رونق بازار محصولات الکترونیکی و دورکاری لاجیتک در دوران همه‌گیری کرونا

یک‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شاید یکی از نتایج اجتناب‌ناپدیر کرونا از نظر همه ما، کسادی کسب و کار و روند نزولی فروش باشد.
تبلیغات

البته این فرضیه در مورد خیلی از محصولات برقرار است، اما استثناهایی نیز دارد. از مهم‌ترین موراد استثناء می‌توان به مواد شوینده و تجهیزات حفاظت فردی و ایمنی اشاره کرد. اما موارد استثناء به همین جا ختم نمی‌شوند و آمارها نشان می‌دهند که لوازم الکترونیکی مرتبط با ویدئو کنفرانس و دورکاری لاجیتک نیز در دوره همه‌گیری بیماری کرونا و فاصله‌گذاری اجتماعی با رشد فروش مواجه شده‌اند.

برند لاجیتک یکی از با ارزش‌ترین برندهای حوزه آی تی است و سهام این شرکت در ۵ سال گذشته بیش از ۴ برابر رشد داشته است و هم اکنون بصورت رسمی و انحصاری تحت گارانتی شرکت مروارید اسپیرو در ایران عرضه می‌شود.

رشد فروش محصولات مربوط به دورکاری

آمار فروش ماه‌های ژانویه تا مارس ۲۰۲۰ برای پنج کشور صنعتی اروپا (ایتالیا، آلمان، اسپانیا، فرانسه و بریتانیا) نشان می‌دهد که بیشترین رشد فروش مربوط به وبکم‌ها بوده است. البته این امر چندان هم دور از ذهن نبوده و نیست؛ چرا که با فراگیری بیماری کرونا در جهان و به تبع آن گسترش آن در اروپا بسیاری از شرکت‌ها امکان دورکاری را برای کارکنان خود فراهم کردند. کارکنان نیز برای دورکاری نیاز به تجهیزات مناسب برای برقراری ارتباط با سایر همکاران دارند و در نتیجه نیاز به تجهیزاتی مثل وبکم افزایش یافته است. البته لپ‌تاپ‌ها نیز از این قاعده مستثنی نبودند و نیاز به آن‌ها با افزایش دورکاری‌ها تقویت شده است.

علاوه بر این، خیلی‌ها مجبور شدند اتاق کار خود در خانه را بیش از پیش تجهیز کنند و این امر باعث شده است سایر دسته‌های محصولات الکترونیکی مربوط به دفتر کار مثل مانیتور، پرینتر، کیبورد و ماوس و تجهیزات ویدئو کنفرانس نیز رشد فروش را تجربه کنند.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، میزان فروش وبکم‌ها در پنج کشور صنعتی اروپا در هفته‌های یازدهم تا چهاردهم سال 2020، به میزان 297 درصد افزایش یافته است. میزان رشد برای مانیتورها 120 درصد، پرینترها 68 درصد، لپ‌تاپ‌ها 62 درصد، کیبوردها 61 درصد، ماوس 20 درصد و کامپیوترهای رومیزی 4 درصد بوده است.

البته شرایط در خاورمیانه نیز چندان با اروپا متفاوت نبوده است و آمار فروش در امارت متحده عربی حکایت از رشد 180 درصدی فروش لپ‌تاپ‌ها دارد.

دوران قرنطینه زمانی برای بیشتر لذت بردن

شاید اخبار و گزارش‌های بسیاری در مورد دورکاری در دوران قرنطینه خوانده و شنیده باشید. اما آمار فروش محصولات الکترونیکی نشان می‌دهد که این خانه‌نشینی طولانی و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، بازار محصولات الکترونیکی مربوط به بازی را نیز داغ کرده است. برای مثال فروش کنسول‌های بازی در بریتانیا در سه ماهه ژانویه تا مارس 2020، رشد 259 درصدی را تجربه کرده است. رشد فروش این دسته از محصولات در امارات متحده عربی نیز در دو ماهه فوریه تا مارس 2020 نسبت به سال گذشته 272 درصد بوده است.

لاجیتک

 لاجیتک و تجربه رشد انفجاری فروش در دوران کرونا

با توجه به رشد فروش لوازم الکترونیکی و لوزام جانبی کامپیوتر تعجبی ندارد که لاجیتک که یکی از شرکت‌های پیشرو دنیا در این حوزه است، رشد فروش بسیار بزرگی را تجربه کرده باشد. گزارش فروش سه ماهه ژانویه تا مارس 2020 لاجیتک نشان می‌دهد این شرکت در این سه ماهه رشد فروش 15 درصدی را تجربه کرده است. نکته جالب تأثیر مستقیم کرونا بر این آمار است که خود را در دسته محصولات ویدئو کنفرانس و وبکم‌ها نشان می‌دهد، به طوری که این دسته‌ها به ترتیب رشد فروش 62 و 34 درصدی را تجربه کرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات