پاکشوما نخستین ماشین ظرفشویی ایرانی را به بازار عرضه کرد

شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
نخستین ماشین ظرفشویی ایرانی با تلاش و همت مهندسان ایرانی و با سرمایه‌گذاری ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری در مدت یک سال، در گروه صنعتی پاکشوما تولید و روانه بازار شد.
تبلیغات

از جمله مشخصه‌های بارز این ماشین ظرفشویی می‌توان به مصرف اندک ۹ لیتر آب در هر بار شست‌وشوی کامل، قابلیت شستن ۱۶۸ پارچه ظرف در مدت زمان ۳۰ دقیقه با دمای آب ۷۰ تا ۷۷ درجه سانتی‌گراد، کم‌صدا بودن (میزان صدای تولیدی ۴۱ دسی بل)، قابلیت شست‌وشوی ظرف با نصف ظرفیت (Half Load)، استفاده از صفحه نمایشگر بزرگ با دکمه‌های لمسی و استفاده از انواع برنامه‌های شست‌وشو اشاره کرد.

این ماشین ظرفشویی قادر است متناسب با سختی آب ویژه هر منطقه جغرافیایی ایران تنظیم شده و می‌توان آن را براساس نیاز مصرف‌کننده در ساعت های مختلف پیک بار شبکه برق تنظیم و روشن کرد.

در بدنه این ماشین ظرفشویی از استیل خاص با ضخامتی ویژه استفاده شده که در بهبود کیفیت شست‌وشو، ماندگاری بخار و خشک کردن ظروف تأثیرگذار است و عایق‌بندی آن به‌گونه‌ای است که صدای کمتری تولید کرده و تبادل دمایی کمتری با محیط پیرامون دارد.

در این ماشین امکان امکان شست‌وشوی میوه و سبزی حتی با مواد ضدعفونی کننده با آب سرد وجود داشته و هم‌زمان می‌توان در آن از سه نوع مواد شوینده، نرم کننده و خوش‌بوکننده استفاده کرد.

این ماشین ظرفشویی به افتخار خانم «ژوزفین کوچران» (Joseohine Cochrane) مخترع آمریکایی ماشین ظرفشویی به ژوزفین نام‌گذاری شده است.

مدیر بازاریابی پاکشوما در مراسم رونمایی از این محصول جدید در محل موزه پاکشوما، اظهار داشت: پاکشوما تنها و نخستین تولیدکننده ماشین ظرفشویی از ورق آهن در کشور است که یک محصول تمام شده (و نه مونتاژی) روانه بازار کرده است.

«مهرداد نیکزاد» افزود:‌ این محصول که از صفر تا ۱۰۰ طراحی و قالبسازی آن در ایران انجام شده، با داخلی‌سازی ۷۰ درصدی روانه بازار شده و هم اینک در فروشگاه‌ها موجود است.

وی بیان داشت:‌ اتفاق جدید در پاکشوما، توجه ویژه به تحقیق و توسعه (R&D) است و مدیریت این شرکت، سرمایه‌گذاری زیادی در این زمینه انجام داده و قصد دارد در سال‌های آینده این سرمایه‌گذاری ها را افزایش دهد.

مدیر بازاریابی پاکشوما خاطرنشان کرد: این شرکت قصد دارد تا دو سال آینده در برخی محصولات لوازم خانگی نقش رهبر را بازی کرده و در برخی دیگر چالش‌گر باشد، یعنی نزدیکترین سهم را نسبت به رهبر بازار داشته باشد.

وی، مهم‌ترین معیارهای دستیابی به این مهم را در دو مولفه سهم بازار رو نوآوری توصیف کرد و گفت: پاکشوما در دو سال اخیر برپایه استراتژی خود، کمپین «لیاقت» را با تمرکز بر برند و دستاوردهای خود راه اندازی کرد که نتیجه آن اضافه شدن خط تولید کولر گازی و تهویه مطبوع، خط تولید جارو برقی به پیروی از مدل‌های برتر اروپایی و خط تولید یخچال و فریزر بود.

نیکزاد ادامه داد: اکنون پاکشوما با یک تحول در برندینگ خود، به فاز تولید لوازم خانگی کوچک هم وارد شده و در نظر دارد به‌عنوان یک برند مادر تخصصی، همه انواع لوازم خانگی را تحث پوشش خود قرار دهد.

وی تأکید کرد:‌ پاکشوما تنها برند ایرانی است که ارزش برند خود را در قالب Pakshooma Culture در سایت این شرکت به نشانی pakshoma-group.com توضیح داده است.

مدیر بازاریابی پاکشوما خاطرنشان‌کرد: ‌این ماشین ظرفشویی با به‌کارگیری نوآوری های جدید، محصولی متناسب با دهک های درآمدی اکثریت جامعه بوده که حدود ۱۱ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

وی بیان داشت:‌ در سال نخست، ظرفیت ساخت ۳۰۰ هزار دستگاه از این ماشین ظرفشویی تولید و روانه بازار می‌شود، اما پاکشوما در نظر دارد تا در سال دوم ۵۰ درصد سهم بازار این محصول را از آنِ خود کند.

نیکزاد ادامه داد:‌ مطابق قرارداد این شرکت با بانک رفاه کارگران، مشتریان می‌توانند به‌صورت اقساطی این محصول و سایر محصولات پاکشوما را خریداری کنند که در این راستا تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی با کارمزد یک درصد و ۲۰ میلیون تومانی با کارمزد ۱۵ درصد به ازای هر نفر از زوجین (در مجموع ۱۴۰ میلیون تومان) در نظر گرفته شده است.

وی، از راه اندازی تنها خط رباتیک یخچال فریزر کشور در پاکشوما در آینده نزدیک خبر داد که با کمترین نیاز به نیروی انسانی فعالیت خواهد کرد.

این مدیر بازاریابی، همچنین گفت: ‌با وجود همه تحریم ها و فشارهای بین‌المللی، محصولات یکی از برندهای بسیار مشهور اروپایی را تا پایان امسال در پاکشوما تولید و عرضه خواهیم کرد تا درکنار تولید محصولات «کندی»‌ و «زیرو وات» فعالیت داشته باشد.

وی، پاکشوما را تنها برند لوازم خانگی کشور توصیف کرد که دارای مزیت رقابتی بوده و حتی با وجود تحریم ها در سال‌های گذشته به تولید ادامه داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات