بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی از مبتدی تا حرفه‌ای

شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰
مطالعه 18 دقیقه
اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی
این‌روزها یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند به‌راحتی دانلود و نصب یک اپلیکیشن باشد. در این مقاله بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی را معرفی می‌کنیم.
تبلیغات

امروزه دانش زبانی به‌خصوص زبان انگلیسی به‌خاطر وجه‌ی بین‌المللی، یکی از اساسی‌ترین ابزارهای موفقیت در رقابت‌های کاری و تحصیلی به‌شمار می‌رود. به‌ندرت پیش می‌آید کسی را اطراف خود پیدا کنید که به زبان انگلیسی مسلط باشد و نتواند کار مناسبی برای خود دست‌وپا کند. یکی دیگر از دلایل اهمیت یادگیری زبان انگلیسی گسترش ارتباطات برون مرزی در مقیاس جزئی و بین مردم عادی است. فرض کنید در اینستاگرام هستید، فقط چند کلیک با فردی در آن‌سوی دنیا، برای برقراری ارتباط فاصله دارید و می‌توانید با آن‌ها درباره‌ی هر موضوعی صحبت کنید؛ فقط باید ساختار زبانی لازم را برای شروع گفت‌وگو داشته باشید.

بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی در پلتفرم‌های مختلف بستگی به معیارها و نیازهای شما دارد. در این مقاله قصد داریم به‌طورکلی ویژگی‌ها و امکانات برخی از بهترین برنامه های آموزش زبان انگلیسی را معرفی کنیم تا بتوانید از بین آن‌ها اپلیکیشن مناسب را انتخاب و یادگیری زبان انگلیسی را شروع کنید.

فهرست مطالب

بهترین اپلیکیشن‌ های آموزش زبان انگلیسی برای اندروید و آیفون

۱- اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Drops

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Drops

Drops برنامه یادگیری بصری است که بر آموزش واژگان تمرکز دارد. در این برنامه آموزش زبان انگلیسی باید هر کلمه را با تصویر آن مطابقت دهید و آن را به روشی سرگرم‌کننده و منظم برای یادگیری تبدیل کنید. اگر ازجمله افرادی هستید که آموزش بصری برایتان مفیدتر از روش‌های دیگر است، خواهید دید که به خاطر سپردن واژگان با Drops چقدر آسان است.

جلسات آموزشی Drops ماهیتی شبیه به بازی دارند و از شما می‌خواهند که پاسخ‌ها را بکشید و رها کنید و روی صفحه‌نمایش خود ضربه بزنید. واژگان شامل دسته‌بندی‌های مختلفی هستند که به موضوعاتی مانند غذا، رنگ‌ها، اعضای خانواده، ملیت‌ها و غیره می‌پردازند.

اپلیکیشن Drops برای آموزش انگلیسی، گزینه‌ی مخصوص فارسی‌زبان‌ها ندارد (هرچند جزو معدود اپلیکیشن‌های خارجی است که دوره‌‌ی آموزش زبان فارسی دارد!)؛ اما درس‌هایی که ارائه می‌دهد، برای تمام افراد با هر زبانی که قصد دارند انگلیسی یاد بگیرند، مناسب است. مثل این می‌ماند که در کلاسی نشسته‌اید که معلم فقط به زبان انگلیسی صحبت می‌کند که این روش در تمام آموزشگاه‌‌های زبان انگلیسی، مرسوم است.

۲- اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Mondly

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Mondly

اپلیکیشن Mondly جزو معدود برنامه های یادگیری زبان انگلیسی است که درس‌ها را به زبان فارسی ارائه می‌دهد. این برنامه از جدیدترین فناوری تشخیص صدا بهره می‌برد و دروس ارائه‌شده مکالمه‌محور هستند؛ پس اگر از روش فلش‌کارت و حفظ کلمات خوشتان نمی‌‌آید، این اپلیکیشن روش خوبی برای یادگیری زبان انگلیسی در اختیار شما قرار می‌دهد.

نسخه‌ی رایگان اپلیکیشن Mondly محدود است و برای دسترسی به تمام دروس باید اشتراک پرداخت کرد که می‌توانید از برخی‌ از وب‌سایت‌های ایرانی، اشتراک ماهانه یا سالانه‌ی آن را خریداری کنید یا به همان نسخه‌ی رایگان بسنده کنید.

۳- اپلیکیشن آموزش انگلیسی زبان شناس (Zabanshenas)

اپلیکیشن زبانشناس یکی از بهترین برنامه های آموزش زبان انگلیسی است که بزرگ‌ترین مزیتش، برخورداری از آرشیوی گسترده با محتوای سرگرم‌کننده و آموزشی است. زبانشناس از روشی مبتنی بر گیمیفیکیشن استفاده می‌کند و طوری طراحی شده که یادگیری زبان انگلیسی برای زبان‌آموز جذاب باشد. به‌طور مثال این اپلیکیشن همانند Duolingo با محاسبه تعداد روزهایی که زبان‌آموز پشت سر هم زبان انگلیسی می‌خواند، او را ترغیب می‌کند تا در مسیر یادگیری زبان انگلیسی بماند.

ازجمله برتری‌های دیگر زبانشناس نسبت‌به برنامه های یادگیری زبان انگلیسی دیگر، پشتیبانی از زبان فارسی و تولید محتوای اختصاصی برای آموزش زبان انگلیسی است. درواقع آموزش زبان انگلیسی در اپلیکیشن زبانشناس برای کاربران ایرانی بومی‌سازی شده و ویژگی‌هایی براساس نیاز زبان‌آموز ایرانی داخل آن قرار گرفته است.

این اپلیکیشن ابزارهای مفیدی مانند لایتنر تعاملی، دیکشنری‌های معتبر، آمار و نمودار پیشرفت را نیز داخل خود قرار داده است که برای زبان‌آموزان می‌تواند کاربردی باشند.

۴- اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Tandem

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Tandem

در بین تمام برنامه‌ های آموزش زبان انگلیسی، اپلیکیشن Tandem به‌نوعی تافته‌ی جدابافته است! چون روشی که برای آموزش زبان ارائه می‌دهد، با بقیه فرق دارد.

Tandem حوزه‌ی آموزش زبان را با پلتفرم شبکه اجتماعی در هم آمیخته و اعتقاد دارد بهترین راه برای یادگیری زبان، صحبت کردن با افرادی است که زبانی را که می‌خواهید یاد بگیرید، زبان مادری‌شان است.

در این اپلیکیشن می‌توانید پروفایل بسازید و بنویسید زبان مادری‌تان چیست و قصد دارید چه زبانی یاد بگیرید. بعد با افرادی آشنا شوید که حاضرند در ازای یادگیری زبان مادری شما، به شما زبان انگلیسی بیاموزند. می‌توانید با تکست یا تماس ویدیویی، با افراد مختلفی در سرتاسر دنیا ارتباط برقرار کنید و انگلیسی را از طریق مکالمه یاد بگیرید.

اگر به روش مکالمه با افراد انگلیسی‌زبان برای یادگیری زبان انگلیسی علاقه دارید، می‌توانید علاوه‌بر Tandem، از اپلیکیشن Speaky و HiNative برای اندروید و آیفون استفاده کنید.

۵- اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی لرنیت (Learnit)

اسکرین شات اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی لرنیت (Learnit)

برنامه یادگیری زبان انگلیسی لرنیت نیز توسط توسعه‌دهندگان ایرانی طراحی شده و با بیش‌از ۲۰۰هزار کاربر، یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی در ایران است. روش آموزش زبان انگلیسی در این اپلیکیشن Grammar-Translation Method است که به‌طور خلاصه به آن GTM گفته می‌شود.

این روش آموزش زبان یکی از بهترین روش‌ها برای تدریس زبان دوم به‌خصوص برای بزرگسالان است. در این روش تدریس مفاهیم و تعاریف زبان دوم با ترجمه به زبان اصلی زبان‌آموز انجام می‌شود. برای مثال، معانی کلمه‌های انگلیسی به فارسی آموزش داده می‌شوند و دستور زبان نیز با استفاده از فارسی توضیح داده خواهد شد.

از ویژگی‌های رویکردی اپلیکیشن که بگذریم، به ویژگی‌های کلیدی اپلیکیشن می‌رسیم. این ویژگی‌ها شامل محتوای آموزشی مدون می‌شود که در درس‌های متفاوت طبقه‌بندی شده است؛ همچنین آموزش گرامر به‌صورت صوتی و متنی انجام می‌شود تا نبود مدرس را تاحدی جبران کند. علاوه‌براین، شیوه‌ی بازی‌گونه‌ی آموزش زبان انگلیسی در این اپلیکیشن باعث می‌شود در بین بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان برای کودکان قرار بگیرد. این اپلیکیشن درحال حاضر فقط برای سیستم‌عامل اندروید ارائه شده و کاربران آیفون به آن دسترسی ندارند.

۶- اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی WordUp

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی WordUp

برنامه یادگیری زبان انگلیسی WordUp یکی دیگر از بهترین برنامه های آموزش زبان انگلیسی است که اجازه می‌دهد زبان مادری خود را فارسی انتخاب کنید تا دروس ارائه‌شده با ترجمه‌ی فارسی همراه باشند.

این اپلیکیشن همان‌طور که از نامش پیدا است، کلمه‌‌محور است، اما طوری طراحی شده تا کلمات مناسب با سطح و علاقه‌ی شما نمایش داده شوند. یکی از ویژگی‌های جالب این اپلیکیشن، امکان چت کردن خیالی با افراد مشهور است! مثلا می‌توانید با استیو جابز یا ایدا لاولیس درباره‌ی اتفاقات روزمره صحبت کنید و آن‌ها نیز پاسخ‌های جالبی به شما خواهند داد!

این اپلیکیشن درکنار نسخه‌ی رایگان، نسخه‌ی اشتراکی نیز ارائه می‌دهد که می‌توانید از برخی از وب‌سایت‌های ایرانی، آن را خریداری کنید.

۷- اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی B-amooz

اسکرین شات اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی B-amooz

اپلیکیشن دیگری که در بین بهترین اپلیکیشن‌ های آموزش زبان انگلیسی قرار می‌گیرد، اپلیکیشن «زبان بیاموز» یا B-amooz است که توسط توسعه‌دهندگان ایرانی طراحی شده است. این اپلیکیشن آموزش زبان، علاوه‌بر زبان انگلیسی، برای یادگیری زبان آلمانی، فرانسوی و ترکی استانبولی کاربر دارد. روش تدریس زبان در این برنامه مثل دیگر اپلیکیشن ایرانی آموزش زبان، روش GTM است تا بیشترین بازدهی را برای سنین مختلف داشته باشد.

برنامه یادگیری زبان انگلیسی B-amoz دارای بخش‌های مختلفی است که هرکدام به‌خودی خود طبقه‌بندی دارند. این بخش‌ها عبارت‌اند از بخش واژه‌آموزی، بخش گرامر، بخش خواندن و شنیدن و در آخر بخش الفبا و تلفظ. در بخش واژه‌آموزی مجموعه‌ی وسیعی از هزاران واژه به‌همراه مثال، توضیح، تلفظ و دانستی‌های ضروری گرامری ارائه شده است. در این بخش زبان‌آموز می‌تواند لغات طبقه‌بندی شده‌ی موضوعی یا کتاب‌های خاصی مثل «۵۰۴» یا «۱۱۰۰» را با استفاده از لایتنر و فلش‌کارت مطالعه کند.

درحال حاضر اپلیکیشن زبان بیاموز فقط برای سیستم‌عامل اندروید ارائه شده است و کاربران iOS به آن دسترسی ندارند.

اگر علاقه‌مندید انگلیسی را به کمک زبان فارسی و از طریق برنامه‌هایی بیاموزید که توسط مربیان زبان ایرانی توسعه داده شده‌اند، علاوه‌بر سه اپلیکیشن «زبان‌شناس»، «زبان بیاموز» و «لِرنیت» که در بالا معرفی شد، می‌توانید به اپلیکیشن دهکده‌ زبان برای اندروید، اپلیکیشن آیلینگو برای اندروید و iOS سری بزنید.

همچنین می‌توانید بسته‌ی آموزشی نصرت را از وب‌سایت رسمی آن و سایر فروشگاه‌های اینترنتی معتبر خریداری کنید. این بسته شامل ۳ جلد کتاب همراه با فایل‌های صوتی و تصویری است که روی آموزش لغات انگلیسی و مکالمه متمرکز شده است.

۸- اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Promova

اپلیکیشن آموزش انگلیسی Promova

اپلیکیشن Promova یکی دیگر از معدود برنامه‌های خارجی آموزش زبان انگلیسی است که درس‌ها را به زبان فارسی ارائه می‌دهد. وقتی که برای اولین بار این نرم افزار آموزش زبان انگلیسی را باز می‌کنید، از شما می‌خواهد زبان مدنظرتان را انتخاب کنید. در مرحله‌ی بعدی، می‌توانید انتخاب کنید که زبان انگلیسی را به کمک همان زبان انگلیسی و به‌قول معروف «Native»‌ یاد بگیرید یا اینکه اگر ترجیح می‌دهید، زبان فارسی را انتخاب کنید.

دایره‌ی واژگان برنامه آموزش زبان انگلیسی Promova بیش از ۴۰ موضوع متفاوت را در برمی‌گیرد. به کمک Promova می‌توانید تلفظ درست واژه‌ها را یاد بگیرید و مهارت‌های گفتاری خود را تقویت کنید. اگر هم در به‌خاطر سپردن ساختارهای پیچیده به مشکل برخوردید، کوییزهای جذاب این اپلیکیشن به کمک‌تان می‌آیند.

درس‌های Promova برای تمام زبان‌آموزان در هر سطحی، از مبتدی تا حرفه‌ای، مناسب است. بسیاری از این درس‌ها رایگان هستند، اما افرادی که می‌خواهند جدی‌تر یادگیری زبان را دنبال کنند، لازم است به سرویس اشتراکی این اپلیکیشن ملحق شوند.

۹- اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی کودکان Monkey Junior

برنامه یادگیری زبان انگلیسی Monkey Junior

Monkey Junior اپلیکیشنی برای یادگیری زبان انگلیسی است که به‌طور ویژه برای کودکان طراحی شده است. این برنامه آموزش زبان انگلیسی با بیش از ۶۷۰ درس مختلف در سه سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته امکان استفاده دارد و حتی کودکانی که اطلاعات بسیار ناچیزی از زبان انگلیسی دارند می‌توانند از آن استفاده کنند.

Monkey Junior امکان فراگیری املا و معنی و تلفظ صحیح لغات را برای کودکان فراهم می‌کند و براساس روش‌های علمی اثبات‌شده و محتوای استاندارد زبان را آموزش می‌دهد. از نقاط قوت این برنامه امکان شخصی‌سازی محتوا با علایق و سن کودکان است که بازدهی یادگیری را افزایش می‌دهد. کودکان ده‌ساله و کوچکتر می‌توانند بااستفاده از اپلیکیشن Monkey Junior بیش از ۲ هزار کلمه‌ی انگلیسی را به‌همراه تلفظ صحیح یاد بگیرند.

۱۰- برنامه آموزش زبان انگلیسی English Conversation Practice

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی  English conversation practice
اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی  English conversation practice
اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی  English conversation practice
اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی  English conversation practice

اپلیکیشن English Conversation Practice یکی دیگر از بهترین برنامه های آموزش زبان انگلیسی است که به‌طور ویژه بر تقویت مکالمه تمرکز دارد. در این اپلیکیشن می‌توانید به بیش از هزار مکالمه با لحجه‌ی انگلیسی‌آمریکایی در دسته‌بندی‌های متنوع دسترسی داشته باشید. به‌جز مکالمه، مجموعه‌ی بزرگی از داستان‌های کوتاه، بازی‌های جمله‌سازی، افعال مرکب، جملات متداول و حتی کلمات آیلتس آکادمیک نیز در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

البته در نظر داشته باشید که در این اپلیکیشن خبری از ترجمه به زبان فارسی یا هر زبان دیگری نیست و روش آموزش صرفا مبتنی‌بر خود زبان انگلیسی است؛ به‌همین‌خاطر، استفاده از این برنامه به افرادی با سطح زبان متوسط پیشنهاد می‌شود.

۱۱- برنامه یادگیری زبان انگلیسی Basic English - ESL Course

اسکرین‌شات اپلیکیشن آیفون english basic esl course
اسکرین‌شات اپلیکیشن آیفون english basic esl course
اسکرین‌شات اپلیکیشن آیفون english basic esl course
اسکرین‌شات اپلیکیشن آیفون english basic esl course

نرم افزار آموزش زبان انگلیسی English Basic - ESL Course از آن دسته اپلیکیشن‌هایی است که به‌طور همزمان بر چهار مهارت مکالمه، شنود، واژگان و درک مطلب متمرکز است و برای پایه‌های مبتدی، متوسط و پیشرفته طراحی شده است. دروس این برنامه به‌صورت گام‌به‌گام ایجاد شده‌اند و ابتدا با کلمات و جملات ساده شروع می‌شوند تا به درس‌های دشوارتر برسند.

دروس ارائه‌شده شامل تصویر، اسلاید، فایل‌های صوتی و آزمون می‌باشند و برای زبان‌آموزان مبتدی تا متوسط طراحی شده‌اند. همچنین می‌توانید برای هر درس، نکات موردنظرتان را در خود اپلیکیشن وارد کنید تا همیشه به آن‌ها دسترسی داشته باشید. امکان دانلود تمام دروس و یادگیری زبان به‌صورت آفلاین با خرید اشتراکی در دسترس قرار می‌گیرد.

بهترین وب سایت‌ های آموزش زبان انگلیسی

۱- وب‌سایت BBC Learning English

وب‌سایت BBC Learning English

یکی از وب‌سایت‌های مرجع برای یادگیری زبان انگلیسی BBC Learning English است که از کیفیت محتوایی و بصری بی‌نظیری برخوردار است. اگرچه محتوای این وب‌سایت برای کاربران متوسط و پیشرفته کاربرد بیشتری دارد، اخیراً دوره‌هایی برای فراگیران مبتدی نیز در آن گنجانده شده و امکان تعیین سطح نیز وجود دارد.

در وب‌سایت BBC Learning English با استفاده از ویدئوها و اخبار رادیویی می‌توانید به یادگیری زبان انگلیسی بپردازید که شامل لغات و تلفظ و گرامر نیز می‌شود. در این وب‌سایت بخش‌های متعددی برای یادگیری مهارت‌های مختلف زبانی به‌همراه کوییز گنجانده شده و دوره‌ها و داستان‌های ویژه‌ی کودکان نیز با با محتوای تصویری جذاب وجود دارد. خوشبختانه، اپلیکیشن‌هایی برای استفاده در اندروید و iOS نیز عرضه شده‌اند.

۲- وب‌سایت British Council

وب‌سایت British Council

وب‌سایت British Council’s LearnEnglish دارای قابلیت‌های متعددی برای یادگیری زبان انگلیسی است که شامل دوره‌های تعاملی، فیلم، بازی و پادکست می‌شود و برای سطوح مختلف امکان استفاده دارد. در وب‌سایت مذکور بخش‌های مختلفی وجود دارد که برای نیازهای مختلف زبانی طراحی شده‌اند که شامل دوره‌های آنلاین، مهارت‌های چهارگانه زبان، گرامر، لغت، انگلیسی تجاری، انگلیسی عمومی، سطوح مختلف انگلیسی و رویدادهای اجتماعی می‌شود. هریک از این بخش‌ها دارای زیرمجموعه‌های دیگری است که صدها و شاید هزاران محتوای کاربردی و جذاب را برای یادگیری زبان انگلیسی در خود جای داده‌‌اند و شما می‌توانید باتوجه به نیاز خود از آن‌ها استفاده کنید.

خوشبختانه اکثر قابلیت‌های وب‌سایت British Council رایگان است و کاربران ایرانی امکان استفاده از آن‌ها را دارند. همچنین، British Council اپلیکیشن‌های مختلفی را برای یادگرفتن مهارت‌های زبان انگلیسی طراحی کرده است که می‌‎توانید آن‌ها را دانلود و نصب کنید:

اپلیکیشن کوییز لغت و گرامر Johnny Grammar's Word Challenge

اپلیکیشن یادگیری گرامر انگلیسی LearnEnglish Grammar

اپلیکیشن یادگیری انگلیسی برای کودکان LearnEnglish Kids: Playtime

اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی با پادکست LearnEnglish Podcasts

اپلیکیشن یادگیری تلفظ انگلیسی LearnEnglish Sounds Right

اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی با فیلم LearnEnglish Videos

۳- وب‌سایت Cambridge English

وب‌سایت Cambridge English

وب‌سایت Cambridge English یکی از محبوب‌ترین منابع مرجه برای فراگیرانی است که قصد دارند در آزمون‌های Cambridge شرکت کنند یا زبان عمومی را فرا بگیرند. وب‌سایت مذکور گزینه‌های فراوانی شامل ۱۷۶ فعالیت مختلف برای یادگیری زبان انگلیسی دارد و امکان تقویت مهارت‌های خواندن، نوشتن، شنیدن، گفتن، گرامر و لغت را برای کاربران فراهم می‌کند. هر کدام از فعالیت‌ها حداکثر طی ۱۰ دقیقه انجام می‌شود و به‌تدریج مهارت‌های جداگانه‌ی زبان انگلیسی را تقویت می‌کند.

فعالیت‌های مذکور در موضوعات و سطوح مختلف طبقه‌بندی شده‌اند و شما می‌توانید براساس نیازتان، فعالیت مدنظرتان را انتخاب کنید و انجام دهید. برخلاف وب‌سایت BBC Learning English که پیش‌تر معرفی شد، Cambridge English روی زبان انگلیسی آکادمیک و رسمی متمرکز است و برای شرکت در آزمون‌های زبان انگلیسی مناسب‌تر خواهد بود.

از دیگر قابلیت‌های Cambridge English می‌توان به آزمون‌های رایگان زبان انگلیسی و دوره‌ها و محتوای متعدد برای یادگیری زبان و محتوای نمونه برای آماده‌سازی برای شرکت در آزمون‌های کمبریج اشاره کرد.

۴- وب‌سایت TED

آموزش زبان انگلیسی Ted

TED یکی از بزرگ‌ترین و شاید مشهورترین وب‌سایت آموزشی آنلاین ویدئویی در جهان است. در این وب‌سایت سخنرانی‌های مختلف آموزشی از سراسر جهان موسوم به تِد تاک (TED Talk) در موضوعات مختلفی مثل علم و دانش و طبیعت و روانشناسی و سایر موارد قرار می‌گیرد.

اکثر سخنرانی‌ها و ارائه‌های موجود در وب‌سایت TED توسط سخنرانان نِیتیو و به‌زبان اصلی ضبط شده‌اند و طیف وسیعی از لغات انگلیسی در آن‌ها به‌کاررفته است. هنگام استفاده از این وب‌سایت، بهتر است ابتدا فیلم‌ها و موضوعات موردعلاقه‌ی خودتان را پیدا کنید و چندین مرتبه هر فیلم را مشاهده و لغات جدید را یادداشت و معانی‌شان را پیدا کنید. همچنین، می‌توانید در ابتدا فیلم‌ها را با زیرنویس فارسی و انگلیسی مشاهده کنید و به‌تدریج زیرنویس‌ها را حذف کنید.

خوشبختانه، مدتی است وب‌سایت TED اپلیکیشن‌هایی مخصوص خود را برای اندروید و iOS نیز آماده کرده است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید:

۵- وب‌سایت News in Levels

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی news in levels

وب‌سایت News in Levels منبعی بی‌نظیر برای دسترسی به اخبار ژورنالیستی انگلیسی در سه‌سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته است. برای استفاده از این وب‌سایت کافی است خبر موردعلاقه‌ی خود را انتخاب و یکی از سطوح ۱ تا ۳ را انتخاب کنید. اگر درباره‌ی سطح زبانی‌تان مطمئن نیستید، بهتر است ابتدا از سطح ۱ شروع کنید و سپس سایر سطوح را امتحان کنید.

News in Levels امکان خواندن اخبار متنی و مشاهده‌ی فیلم‌های خبری را فراهم و لغات مهم و سخت را در متون علامت‌گذاری می‌کند. همچنین، امکان بررسی درک مطلب ازطریق پاسخ‌گویی به سؤالات هر خبر وجود دارد. اخبار موجود در وب‌سایت مذکور به‌طور روزانه به‌روز می‌شوند و می‌تواند منبع خوبی برای یادگیری زبان انگلیسی باشد.

همچنین می‌توانید مطالب News in Levels را از طریق اپلیکیشن دنبال کنید.

۶- وب‌سایت VOA Learning English

صفحه نخست وب‌سایت VOA Learning English

وب‌سایت VOA Learning English یکی دیگر از سایت‌های رسانه‌ای است که امکان فراگیری زبان انگلیسی را با گوش‌دادن به محتوای خبری این شبکه فراهم می‌کند. این وب‌سایت همواره به‌عنوان یکی از مراجع اصلی اینترنتی برای تقویت مهارت شنیداری ازطریق گوش‌دادن و مشاهده‌ی اخبار محسوب شده است و در کنار آن، محتوای متنی و تمرین‌های مختلفی را برای کاربرانش فراهم می‌کند.

محتوای آموزشی VOA Learning English در سه سطح مبتدی و متوسط و پیشرفته تقسیم شده است و امکان تعیین سطح نیز ازطریق شرکت در امتحان آنلاین آن وجود دارد.

انتخاب بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی با توجه به معیارها و ویژگی‌هایی که برشماردیم آسان خواهد بود؛ اما به‌خاطر داشته باشید که قبل از شروع یادگیری، بهتر است سطح زبانی خود را ارزیابی کنید. برای ارزیابی سطح زبان خود می‌توانید از آزمون‌های تعیین سطح آنلاین استفاده کنید. برای مثال با مراجعه به این لینک و شرکت در آزمون استاندارد تعیین سطح، قادر خواهید بود با برنامه‌ی دقیق‌تری ساختار زبانی خود را تکمیل کنید.

ناگفته نماند، نصب اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی مساوی با یادگیری زبان انگلیسی نیست و باید به‌طور مستمر تلاش کنید تا ساختار منسجم زبان دوم خود را بنا کنید. در این راه بهتر است برای افزایش توانایی خود به‌خصوص در مهارت‌های صحبت کردن و نگارش از مدرس‌های مجرب کمک بگیرید و در کلاس شرکت کنید.همچنین پیشنهاد میکنیم در همین زمینه بهترین کانال های تلگرام آموزش زبان انگلیسی و مطلب بهترین پادکست های آموزش زبان انگلیسی را مطالعه کنید.

این مطلب در تاریخ دی ۱۴۰۲ به‌روز شد.

سوالات متداول زومیت

  • محبوب‌ترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چیست؟

    اپلیکیشن Doulingo یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی است که ۳۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد. به کمک این اپلیکیشن می‌توانید به آموزش بیش از ۳۵ زبان دنیا دسترسی داشته باشید.

  • اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی را از کجا می‌توان دانلود کرد؟

    اکثر اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و آی‌او‌اس به‌صورت رسمی منتشر شده‌اند؛ بنابراین می‌توانید آن‌ها را ازطریق لینک‌هایی که در مقاله آورده شده است، از فروشگاه‌های گوگل پلی استور و اپل اپ استور دانلود کنید.

  • چرا اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی ابزار مناسبی برای یادگیری زبان محسوب می‌شوند؟

    گوشی‌های موبایل به عضوی جدانشدنی از زندگی روزمره ما تبدیل شده و همیشه هم همراهمان هستند؛ بنابراین همه ما بخش زیادی از روز را در اپلیکیشن‌های موبایل سپری می‌کنیم. به‌علاوه اپلیکیشن‌ها می‌توانند انواع محتوای آموزشی مثل ویدئو، پادکست، آزمون و متون را در اختیارمان قرار دهند.*این مقاله نخستین‌بار در تاریخ ۲۲ تیر ۱۳۹۹ توسطفرهنگ حشمتی نوشته و در تاریخ ۱۸ آبان ۱۴۰۱ توسط حمید عابدینی به‌روزرسانی شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات