آموزش سئو در ۶ مرحله با سایت سئو لب

چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
مطالعه 5 دقیقه
اگر  تمایل دارید  وارد دنیای سئو شوید و تجربه‌ای جدید و جذاب داشته باشید این روش‌ها را به خاطر بسپارید، برای یادگیری آماده شوید، در سئو لب این آموزش برای شما جذاب خواهد بود
تبلیغات

وقتی شما تصمیم به خواندن این عنوان مقاله گرفتید می‌توان نتیجه گرفت این نکته را درک کرده‌اید که در دنیای به‌هم­ متصل امروز، یادگیری سئو برای رشد سازمان و وب‌سایت شما بسیار مهم است. پس از یادگیری نترسید، آنقدر که فکر می‌کنید رعب‌آور نیست. قبل از شروع آموزش سئو، شما باید ۲ چیز را بدانید: سئو چیست و چرا مهم است؟

سئو چیست؟

بهینه‌سازی موتور جست‌وجو (Search Engine Optimization) عملی برای بهبود و ارتقای وب‌سایت به منظور افزایش تعداد بازدیدکننده‌ای است که سایت از موتورهای جست‌وجو دریافت می‌کند. اساسا، این موضوع مربوط به رتبه‌بندی بالاتر در نتایج موتور جست‌وجو برای کلمات کلیدی مرتبط با سایت شما است. از این گذشته، چند نفر روی لینک موجود در صفحه ۴ جستجوی گوگل کلیک می‌کنند؟

جنبه‌های بسیاری محدوده SEO را تعیین می‌کنند، از کلمات موجود در صفحه شما و نحوه لینک کردن سایر سایت‌ها به شما در وب گرفته تا ساختن وب‌سایت شما به روشی که موتورهای جست‌وجو بفهمند.

چرا سئو مهم است؟

بسیاری از افراد از موتورهای اصلی جست‌وجوی Google ،Bing و Yahoo استفاده می‌کنند. بازدیدهای ترافیک ارگانیک (Organic traffic) معمولاً از کاربرانی است که قبلا درباره سازمان شما نشنیده‌اند. این موتورهای جست‌وجو به وب‌سایت شما امکان دسترسی به مخاطبان جدید را می‌دهند. اگر سایت شما مقصد باشد، موتورهای جست‌وجو جاده هایی هستند که افراد را به آنجا می رسانند. به عبارت دیگر، آن‌ها ترافیک جدید و هدفمند را فراهم می‌کنند. به‌عنوان مثال، اگر شما در سایت خود کفش بفروشید، گوگل افرادی را که به‌طور خاص به‌دنبال خرید کفش هستند، به شما ارسال می‌کند. بنابراین اگر می‌توانید سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانید، فرصت های باورنکردنی به دست می آورید.

 آیا می‌خواهید سایت شما معتبر و مرتبط باشد؟ بله؟ به همین دلیل است که سئو بسیار مهم است.

به‌نظر ساده می آید یا خیر؟ خب، پس شروع کنیم. ۶ مرحله تدریس سئو در زیر آمده است:

مرحله ۱– منابعی برای مبتدی ها پیدا کنید

هر سفری با قدم اول شروع می‌شود. بنابراین دست ها پایین، بهترین مکان برای آن «راهنمای مبتدیان برای SEO» است.

متخصصان در وب‌سایت آموزشی MOZ، آن را به ساده‌ترین و لذت‌بخش‌ترین راه توضیح می‌دهند. اکنون از آن‌ها تشکر کنید، زیرا این برنامه کاملا رایگان است. منابع قابل‌توجه دیگر عبارت‌اند از:

  • “Search Engine Optimization” – Bruce Clay
  • “Search Engine Optimization Starter Guide” – Google

مرحله ۲– تمرین کنید

من عاشق هواپیماها هستم. عاشق تماشای آن‌ها و یادگیری در مورد آن‌ها هستم و نظریه فوق‌العاده ای در این مورد دارم. اما اگر مرا در کابین خلبان بگذارید، ما به سرعت پایین خواهیم رفت (سقوط خواهیم کرد). تئوری یک چیز است، اما استفاده از آنچه شما یاد گرفتید، اصل کار است. با راه اندازی یک وبلاگ، بهترین راه برای انجام این کار، تمرین در وب‌سایت خودتان است. هنوز یک وبلاگ ندارید؟ برای شروع خیلی دیر نیست. وردپرس منبع خوبی است. راه‌اندازی سایت خود به شما کمک می‌کند تا - در زمان واقعی - تأثیر هر تکنیک سئو که شما پیاده‌سازی می‌کنید را ببینید.

مرحله ۳– یک منتور (مربی، مشاور، راهنما، ...) پیدا کنید

یکی از دوستانم پس از پایان گفتگویی عمیق، گفت: پس از یک فکر طولانی - "کارها زمان می‌برند". چنین کلمات طلایی شکسپیر... پیدا کردن یک مربی، ممکن است کمی طول بکشد، اما این یکی از مهم‌ترین مراحل خواهد بود. به‌خاطر بسپارید، همیشه در جایی در جهان کسی وجود دارد که باهوش تر از شما باشد. پس چرا از آن شخص درس نمی گیرید؟ چگونه آن شخص را پیدا می‌کنید؟ شبکه سازی - در این زمینه سؤال کنید، با دوستان خود صحبت کنید، در LinkedIn جست‌وجو کنید، به ایونت‌های شبکه‌سازی سئو بروید و ... در مورد آن خلاق باشید، اما حتماً یک مربی پیدا کنید. یک دوز (مقدار) خوب از الهام، هرگز ضرری ندارد: «مربی کسی است که در شما استعداد و توانایی ای بیشتر از آنچه در خود می بینید ، می بیند و به بیرون آمدن آن از شما، کمک می‌کند.»

مرحله ۴– عضو یک گروه سئو شوید

این یکی از بهترین توصیه های زندگی است - «اگر می‌خواهید یک باغبان باشید، با افرادی که باغبان هستند معاشرت کرده و وقت بگذرانید. اگر می‌خواهید راننده اتومبیلرانی باشید، با رانندگان اتومبیل های مسابقه رفت‌و‌آمد کنید. اگر می‌خواهید در آینده فرد خاصی شوید، درکنار افرادی باشید که می‌خواهید مثل آن‌ها شوید.» عضویت در یک گروه سئو در منطقه شما به شما کمک می‌کند تا در سئو، حرفه‌ای شوید. چرا این کار را امتحان نمی کنید: گردهمایی، قرار ملاقات و ... حوزه سئو.

اگر نمی توانید چیزی در منطقه خود پیدا کنید، پس به توصیه های مرحله ۳ و شبکه سازی را دنبال کنید. باز هم، از دوستان خود بخواهید، وب را جست‌وجو کنید، فعال باشید و ملاقات‌های خود را شروع کنید.

 مرحله ۵– بدانید که در دنیای سئو چه خبر است

دنیای سئو برای همیشه در حال تغییر است ، بنابراین به آنچه در جریان است، ادامه دهید. یکی از کلیدها، اینجا است: «متخصصان سئو را در توییتر دنبال کنید.»

راند فیشکین (Rand Fishkin)، موسس Moz، یکی از این افراد است. وارد بازی توییتر شوید تا بهترین تجربه سئو خود را کسب کنید، جدیدترین به‌روزرسانی‌ها را بدست آورید و هرچه سریع‌تر تغییرات جدید را بیاموزید. بااین‌حال، در اینجا متوقف نشوید. اگر از خواندن لذت می برید، برخی از این وبلاگ های برجسته را که در زیر آمده دنبال کنید. اگر به مکانی برای شروع کار نیاز دارید، در اینجا یک مقاله عالی وجود دارد.

  • Moz Blog
  • Search Engine Land
  • SEO Book
  • Neil Patel’s Blog

 مرحله ۶– بشنوید و تکرار کنید

عزم، اراده و رعایت کردن در هر مرحله به‌طور کامل ،شما را به خط پایان می‌رساند. یاد بگیرید، انجام دهید، تکرار کنید. ناامید نشوید و به یاد داشته باشید که هر سفر به سوی موفقیت با یک قدم آغاز می‌شود. وقتی احساس می‌کنید به اصول اولیه تسلط پیدا کرده‌اید، روی نکات ظریف تمرکز کنید: متا دیسکریپشن ها، تگ های alt و کنسول جستجوی گوگل (Google Search Console). 

 اگر شما به‌دنبال شروع آموزش هستید، ما به شماره دوره سئو مقدماتی و اگر به‌دنبال حرفه‌ای شدن هستید، دوره سئو حرفه‌ای را که در آکادمی تخصصی سئولب برگزار می‌شود، پیشنهاد می‌کنیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات