امتیاز بنچمارک DxOMark وان پلاس 8 پرو منتشر شد

شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
امتیاز بنچمارک DxOMark وان‌پلاس 8 پرو منتشر شده است که نسبت به آیفون‌ها و گلکسی اس ۲۰ پلاس از برتری محصول شرکت چینی خبر می‌دهد.
تبلیغات

DxOMark یکی از معتبرترین بنچمارک‌ها است که روی آزمایش کیفیت و توانایی دوربین‌های عکاسی و دوربین گوشی‌های هوشمند فعالیت دارد. این بنچمارک اخیرا به سراغ وان‌پلاس ۸ پرو رفته تا توانایی دوربین اصلی آن را محک بزند.

گوشی وان‌پلاس ۸ پرو توانسته امتیاز مجموع ۱۱۹ را از بنچمارک DxOMark کسب کند که میانگینی از امتیاز توانایی دوربین در حالت عکاسی و فیلم‌برداری می‌شود. با کسب امتیاز ۱۱۹ وان پلاس ۸ پرو توانست گلکسی اس ۲۰ پلاس سامسونگ را از فهرست ۱۰ گوشی هوشمند برتر DxOMark خارج سازد و جایگاه دهم را به خود اختصاص دهد. جالب است بدانید امتیازی که وان پلاس ۸ پرو به دست آورده درواقع باعث می‌شود که از تمامی محصولات اپل از نظر کیفیت و توانایی دوربین اصلی پیشی بگیرد.

نکته جالب رتبه‌بندی بنچمارک DxOMark فهرست ۱۰ گوشی برتر آن است که با ورود وان‌پلاس ۸ پرو درحال‌حاضر ۹ گوشی هوشمند از ۱۰ محصول برتر توسط شرکت‌های چینی تولید شده است و تنها گلکسی اس ۲۰ اولترا سامسونگ محصول کشور دیگری (کره جنوبی) به غیر از چین است.

جایگاه نخست به هواوی پی ۴۰ پرو با امتیاز ۱۲۸ اختصاص یافته است و آنر ۳۰ پرو پلاس با امتیاز ۱۲۵ در جایگاه دوم قرار دارد. جایگاه سوم نیز به‌صورت مشترک بین اوپو فایند ایکس ۲ پرو و شیائومی می ۱۰ پرو با امتیاز ۱۲۴ تقسیم شده است.

وان‌پلاس ۸ پرو در زمینه عکاسی توانسته امتیاز ۱۲۶ و در زمینه فیلم‌برداری امتیاز ۱۰۳ را به دست آورد. DxOMark قابلیت عکاسی وان‌پلاس ۸ پرو را به دلیل ثبت جزئیات بسیار، اکسپوژر دقیق و سطح کم میزان نویز در تصاویر، تحسین کرده است. علاوه بر آن، فوکوس خودکار سریع و کاربردی نیز از دلایل دیگر امتیاز بالای وان‌پلاس ۸ پرو عنوان شده است.

بااین‌حال، نقاط ضعفی نیز در نتایج بنچمارک DxOMark ذکر شده‌اند که برای مثال می‌توان به عدم توانایی دوربین اصلی وان‌پلاس ۸ پرو در کنترل سطح نور سفید در برخی شرایط عکاسی اشاره کرد. علاوه بر آن، عملکرد ضعیف دوربین اصلی محصول شرکت چینی در شرایطی با نور کم به کاهش امتیاز آن در بنچمارک ختم شده است.

امتیاز وان پلاس 8 پرو / OnePlus 8 Pro در بنچمارک DxOMark

نقطه ضعف دیگر در کیفیت زوم وان‌پلاس ۸ پرو مشاهده می‌شود. DxOMark معتقد است که وان‌پلاس ۸ پرو در حالت زوم کیفیت متمایزی ارائه نمی‌دهد و نمی‌تواند رقبای خود را به چالش بکشد.

بنچمارک DxOMark امتیاز ۱۰۳ را برای کیفیت فیلم‌برداری محصول شرکت چینی در نظر گرفته است که دلایل آن را می‌توان در اکسپوژر مطلوب، محدوده گستردگی داینامیک، دقت رنگ بالا، تأثیر کم لرزش دست کاربر روی کیفیت نهایی و جرئیات فراوان فیلم ضبط‌شده خلاصه کرد.

بااین‌حال، مشکلاتی از قبیل فوکوس خودکار ضعیف، وجود نویز در برخی شرایط و موارد دیگر باعث شده تا امتیاز حالت فیلم‌برداری وان‌پلاس ۸ پرو کاهش یابد. در وب‌سایت DxOMark ذکر شده است که وان‌پلاس ۸ پرو توانایی بالایی در عکاسی و فیلم‌برداری دارد؛ به‌نحوی‌که کارشناسان این بنچمارک نتوانسته‌اند ضعفی جدی بیابند. بااین‌حال در حال زوم و استفاده از دوربین فوق عریض شاهد عملکردی ضعیف بوده‌اند.

نظر شما چیست؟ آیا با امتیازدهی بنچمارک DxOMark موافق هستید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات