از صفر تا صد خرید ویلا در شمال با ویلا آرمانی

شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
خرید ویلا و ویلاداری در مناطق خوش آب‌و‌هوا از دیرباز وجود داشته، اما این روزها تا حدودی با افزایش روبه‌رو بوده است.
تبلیغات

در چند سال اخیر، خرید ویلا با افزایش روبه‌رو شده است. از دلایل این افزایش می‌توان به آلودگی هوا، شلوغی، ازدحام و فشارهای زندگی شهری اشاره کرد. دلایلی که می‌تواند افراد را به خرید ویلا و مهاجرت به مناطق ویلایی‌نشین یا مسافرت‌های گاه و بی‌گاه به این مناطق ترغیب کند. اما خرید ویلا به‌راحتی خرید آپارتمان نقلی نیست و اگر قصد دارید سرمایه و پس‌اندازتان را صرف خرید ملک ویلایی کنید باید به نکات ویژه‌ای توجه کنید. در این مطلب قصد داریم به چنین نکاتی بپردازیم.

چرا خرید ویلا؟

دلایل متعدد اقتصادی باعث شده در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری در بخش زمین و مسکن رونق خاصی داشته باشد. باتوجه‌به تورم‌های شدید در این سال‌ها بسیاری از افراد برای حفظ ارزش سرمایه‌شان تصمیم به خرید ویلا در شمال می‌گیرند که اگر به دقت ویلای موردنظرشان را انتخاب کنند سرمایه‌گذاری مناسبی محسوب می‌شود.

اما مسائل اقتصادی تنها دلیل رونق خرید و فروش ویلا منطقه آزاد در سال‌های اخیر نیست. زندگی شهری روزبه‌روز سخت‌تر می‌شود. کلان‌شهرها هر روز گسترده‌تر، شلوغ‌تر و پرازدحام‌تر می‌شوند. آلودگی هوا و آلودگی صوتی نیز در این چند سال چند برابر شده است. تمام این موارد می‌تواند موجب شود افراد از شهرها فراری باشند و به مناطق بکر، خلوت و آرام‌تر روی بیاورند. حتی اگر افراد به خاطر شغلشان نتوانند در مناطق ویلایی زندگی دائمی داشته باشند، ترجیح می‌دهند خانه‌ای در این مناطق داشته باشند که هر وقت به تعطیلات خوردند یا خواستند چند روزی را به دور از هیاهو و جنجال شهر سپری کنند، به آنجا بروند.

خرید ویلا اگر به شکلی مناسب انجام شود می‌تواند سرمایه‌گذاری اقتصادی مناسبی به شمار آید.

ویلای ساحلی یا جنگلی؟

پیش از خرید ویلا باید مشخص کنید که قصد خرید ویلای جنگلی دارید یا خرید ویلا ساحلی زیباکنار. اما اصلا این دو نوع ویلا چه تفاوتی با هم دارند؟

ویلای ساحلی به ویلایی گفته می‌شود که کنار خط ساحلی و با فاصله‌ای اندک از دریا ساخته شده‌ است. از مزایای ویلای ساحلی می‌توان به چشم‌انداز مستقیم به دریا، شنیدن صدای امواج دریا، دسترسی راحت به ساحل، دسترسی آسان به جاده‌های اصلی و امکانات شهری و دسترسی آسان در فصل‌های سرد سال اشاره کرد.

اما ویلاهای ساحلی یک عیب بزرگ دارند و آن این است که به خاطر نزدیک بودن به ساحل دریا در ماه‌های گرم سال (تیر و مرداد) هوای اطرافشان به‌شدت شرجی می‌شود که شاید برای بسیاری از افراد قابل تحمل نباشد. ضمن اینکه ویلاهای ساحلی به خاطر زمین‌های ماسه‌ای نسبت به ویلاهای جنگلی تنوع گیاهی کمتری دارند. بنابراین اگر دوست دارید در محل ویلایتان از طبیعت سبز لذت ببرید ویلای ساحلی مناسب شما نیست.

علاوه بر این موارد هزینه‌ نگه‌داری ویلای ساحلی نسبت به ویلای جنگلی بیشتر است. علت آن هم مشکلاتی مانند رطوبت شدید، پیشروی آب دریا تا ساختمان ویلا، ریزش دیوارهای حیاط به خاطر امواج و… است.

ویلاهای ساحلی دسترسی بهتری به راه‌های اصلی و امکانات شهری دارند، اما هزینه تعمیر و نگه‌داری‌شان بالاتر است.

ویلای جنگلی همان‌طور که از اسمش پیدا است در مناطق جنگلی و کوهپایه‌ای احداث شده است. این ویلاها معمولا از محیط‌های شهری دورترند و به همین دلیل فضای آرام‌تری نسبت به ویلاهای ساحلی دارند. ضمن اینکه به خاطر بیشتر بودن مساحت زمین‌های جنگلی نسبت به زمین‌های ساحلی، گزینه‌های متنوع‌تری دردسترس شما است. قیمت ویلاهای جنگلی نیز نسبت به ویلاهای ساحلی پایین‌تر است و از نظر داشتن سند شش‌دانگ وضعیت مناسب‌تری دارند.

اما دوری از مناطق شهری باعث شده دسترسی به ویلاهای جنگلی، به‌خصوص آن‌هایی که در کوهپایه‌ها یا ارتفاعات احداث شده‌اند، چندان آسان نباشد. اگر بخواهید در این ویلاها ساکن شوید، احتمالا برای تأمین مایحتاج زندگی‌تان با دشواری روبه‌رو می‌شوید. ضمن اینکه در فصل‌های سرد سال و با افزایش بارش برف و باران، راه‌های منتهی به این ویلاها وضعیت نامناسبی پیدا می‌کنند.

بنابراین باتوجه‌به روحیات خود، نیازتان و بودجه‌ دردسترس باید بین ویلای ساحلی و جنگلی یکی را انتخاب کرده و محدوده‌ جستجویتان را کوچک‌تر کنید.

ویلاآرمانی

ویلای شهرکی یا مستقل؟

ویلاهای شهرکی به ویلاهایی گفته می‌شود که درکنار مجموعه‌ای از ویلاها در زمینی بسیار بزرگ احداث می‌شوند. نقطه‌ مقابل این نوع ویلاها، ویلای مستقل است که سازنده در زمین خودش به‌صورت مستقل ویلایی منفرد برای خودش می‌سازد. هر کدام از این نوع ویلاها مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. به همین دلیل مهم است که قبل از شروع جست‌وجو ببینید ویلای شهرکی مناسب شما است یا ویلای مستقل.

ویلاهای شهرکی به ویلاهایی گفته می‌شود که درکنار مجموعه‌ای از ویلاها در زمینی بسیار بزرگ احداث می‌شوند. نقطه‌ مقابل این نوع ویلاها، ویلای مستقل است که سازنده در زمین خودش به‌صورت مستقل ویلایی منفرد برای خودش می‌سازد. هر کدام از این نوع ویلاها مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. به همین دلیل مهم است که قبل از شروع جست‌وجو ببینید ویلای شهرکی مناسب شما است یا ویلای مستقل.

قیمت ویلاهای شهرکی معمولا پایین‌تر از ویلاهای مستقل است.

زمانی‌که برای خرید سراغ ویلای مستقل می‌روید باید بدانید که تمام کارهای مربوط به ساختمان از تأمین امنیت گرفته تا تعمیر و نگه‌داری بر عهده‌ خودتان است. اما ویلای شهرکی این‌طور نیست. از این نظر زندگی در ویلاهای شهرکی مانند زندگی در آپارتمان است. شهرک‌های ویلایی معمولا نگهبان ۲۴ ساعته دارند که امنیت شهرک را تأمین می‌کنند. بنابراین اگر قصد اقامت دائمی در ویلا را ندارید از نظر امنیتی ویلای شهرکی مناسب‌تر از ویلای مستقل است. اما از طرف دیگر در ویلای شهرکی همه‌چیز به‌نظر شما بستگی ندارد. اگر قرار باشد تغییری ایجاد شود باید با نظر تمام ساکنین باشد. ضمن اینکه ویلاهای شهرکی قوانین خاص خودشان را دارند که ممکن است با خلقیات شما جور در نیاید.

ویلاهای شهرکی به خاطر برخورداری از نگهبان بیست و چهار ساعته امنیت بالاتری دارند.

اگر به موضوع حریم شخصی اهمیت می‌دهید ویلای مستقل انتخاب مناسب‌تری برای شما است. به هر حال ضرب‌المثل «چهاردیواری، اختیاری» در مورد این نوع ویلا بیشتر صدق می‌کند. ضمن اینکه مطمئنا فضای ویلای مستقل آرام‌تر از ویلای شهرکی است.

در مجموع پیش از خرید ویلا باید معایب و مزایای ویلای مستقل و شهرکی را سبک سنگین کنید و ببینید کدام‌ یک برای شما مناسب‌تر است.

ویلای فلت، دوبلکس یا تریپلکس؟

ویلاهای معمول در ایران به یکی از سه شکل فلت (ویلاهای یک طبقه با دو یا سه خواب)، دوبلکس (ویلاهای دو طبقه) و تریپلکس (ویلاهای سه طبقه با سه تا شش خواب) ساخته می‌شوند. هرکدام از این ویلاها ویژگی‌های خاص خودشان را دارند و نمی‌توان حکمی کلی صادر کرد که کدام یک از دیگری بهتر است.

اگر خانواده‌ای کم‌جمعیت دارید مطمئنا ویلای فلت مناسب شما است. اما اگر خانواده‌تان شلوغ است یا قصد دارید اکثرا با دوستان و آشنایان به ویلا بروید، مطمئنا به فضایی بزرگ‌تر نیاز دارید. از طرفی درست است که ویلاهای دوبلکس و تریپلکس فضای بزرگ‌تری دارند، اما در عوض هزینه تعمیر، نگه‌داری، سرمایش و گرمایششان نیز بسیار بیشتر است.

ویلاهای تریپلکس به خاطر ارتفاعشان معمولا چشم‌انداز بهتری را به ساکنین خانه ارائه می‌دهند، اما در ویلاهای فلت باید قید تماشای مناظر طبیعی از ارتفاع را بزنید.

اما نکته‌ مهم این است که از قبل دقیقا هدفتان را از خرید ویلا مشخص کنید. اگر ویلای دوبلکس یا تریپلکس بخرید ولی از اکثر فضای آن استفاده نکنید هم موقع خرید هزینه‌ بیشتری متقبل شده‌اید و هم هزینه‌ قبض‌های ویلایتان سر به فلک می‌کشد. در نقطه‌ مقابل اگر بعد از خرید ویلا بفهمید محیط آن برایتان کوچک است و به ویلای بزرگ‌تری نیاز داشته‌اید، مجبور به فروش و تعویض آن می‌شوید که می‌تواند هزینه‌هایی اضافی را به شما تحمیل کند.

ویلاهای دوبلکس و تریپلکس نسبت به ویلاهای فلت فضای بزرگ‌تری در اختیارتان می‌گذارند اما هزینه تعمیر و نگه‌داری و قبض‌هایشان بیشتر است.

چه ویلاهایی را نخریم؟

هنگام جست‌وجوی ویلای مناسب مطمئنا به گزینه‌های مختلفی بر می‌خورید. توصیه می‌کنیم قبل از خرید ویلا با ویژگی‌های زیر کمی بیشتر تأمل کنید.

سراغ ویلاهایی که در موقعیت جغرافیایی خطرناک احداث شده‌اند نروید. امکان آسیب دیدن ویلاهایی که حریم رودخانه را رعایت نکرده‌اند یا روی زمین‌های سست بنا شده‌اند زیاد است.

پیش از خرید ویلاهایی که در حریم دکل‌های برق فشار قوی دارند کمی بیشتر فکر کنید. تحقیقات علمی نشان داده‌اند که تشعشعات این دکل‌ها مضر هستند. حالا که قرار است هزینه کنید بهتر است ویلایی بدون‌ خطر بخرید.

قید خرید ویلاهایی را که در مناطق پرت و دورافتاده احداث شده‌اند بزنید. این ویلاها می‌توانند از نظر امنیتی مشکل‌ساز باشند.

قبل از خرید مطمئن شوید که ویلای موردنظر در محیطی پر سروصدا قرار ندارد. مطمئنا ویلاهایی که کنار ورزشگاه‌ها، زمین‌های ورزشی یا نزدیک مدارس هستند آن آرامشی را که شما به دنبالش هستید ندارند.

به ویلاهایی که زیر قیمت بازار به فروش می‌رسند بدبین باشید. این ویلاها معمولا مشکلات مالکیتی یا کاربری زمین دارند. اگر هم تصمیم به خرید این نوع ویلاها گرفتید حتما مطمئن شوید که از نظر حقوقی مشکلی متوجهشان نباشد.

راه‌های ارتباطی با ما :

https://villa-armani.com

09111492000 - 01334478288

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات