گوگل Currents به‌عنوان جایگزین گوگل پلاس از ماه آینده شروع به‌کار می‌کند

شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل بالاخره جایگزینی برای سرویس شکست‌خورده‌ی گوگل پلاس آماده کرد که با نام Currents و البته متمرکز بر مشتریان سازمانی فعالیت خواهد کرد.
تبلیغات

گوگل سرویس Currents را به‌عنوان جایگزین گوگل پلاس آماده کرد. این سرویس از ۶ ژوئیه (۱۶ تیر) دردسترس کاربران G Suite قرار می‌گیرد. گوگل در توضیح سرویس جدید، آن را ابزاری برای شرکت‌ها می‌داند که تعامل کارمندان و پرورش گفت‌وگوی معنادار و مفید را رونق می‌بخشد.

گوگل پلاس، سرویس شبکه‌ی اجتماعی گوگل، در سال ۲۰۱۹ به‌‌دلیل استقبال بسیار اندک کاربران تعطیل کرد؛ البته نسخه‌ای از سرویس مذکور با تمرکز بر مشتریان سازمانی هنوز دردسترس بود. با معرفی سرویس کارنتس، تمامی کاربران سازمانی از ماه آینده به آن منتقل و لینک‌های گوگل پلاس نیز به لینک‌های کارنتس هدایت خواهند شد.

گوگل Currents

محیط کاربری Currents از بخشی به‌نام هوم استریم بهره می‌برد که می‌توان آن را براساس رتبه‌بندی زمانی یا ارتباط با موضوع مرتب کرد. این بخش به کاربران امکان می‌دهد مواردی مانند لینک، تصویر، متن، نظرسنجی و محتوا از گوگل درایو را به‌اشتراک بگذارند. مدیران هر سازمان قابلیت‌ها و دسترسی‌های مدیریتی بیشتری از کاربران عادی دارند و همچنین می‌توانند کارمندان مشخصی را با محتوای مشخص هدف قرار دهند و تعامل و ارتباط با محتوا را هم در سرتاسر پلتفرم رصد کنند.

سرویس کارنتس از ماه‌ها پیش به‌صورت آزمایشی (بتا) دردسترس کاربران G Suite قرار داشت. اهالی مانتین‌ویو زمانی تصمیم گرفته بودند پلاس را به‌عنوان جایگزین و رقیبی برای فیسبوک و توییتر مطرح کنند. اکنون ظاهرا کارنتس هم مسیر مشابهی دنبال می‌کند و به‌دنبال رقابت با اسلک و مایکروسافت تیمز است. سرویس جدید گوگل زمانی به مرحله‌ی رونمایی رسید که کاربران بیشتری در سرتاسر جهان از نرم‌افزارهای همکاری و تعامل برای دورکاری و کار در خانه استفاده می‌کنند. همین روند باعث شد سرویس‌های مشهور ازجمله اسلک، ازلحاظ تعداد کاربران رکوردشکنی کنند.

این اولین‌باری نیست که گوگل سرویسی به‌نام کارنتس به بازار عرضه می‌کند. آن‌ها ابتدا اپلیکیشنی مجله‌ای به همین نام معرفی کردند که پس از کمی تغییر و بهینه‌سازی، درنهایت به گوگل نیوز تبدیل شد. آینده‌ی کارنتس جدید را نیز نمی‌توان به‌راحتی پیش‌بینی کرد و باید منتظر بمانیم شاید کارنتس به رقیبی جدی برای تیمز و اسلک تبدیل شود یا به زباله‌دان شلوغ ایده‌ها و محصولات شکست‌خورده‌ی گوگل برود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات