دوربین پاناسونیک لومیکس DC-G100 برای ولاگرها معرفی شد

جمعه ۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
لومیکس DC-G100 جدیدترین دوربین پاناسونیک برای ولاگرها است که صفحه‌نمایش LCD پرنور دارد، از لرزش‌گیر پنج محوره استفاده می‌کند و به حسگر ۲۰ مگاپیکسلی مجهز شده است.
تبلیغات

پاناسونیک به‌تازگی دوربینی جدید تحت عنوان لومیکس دی-سی جی ۱۰۰ (Panasonic Lumix DC-G100) معرفی کرده که در دسته‌ی دوربین‌های کامپکت میکرو چهارسوم جای می‌گیرد و به‌طور ویژه بازار ولاگرها را هدف قرار داده است. این دوربین در برخی بازارها قرار است با نام G110 شناخته شود.

دوربین جدید پاناسونیک به‌منظور تبدیل‌شدن به محصولی مناسب برای ولاگرها به برخی قابلیت‌های خاص مجهز شده است که از بین آن‌ها می‌توانیم به بهره‌مندی از صفحه‌نمایش لمسی چرخان و بسیار پرنور اشاره کنیم. همچنین امکان دسترسی به دکمه‌ی ضبط ویدئوی محصول به‌سادگی فراهم شده است. در پاناسونیک لومیکس DC-G100 از میکروفون‌هایی استفاده شده است که توانایی پایش صدای سوژه‌ها را دارند. به‌طور کلی مجموعه‌ی مناسبی از قابلیت‌ها دست‌به‌دست هم می‌دهند تا دوربین جدید سری لومیکس کاربردهای زیادی برای ولاگرها داشته باشد.

لومیکس DC-G100 ازلحاظ بدنه در دسته‌ی دوربین‌های بدون آینه‌ی سبک SLR جای می‌گیرد؛ برای ساخت بدنه‌ی این دوربین از کامپوزیت و فلز استفاده شده است. ازطریق DC-G100 امکان ثبت تصاویر با نسبت ۱:۱ و ۴:۳ و ۳:۲ و ۱۶:۹ با وضوح حداکثر ۵٬۱۸۴ در ۳٬۸۸۸ پیکسل وجود دارد.

لومیکس DC-G100 پاناسونیک از جلو لوگو لومیکس بدنه مشکی با لنز

در لومیکس DC-G100 از همان حسگر ۲۰ مگاپیکسلی چهارسومی استفاده شده که بسیاری از دوربین‌های ساخت پاناسونیک به آن مجهز هستند، بااین‌حال G100 از سیستم لرزش‌گیر در داخل بدنه (IBIS) پشتیبانی نمی‌کند. حسگر محصول ابعادی معادل ۱۷٫۳ در ۱۳ میلی‌متر دارد و از نوع CMOS است. حسگر موردبحث تصاویر را در فضای رنگی sRGB و ادوبی RGB ثبت می‌کند.

در DC-G100 شاهد استفاده از سیستم لرزش‌گیر هیبریدی پنج‌محوره برای مصارف فیلم‌برداری هستیم، در نظر داشته باشید که به‌هنگام ضبط ویدئوی 4K از سیستم لرزش‌گیر چهار محوره استفاده می‌شود. با همه‌ی این‌ها دوربین جدید سری لومیکس کراپ درخورتوجهی دارد. ایزو دوربین ۲۰۰ تا ۲۵٬۶۰۰ اعلام شده است.

صفحه‌نمایش سه اینچ LCD به‌کاررفته در لومیکس DC-G100 بسیار پرنور است و می‌توان در محیط‌های روباز و درمعرض نور مستقیم خورشید، به‌راحتی محتوای آن را مشاهده کرد. ولاگرها عموما به ضبط ویدئو در خارج از خانه علاقه‌ای شگرف دارند و بیشتر کارشان بر همین اساس انجام می‌گیرد، بنابراین مهم است دوربین مورداستفاده توسط آن‌ها صفحه‌نمایشی پرنور داشته باشد. در دوربین پاناسونیک از منظره‌یابی با میانگین ۳/۶۸ میلیون نقطه استفاده شده است. پاناسونیک می‌گوید این منظره‌یاب نسبت‌به منظره‌یاب‌های الکترونیکی دیگر چهار برابر سریع‌تر نوسازی (رفرش) می‌شود.

نمای بالای لومیکس DC-G100 پاناسونیک شامل دکمه ضبط ویدیو و تنظیمات مشکی

ازطریق دوربین لومیکس DC-G100 امکان ضبط ویدئو با وضوح 4K و نرخ ۳۰ و ۲۴ فریم‌بر‌ثانیه به‌مدت حداکثر ۱۰ دقیقه وجود دارد. در فیلم‌برداری 4K شاهد استفاده از کراپ هستیم که اگر از سیستم لرزش‌گیر استفاده کنید، بزرگ‌تر از حالت عادی می‌شود. همین کراپ باعث می‌شود کاربر نتواند آن‌چنان به فیلم‌برداری فوق عریض بپردازد. در G100 از فناوری صدای جهت‌دار موسوم به OZO استفاده شده که متعلق‌به نوکیا است. پیش‌تر در محصولاتی نظیر گوشی هوشمند وان‌پلاس ۸ پرو شاهد استفاده از همین فناوری بودیم.

فناوری مذکور که با نام کامل OZO Audio شناخته می‌شود مزیت‌هایی متعدد به دستگاه‌های تحت پشتیبانی می‌آورد؛ مثلا وان‌پلاس ۸ پرو به‌لطف OZO Audio به قابلیت‌هایی مثل Audio 3D ،Audio Zoom و Audio Windscreen مجهز شده بود. در دوربین جدید لومیکس فناوری OZO به شما امکان می‌دهد جهت ضبط صدا را انتخاب کنید. امکان استفاده از این قابلیت حتی به‌هنگام بهره‌گیری از قابلیت شناسایی چهره وجود دارد. G100 از سوکت خارجی میکروفون پشتیبانی می‌کند، اما در این دوربین خبری از جک هدفون نیست.

لومیکس DC-G100 پاناسونیک از کنار روی تری پاد / سه پایه مشکی

پاناسونیک درکنار G100 از عرضه‌ی گریپ تری‌پاد DMW-SHGR1 با قیمت ۹۹ دلار خبر می‌دهد. در این تری‌پاد از دکمه‌هایی خاص برای ثبت عکس و ضبط ویدئو استفاده شده است و برای استفاده، باید آن را ازطریق درگاه میکرو USB به دوربین متصل کنید.

پاناسونیک قصد دارد دوربین لومیکس DC-G100 را در اواخر ماه ژوئیه ۲۰۲۰ (اوایل مرداد ۱۳۹۹) روانه‌ی بازار کند. قیمت دوربین پاناسونیک لومیکس DC-G100 برابر با ۷۴۹ دلار است. این مدل از دوربین در کیتی ویژه شامل لنز فوق کامپکت پاور زوم ۳۲-۱۲ میلی‌متر F3.5-5.6 دردسترس قرار می‌گیرد. اگر بخواهید کیت دوم را که در آن تری‌پاد هم وجود دارد تهیه کنید، موظف‌به پرداخت ۷۷۹ دلار هستید.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد دوربین جدید پاناسونیک دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات