زوم‌کست: تحلیل پرتاب تاریخی کپسول کرو دراگون اسپیس‌ایکس

دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
کپسول جدید کرو دراگون (Crew Dragon) اسپیس ایکس باموفقیت به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) متصل شد و نخستین خدمه‌ی خود را به پایگاه مداری رساند. در ادامه همراه زومیت باشید تا تحلیل بیشتری را به شما ارائه دهیم.
تبلیغات

پس از سال‌ها انتظار، اسپیس ایکس سرانجام با پرتاب فضانوردان ناسا، وارد عرصه‌ی پروازهای فضایی انسانی شد و عصری تازه را در صنعت فضایی جهان آغاز کرد. پس از تقریبا دو دهه تلاش، اسپیس ایکس شرکت هوافضای ایلان ماسک باموفقیت دو انسان را به مدار زمین فرستاد و عصر تازه‌ای از پروازهای فضایی انسانی را در ایالات متحده و جهان آغاز کرد. این پرواز، نخستین پرتاب فضانوردان از خاک آمریکا را پس از تقریبا یک‌دهه رقم زد و اسپیس ایکس اکنون به نخستین شرکتی تبدیل شده است که با وسیله‌ی نقلیه‌ای خصوصی، انسان به به فضا حمل می‌کند.

دو فضانورد کارکشته‌ی ناسا به‌نام‌های باب بنکن و داگ هرلی، سوار بر فضاپیمای خودکار جدید اسپیس ایکس به‌نام کرو دراگون (Crew Dragon) به فضا حمل شدند؛ کپسولی که به‌منظور ارسال انسان‌ها به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) و بازگرداندن آن‌ها به زمین طراحی شده است. هردو مسافر که درون کپسول آب‌نباتی شکل و براق اسپیس ایکس حضور دارند، شنبه شب در ساعت ۲۳:۵۲، برفراز راکت فالکون ۹ اسپیس ایکس از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا پرتاب شدند. راکت تقریبا ۱۲ دقیقه پس از پرتاب، کپسول کرو دراگون را در مدار رها کرد و اکنون دو فضانورد پیش از تلاش برای اتصال به ایستگاه فضایی در یکشنبه بعدازظهر، تقریبا یک روز پیش‌رو را در مدار سپری خواهند کرد.

پرتاب کپسول، لحظه‌ای حیاتی برای اسپیس ایکس بود؛ شرکتی که به‌دست ایلان ماسک و با هدف صریح ارسال انسان به فضا و ساخت سکونتگاه روی مریخ طراحی شده است. این پرواز همچنین به‌عنوان بخشی از برنامه‌ی خدمه‌ی تجاری ناسا، واپسین آزمایش بزرگ برای اسپیس ایکس بود. ناسا ازطریق این پروژه با دو شرکت اسپیس ایکس و بوئینگ وارد همکاری شده است تا فضاپیمایی جدید با توانایی حمل منظم فضانوردان این سازمان به فضا و بازگرداندن آن‌ها به زمین ساخته شود. پس از ۶ سال کار سخت و انجام آزمایش‌های گوناگون روی کرو دراگون، اسپیس ایکس در مسابقه‌ی ارسال نخستین انسان‌ها پیشی گرفت. مأموریت امروز، آخرین آزمایش بزرگ اسپیس ایکس برای این برنامه محسوب می‌شود و هدف از آن، اثبات آمادگی کرو دراگون برای آغاز حمل منظم فضانوردان ناسا به ایستگاه فضایی در سال پیش‌رو است.

در ادامه از شما دعوت می‌کنیم تا همراه زومیت باشید:

تماشا در آپارات | تماشا در یوتیوب | تماشا در IGTV

پوشش زنده زومیت از پرتاب تاریخی کرو دراگون:

پوشش زنده ویدیویی زومیت از پرتاب تاریخی کپسول کرو دراگون اسپیس ایکس شروع شد.https://www.pscp.tv/w/1YpJkQBdakEKj— Zoomit | زومیت (@TheZoomit) May 30, 2020
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات