راغب باشند از آموزشی با کیفیت بهرمند شوند و به آنچنان پیشرفتی برسند که آوایی ملکوتی و جان فضا از ساز خویش بنوازند که دل هر شنونده ای را به لرزه درآورد.

حضور تیم پشتیبانی برای حل چالش‌های آموزشی

اگرچه تجربه آموزی از اساتید بنام موسیقی که سابقه درخشانی در تربیت هنرجویان دارند کمک می‌کند که بدون چالش مسیر یادگیری را پیمود اما در صورت بروز هرگونه سؤال یا مشکل افراد می‌توانند ازطریق وب سایت آن را مطرح ‌کنند.

علاوه بر تیم پشتیبانی اساتید نیز کمک می‌کنند تا افراد انواع سبک را به‌صورت دلچسب و قدرتمند بیاموزند.

علی پژوهشگر

مجموعه حاضر که با کلام شیوا و نگاه دقیق استاد علی پژوهشگر تهیه شده است کمک می‌کند افراد طی ۱۸ قسمت که می‌تواند جایگزین ۳۰ هفته آموزش حضوری باشد مفاهیم و تکنیک های پایه عود نوازی را بیاموزند و با اعتماد به نفس در این‌ مسیر گام بردارند.

از نکات شاخص این مجموعه می‌توان به سبک آموزشی اشاره کرد که مطابق شیوه عود ایرانی از قطعات استاد منصور نریمان (پدر عود ایران)، روح الله خالقی، نصر الله زرین پنجه، مرتضی نی داوود، درویش خان، ابوالحسن صبا صورت می‌گیرد.

علاقمندان به این ساز خوش نوا همچنین سواد موسیقیایی خود را با وجود تمارین شاخص گسترش می‌دهند علاوه بر اینکه با قطعات محلی ایرانی نیز آشنا می‌شوند.

آموزش عود متوسطه (متد اختصاصی) - علی پژوهشگر

ادغام هنر و تکنولوژی فرصت بینظیری برای علاقمندان به عود نوازی فراهم کرده است تا از اقیانوس بی‌انتهای موسیقی بهرمند شوند.

علاقمندان به عود نوازی پس از فراگیری مفاهیم و تکنیک های اولیه همگام با آموزشات استاد علی پژوهشگر هنرمند و نوازنده حاذق کشورمان می‌توانند در ۱۴ قسمت که معادل ۳۰ هفته آموزش حضوری است با اتد ها و قطعاتی از اساتید موسیقی همچون استاد منصور نریمان، درویش خان و مرتضی نی داوود آشنا شوند.

اجرای دستگاه‌ها و گوشه های مختلف توسط استاد به تسلط و پختگی بیشتر هنرجویان کمک می‌کند، کافی است علاقمندان جلسات را پیگیری کنند.

علی پژوهشگر

پختگی و تسلط استاد علی پژوهشگر کمک می‌کند علاقمندان انگیزه و ذوق دو چندانی برای کسب مهارت در عود نوازی داشته باشند. این مجموعه که در ۱۱ قسمت که معادل ۴۰ هفته آموزش حضوری تهیه شده است، کمک می‌کند تا افراد محک بهتری از ذوق و توانمندی خویش داشته باشند.

اجرا و تشریح نکات ۱۱ قطعه توسط کلام بی ریا استاد پژوهشگر کمک می‌کند هنرجو پس از آشنایی با مفاهیم آن‌ها را به خوبی درک کند.

درباره مدرس

علی پژوهشگر از هنرمندان جوان موسیقی است که با وجود سن نه چندان زیاد تبحر و مهارت بالایی در عود نوازی، آهنگ سازی، تنبک نوازی و نواختن پیانو دارند.

ایشان افتخار شاگردی نزد اساتید بزرگی همچون منصور نریمان، عباس پژوهشگر، فرهاد فخرالدینی، شریف لطفی، حسین علی زاده، کامبیز روشن روان، حسین دهلوی، مصطفی کمال پور، تراب و محمد رضا درویشی را نیز دارند. البته علاقه و استعداد ایشان مسیری را برایشان ترسیم کرد تا از نظر تحصیلات آکادمیکی نیز مدرک کارشناسی ارشد نوازندگی را کسب کنند.

برخی فعالیت‌های هنری

از شاخص ترین فعالیت‌های علی پژوهشگر می‌توان به سرپرستی گروه موسیقی نریمان و همکاری با ارکستر ملی ایران را اشاره کرد علاوه بر اینکه در گروه های موسیقی دالاهو، صبا، مستان و سیمرغ نیز نقشی تأثیر گذار داشته‌اند.

اجرای مجموعه ۴۲ قطعه برای عود اثر منصور نریمان را نیز باید به کارنامه درخشان کاری ایشان افزود.

امیر حسین رمضانی

امیر حسین رمضانی در ۲۸ قسمت که می‌توان آن را معادل ۱۵ هفته آموزش حضوری دانست به‌طور جامع درباره تئوری موسیقی و مباحث اصولی آن به زبان ساده صحبت کرده‌اند. هنرجویان با آشنایی با این علم و قواعد پایه موسیقی به‌راحتی می‌توانند در وادی بی‌انتهای موسیقی موفق ظاهر شوند.

ایشان هیچ‌گونه مطلبی از مباحث پایه همچون خطوط حامل، کلید ها، نت ها و نحوه قرارگیری آن‌ها روی خطوط حامل تا حتی مفاهیم مهم همچون هارمونی، ساخت ملودی و ارکستر را از قلم نینداخته اند. فرقی ندارد که هنرجویان قصد دارد به‌عنوان نوازنده ای چیره دست فعالیت کنند یا خوانندگی و آهنگ سازی هدف آنهاست. این جلسات آموزشی به آن‌ها علم، تخصص و اعتماد به نفسی می‌دهد که به‌راحتی پیشرفت کنند.

علاوه بر گیرایی کلام و نگاه موشکافانه استاد تقسیم‌بندی فیلم‌های آموزشی به بخش‌های کوچک کمک می‌کند تا حتی افرادی که هیچ‌گونه شناختی از موسیقی ندارند نیز بتوانند از این اقیانوس بی انتها سیراب شوند.

درباره مدرس

امیر حسین رمضانی از مفاخر جوان موسیقی ایران زمین هستند که اغلب با آهنگ سازی و نوازندگی ماهرانه پیانو نگاه علاقمندان و طرفداران را جلب می‌کنند. از اساتید ایشان می‌توان شهره قاجار، دلبر حکیم آوا، کمال پور تراب، تقی ضرابی، مسعود ابراهیمی، محمد رضا تفضلی و شاهین فرهت را نام برد.

کسب مدرک دکتری تخصصی در رشته پژوهش هنر گرایش موسیقی می‌تواند بیانگر سواد موسیقیایی بالای ایشان باشد.

برخی فعالیت‌های هنری

شاگردان بسیاری در مقطع متوسطه هنرستان پسران اصول و تکنیک های آهنگ سازی، پیانو، هارمونی، فرم موسیقی جهان، تاریخ موسیقی و سلفژ را از ایشان آموخته اند. علاوه بر اینکه ایشان سابقه تدریس دروس هارمونی، هارمونی پراتیک، پیانو، سلفژ و دشیفراژ را در دانشگاه عالی موسیقی نیز دارند.

از دیگر فعالیت‌های شاخص ایشان می‌توان به نقشی که در تعیین و تصویب سر فصل های دروس رشته آهنگ سازی هنرستان عالی موسیقی دارند اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات