اپلیکیشن ایرانسل من چیست و چه کاربردهایی دارد؟

اپلیکیشن ایرانسل من که نسخه‌های اندروید و iOS آن هم‌اکنون در دسترس کاربران است، امکاناتی متعدد و متنوعی ازجمله پرداخت آسان قبوض و خرید بسته‌های اینترنتی مقرون به‌صرفه در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

ایرانسل که دومین اپراتور بزرگ ایران محسوب می‌شود برای مشترکان سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری خود اپلیکیشنی به نام ایرانسل من طراحی کرده است که قابلیت‌های مختلفی ازجمله عدم نیاز به پرداخت حضوری قبض یا خرید شارژ را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. علاوه بر امکان پرداخت قبض و خرید شارژ، امکانات متعددی برای دارندگان سیم‌کارت دائمی و اعتباری در اپلیکیشن ایرانسل من گنجانده شده است. پیش از این در زومیت اپلیکیشن همراه من را مورد بررسی موشکافانه قرار داده بودیم و در ادامه می‌خواهیم قابلیت‌های اپلیکیشن ایرانسل من را به زیر ذره‌بین برده و بررسی کنیم.

اپلیکیشن ایرانسل من چیست؟

شرکت ایرانسل برای راحتی کاربران سیم‌کارت دائمی و اعتباری خود اپلیکیشنی طراحی و عرضه کرد که نسخه‌های تحت وب، اندروید و iOS آن هم‌اکنون در اختیار کاربران قرار دارد. هدف از توسعه ایرانسل من نیز حذف قبوض برای مشترکان دائمی و راحتی در شارژ سیم‌کارت‌های اعتباری، آن‌هم به‌صورت ۲۴ ساعته در هر روزی از ایام هفته بود؛ اما امکانات دیگری نیز به اپلیکیشن ایرانسل من افزوده شده است که می‌توان به خرید بسته‌های حجمی اینترنتی، آوای انتظار و سرویس‌های ویژه مانند سفارش غذا یا مشاهده شبکه‌های تلویزیونی اشاره کرد.

روش فعال‌سازی اپلیکیشن ایرانسل من

با ورود به اپلیکیشن ایرانسل من به صفحه‌ای ارجاع داده می‌شوید که از شما می‌خواهد شماره خط ایرانسل خود را وارد کنید. پس از وارد کردن شماره خط، روش‌هایی برای احراز هویتتان به شما ارائه داده می‌شود که البته ساده‌ترین روش نیز ارسال کد یکبار مصرف به گوشی هوشمندتان است. پس از وارد کردن کد یکبار مصرف به صفحه اصلی اپلیکیشن همراه من ارجاع داده خواهید شد.

رمز اپلیکیشن ایرانسل من را فراموش کرده‌ام، چه کار باید انجام دهم؟

برای دارندگان سیم‌کارت اعتباری یا دائمی تنها کافی است پس از ورود به اپلیکیشن ایرانسل من شماره خطشان را وارد کرده و از روش‌های ارائه‌شده نسبت به احراز هویتشان اقدام کنند؛ اما افرادی که از مودم‌های ایرانسل استفاده می‌کنند، گزینه‌ای در انتهای صفحه به نام «شماره اینترنت ثابت را فراموش کرده‌ام» در نظر گرفته شده است که با انتخاب آن، کاربر می‌تواند با وارد کردن شماره ملی و کد IMEI نسبت به بازیابی گذرواژه اینترنتی خود اقدام کند.

کد IMEI در زیر یا پشت دستگاه مودم ایرانسل ثبت شده است. در صورت مخدوش بودن آن می‌توانید این کد را روی جعبه مودم نیز بیابید. درصورتی‌که برای خط ایرانسل خود رمز عبوری تعریف کرده باشید نیز امکان بازیابی آن در قسمت احراز هویت وجود دارد.

امکانات اپلیکیشن ایرانسل من

در صفحه اصلی می‌توان مقدار موجودی برای سیم‌کارت اعتباری و مقدار کارکرد سیم‌کارت دائمی را مشاهده کرد. امکانی نیز فراهم شده است تا اگر از چند خط برخوردار باشید با انتخاب شماره خط مدنظرتان به صفحه مرتبط با آن منتقل شوید. چنین اقدامی باعث می‌شود که مدیریت چند خط مختلف برای کاربر آسان‌تر شود.

برای مشترکان سیم‌کارت اعتباری گزینه‌ای به نام شارژ اضطراری در کنار موجودی حسابشان قرار گرفته است که در صورت نیاز با کمک آن می‌توانند نسبت به شارژ موجودیشان اقدام کنند. زیر قسمت موجودی حساب برای مشترکان دائمی و اعتباری نواری در نظر گرفته شده است که شامل گزینه‌هایی برای نمایش بسته‌های اینترنتی، مکالمه، پیامک و خدمات می‌شود. 

بسته‌های اینترنتی: حجم باقی‌مانده از بسته اینترنت خریداری‌شده را نشان می‌دهد که با انتخاب آن، گزارشی کامل از میزان مصرف، حجم باقی‌مانده، تاریخ خرید و تاریخ انقضای بسته‌های خریداری‌شده را می‌توان مشاهده کرد.

بسته مکالمه: گزارشی کامل از بسته‌های خریداری‌شده برای مکالمه را نشان می‌دهد.

بسته‌های پیامک: امکان مشاهده بسته‌های خریداری‌شده پیامک را فراهم می‌کند که چه تعدادی از پیامک‌های خریداری‌شده را مصرف کرده‌اید و چه تعداد دیگری می‌توانید پیامک ارسال کنید.

خدمات: این قسمت که شامل خدمات مختلفی به شرح زیر می‌شود:

  • خدمات ارزش افزوده: شامل تمامی خدمات پیامکی (پیشخوان، ویترین)، اشتراک اپلیکیشن‌ها و آهنگ پیشواز می‌شود که مشترک بنا به درخواست می‌تواند عضو آن‌ها شود و اپراتور مجاز به دریافت هزینه بابت ارائه این خدمات است.
  • مدیریت پیامک‌های تبلیغاتی: پیامک‌های تبلیغاتی بر اساس محتوای آن‌ها به گروه‌های مختلف تقسیم‌بندی می‌شود و مشترک می‌تواند تمایل خود را نسبت به دریافت پیامک از هر گروه مشخص کند و اپراتور نیز موظف است بدون دریافت هرگونه وجهی از مشترک، پیامک را ارسال کند.
  • خدمات پیشخوان: کاربر می‌تواند با استفاده از این سرویس از روزنامه همراه برخوردار شود و به جای ورق زدن روزنامه، خلاصه‌ای از آخرین تحولات سیاسی، بین‌المللی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی و موارد دیگر را روی صفحه نمایشگر گوشی هوشمند یا تبلت خود بخواند.
  • سرویس‌های فعال من: در این قسمت تمامی خدمات ارزش افزوده‌ای که کاربر عضو آن‌ها است، به نمایش گذاشته می‌شود و کاربر در صورت تمایل می‌تواند عضویت هر یک از آن‌ها را لغو کند.

جزئیات قبض من

مشترکان سیم‌کارت دائمی دارای بخشی مجزا در صفحه اصلی هستند که جزئیاتی از قبض پرداخت‌نشده را به نمایش می‌گذارد. این بخش شامل سه قسمت می‌شود که عبارت هستند از:

  • بدهی/طلب پیشین: میزان بدهکاری یا بستانکاری خط تلفن همراه را به نمایش می‌گذارد.
  • کارکرد دوره‌ی جاری: میزان مبلغی را نمایش می‌دهد که در انتهای دوره، کاربر باید پرداخت کند.
  • باقیمانده مصرف مجاز: میزان مجاز مصرف کاربر تا انتهای دوره را نمایش می‌دهد.

علاوه بر موارد فوق، قسمت‌هایی برای پرداخت سریع کارکرد و همچنین تغییر سقف مجاز مصرف تعبیه شده است.

سرویس‌های ویژه

  • اسنپ: دسترسی سریع به اپلیکیشن اسنپ برای سفارش تاکسی
  • تلویزیون: امکان مشاهده برنامه‌های تلویزیونی شبکه‌های مختلف ملی
  • سفارش غذا: دسترسی به فهرستی از رستوران‌های موجود در اطراف کاربر برای سفارش انواع خوراکی‌ها و فست‌فودها
  • سوپرمارکت: دسترسی به اسنپ‌مارکت برای سفارش کالاهای مورد نیاز خانه و خوراکی‌های مختلف

جایزه روزانه اپلیکیشن ایرانسل من

هر روز به کاربران سیم‌کارت دائمی و اعتباری ایرانسل اجازه داده می‌شود تا شانس برنده شدن در مسابقه ایرانسل را داشته باشند. با انتخاب بخش جایزه و تکان دادن گوشی یا تبلت خود شانس برنده شدن جوایز مختلف ازجمله کدهای تخفیف، بسته‌های اینترنتی، مکالمه یا پیامکی را خواهید داشت.

خدمات ایرانسل من

در صفحه اصلی، بخشی در انتهای صفحه وجود دارد که شامل خدمات مختلف برای مشترکان سیم‌کارت دائمی و اعتباری می‌شود. برای مشترکان سیم‌کارت اعتباری، بخش خدمات ایرانسل من به شرح زیر است:

  • خرید مودم: کاربر با استفاده از این بخش می‌تواند مودم‌های نسل ۴ را در مدل‌های ثابت و همراه خریداری کند.
  • خرید بسته‌های افزایشی: امکان خرید بسته‌های اینترنتی، ترکیبی، رومینگ یا ایجاد بسته‌های دلخواه کاربر در این بخش فراهم شده است.
  • تبدیل رایگان خط به 4G: اصولا سیم‌کارت‌های قدیمی از فناوری‌های ارتباطات 2G یا 3G پشتیبانی می‌کنند که در این قسمت می‌توان به‌صورت رایگان سیم‌کارت را 4G کرد.
  • مشاهده ریزکارکرد: درخواست ریزکارد در بازه‌های زمانی حداکثر ۱۵ روزه.
  • حساب چندکاربره: خرید و به اشتراک‌گذاری بسته‌های اینترنت و اعتبار حساب با کاربران دیگر.
  • شارز برای دیگران: خرید یا انتقال شارژ برای مشترکان دیگر خطوط ایرانسل.
  • دعوت از دوستان: دریافت جایزه با دعوت از دوستان به استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من.

برای مشترکان سیم‌کارت اعتباری نیز قسمت‌هایی به شرح زیر در بخش خدمات ایرانسل من تعریف شده است:

  • خرید مودم: کاربر با استفاده از این بخش می‌تواند مودم‌های نسل ۴ را در مدل‌های ثابت و همراه خریداری کند.
  • خرید بسته‌های افزایشی: امکان خرید بسته‌های اینترنتی، ترکیبی، رومینگ یا ایجاد بسته‌های دلخواه کاربر در این بخش فراهم شده است.
  • تبدیل رایگان خط به 4G: اصولا سیم‌کارت‌های قدیمی از فناوری‌های ارتباطات 2G یا 3G پشتیبانی می‌کنند که در این قسمت می‌توان به‌صورت رایگان سیم‌کارت را 4G کرد.
  • مشاهده صورت‌حساب: دریافت خلاصه صورتحساب و ریزکارکرد.
  • حساب چندکاربره: خرید و به اشتراک‌گذاری بسته‌های اینترنت و اعتبار حساب با کاربران دیگر.
  • شارز برای دیگران: خرید یا انتقال شارژ برای مشترکان دیگر خطوط ایرانسل.
  • دعوت از دوستان: دریافت جایزه با دعوت از دوستان به استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من.

بخش شارژ مجدد در اپلیکیشن ایرانسل من برای مشترکان خط اعتباری

در بخش شارژ مجدد که امکان شارژ خط اعتباری از سه طریق شارژ مخدوش، از طریق کارت شارژ و شارژ مستقیم فراهم شده است، کاربر می‌تواند حساب کاربری خود را شارژ کند.

شارژ اضطراری: در این قسمت اگر کاربر موجودی حساب خود را به اتمام رساند و امکان شارژ مجدد حساب را نداشت، می‌تواند حساب خود را به همراه هزینه‌ای ۵۰۰ ریالی شارژ کرده و مبلغ شارژشده را در صورتحساب بعدی پرداخت کند.

از طریق کارت شارژ: شامل دو قسمت کارت شارژ و کارت شارژ مخدوش می‌شود. کاربر در این قسمت می‌تواند موجودی حساب خود را با استفاده از کارت‌های شارژ افزایش دهد و اگر کارت شارژ مخدوشی نیز داشت نسبت به بازیابی آن از قسمت کارت شارژ مخدوش اقدام کند.

شارژ مستقیم: در قسمت شارژ مستقیم کاربر می‌تواند از یکی از سه روز زیر نسبت به افزایش موجودی حساب خود اقدام کند:

  • شارژ آنلاین: خرید یکی از بسته‌های تعریف‌شده با احتساب ۹ درصد مالیات
  • شارژ شگفت‌انگیز: خرید یکی از بسته‌های تعریف‌شده به همراه ۲۰ درصد شارژ بیشتر
  • شارژ به مبلغ دلخواه: کاربر در این بخش می‌تواند موجودی حساب خود را از ۱۰،۰۰۰ ریال تا ۲،۵۰۰،۰۰۰ ریال افزایش دهد.

بخش صورتحساب در اپلیکیشن ایرانسل من برای مشترکان خط دائمی

در بخش صورتحساب می‌توان قبض خط دائمی را پرداخت کرد. این بخش شامل سه گزینه می‌شود:

شارژ مخدوش: امکان بازیابی کارت شارژ در این قسمت فراهم شده است.

از طریق کارت شارژ: امکان افزایش موجودی حساب با وارد کردن کد ۱۶ رقمی کارت‌های شارژ ایرانسل

پرداخت صورت حساب: در این بخش کاربر می‌تواند با استفاده از یکی از کارت‌های شتاب بانکی نسبت به پرداخت صورتحساب اقدام کند.

بخش خرید بسته در اپلیکیشن ایرانسل من

در بخش خرید بسته می‌توان بسته‌های حجمی اینترنت با محدودیت زمانی یا میزان دانلود خرید یا اقدام به خرید بسته‌های رومینگ، اختصاصی یا چندکاربره کرد. در بخش خرید بسته به گزینه‌های زیر برمی‌خوریم:

صفحه اصلی؛ شامل بسته‌های مختلف اینترنت می‌شود که هریک دارای محدودیت‌های بازه زمانی و میزان حجم مصرفی دارند.

پیشنهادها برای شما: ارائه بسته‌های تشویقی و مناسب با توجه به کارکردهای قبلی کاربر که علاوه بر بسته‌های اینترنتی، شامل بسته‌های مکالمه، پیامک و همچنین پیشنهادهای داغ می‌شود.

بسته‌های اختصاصی: ارائه بسته‌هایی شامل حجم اینترنت، مکالمه، ارسال پیامک و همچنین گزینه‌ای ویژه از سرویس‌های همکار با ایرانسل مانند چارخونه، آپارات، گپ و موارد دیگر؛ به‌نحوی‌که علاوه بر خرید بسته‌های اینترنتی، مکالمه یا پیامک می‌توانید بسته‌ای ویژه از خدمات سرویس دلخواهتان دریافت کنید.

رومینگ: خرید بسته‌های رومینگ.

چندکاربره: با استفاده از سرویس حساب چندکاربره، کاربر می‌تواند با خرید یک بسته، آن را میان اعضای خانواده، همکاران یا دوستان خود به اشتراک قرار دهد.

بخش تاریخچه در اپلیکیشن ایرانسل من

در بخش تاریخچه، کاربر می‌تواند به استفاده‌های خود از موارد مختلف اپلیکیشن ایرانسل من در ایام گذشته دسترسی داشته باشد. این بخش شامل گزینه‌های زیر می‌شود:

  • تاریخچه بسته‌های افزایشی
  • تغییر طرح تعرفه
  • شارژ مجدد
  • شارژ آنلاین
  • جزئيات کارکرد دو روز آخر
  • سرویس بیمه
  • بسته‌های اینترنت هدیه داده شده

تبدیل سیم‌کارت اعتباری ایرانسل به دائمی

ایرانسل قابلیتی برای مشترکان خط اعتباری خود فراهم کرده است که به‌سادگی امکان تبدیل خط اعتباری به دائمی را داشته باشند. 

مزایای تبدیل سیم‌کارت اعتباری به دائمی 

مشترکان سیم‌کارت اعتباری می‌توانند با تبدیل خط به حالت دائمی، صورتحساب خود را هر دو ماه یکبار دریافت و پرداخت کنند. علاوه بر آن، مزایای دیگری نیز در توضیحات اپلیکیشن ایرانسل من آمده است که به شرح زیر است:

  • ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان ۳۰ روزه
  • ۱،۰۰۰ دقیقه مکالمه رایگان ایرانسلی ۳۰ روزه
  • ۶ ماه مکالمه نیم‌بها با تمام خطوط داخلی (با تعرفه دقیقه‌ای ۳۰ تومن)
  • ۵ گیگابایت اینترنت رایگان (هرماه ۱ گیگابایت، از ماه دوم فعال‌سازی)
  • کاهش هزینه‌های سیم‌کارت تا ۳۳ درصد

توجه: با تبدیل سیم‌کارت اعتباری به دائمی، تمامی شارژ‌های شگفت‌انگیز و بسته‌های اصلی که شامل همه بسته‌ها به غیر از بسته‌های رومینگ، چندکاربره، بوم، بوم پلاس و طرح‌های تشویقی می‌شود به حساب دائمی کاربر منتقل خواهند شد.

روش تبدیل سیم‌کارت اعتباری به سیم‌کارت دائمی ایرانسل

برای تبدیل سیم‌کارت اعتباری به دائمی نیاز به خرید سیم‌کارت جدید وجود ندارد و تنها با اقدامی ساده می‌توان خط اعتباری را به دائمی تغییر داد. در نظر داشته باشید که برای تبدیل خط اعتباری به دائمی باید ۵۰۰،۰۰۰ ریال هزینه صرف کنید. روش‌های زیر نیز برای چنین اقدامی فراهم شده‌اند:

  • شماره‌گیری کد #۷۰* یا #۹*۱۵۵۵
  • مراجعه به مراکز فروش و خدمات و نمایندگی‌ها
  • استفاده از نسخه تحت وب یا موبایل اپلیکیشن ایرانسل من

در اپلیکیشن ایرانسل من از منوی سمت راست به قسمت خدمات سیم‌کارت رفته و قسمت تبدیل سیم‌کارت به دائمی را انتخاب کنید. سپس مراحل را تا انتها طی کنید.

امکانات موجود در منوی سمت راست اپلیکیشن ایرانسل من

در منوی سمت راست امکان دسترسی سریع به ویژگی‌های مختلفی از اپلیکیشن ایرانسل من وجود دارد که در مقاله به توضیح آن‌ها پرداختیم. مواردی دیگری نیز وجود دارند که تنها در منوی سمت راست قابل مشاهده‌اند:

امکان استفاده از اثرانگشت و رمز ورود: دسترسی به این قابلیت از قسمت پرونده در منوی سمت راست میسر می‌شود و کاربر می‌تواند برای امنیت بیشتر، امکان استفاده از اپلیکیشن را با استفاده از اثرانگشت خود میسر سازد.

انتخاب پس زمینه فوتبالی: کاربر می‌تواند پس‌زمینه اپلیکیشن ایرانسل من را با توجه به تیم فوتبال مورد علاقه‌اش تغییر دهد. در حال حاضر سه پس‌زمینه متناسب با طرفداران باشگاه‌های پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی طراحی شده است.

بخش خدمات: این بخش شامل موارد زیر می‌شود:

  • سامانه هواداری: امکان هواداری از باشگاه محبوب کاربر با پرداخت روزانه ۲،۰۰۰ ریال.
  • سرویس بیمه: ارائه خدمات بیمه.
  • آهنگ پیشواز: امکان انتخاب آهنگ پیشواز.
  • پیام پیشواز: امکان ارسال پیام پیشواز.
  • کارت ویزیت: امکان برخورداری از پیام خاص هنگام تماسگیری با مشترکان ایرانسلی.
  • سرویس‌های فعال من: امکان مشاهده سرویس‌های فعال کاربر.

کد دستوری: دسترسی سریع به کدهای کاربردی ایرانسل

تست سرعت: امکان سنجش سرعت دانلود و آپلود

دانلود اپلیکیشن ایرانسل من برای iOS و اندروید

اپلیکیشن ایرانسل من هم‌اکنون در دسترس کاربران اندروید و iOS قرار گرفته است که می‌توانید از قسمت زیر نسبت به دانلود اپلیکیشن ایرانسل من اقدام کنید.

شما کاربران محترم می‌توانید اپلیکیشن‌های محبوب خود را ازطریق ایمیل [email protected] به زومیت معرفی کنید.
منبع Zoomit

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید