ایرانسل من؛ لینک دانلود + آموزش همه بخش ها

یک‌شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
مطالعه 15 دقیقه
ایرانسل من
اپلیکیشن ایرانسل من چه ویژگی‌ها و امکاناتی دارد؟ در این مطلب اپلیکیشن ایرانسل و همه بخش‌ها و امکاناتش را به شما معرفی کرده‌ایم.
تبلیغات

ایرانسل که دومین اپراتور بزرگ ایران محسوب می‌شود برای مشترکان سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری خود اپلیکیشنی به نام ایرانسل من طراحی کرده است که قابلیت‌های مختلفی ازجمله عدم نیاز به پرداخت حضوری قبض یا خرید شارژ را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. علاوه بر امکان پرداخت قبض و خرید شارژ، امکانات متعددی برای دارندگان سیم‌کارت دائمی و اعتباری در اپلیکیشن ایرانسل من گنجانده شده است. پیش از این در زومیت اپلیکیشن همراه من را مورد بررسی موشکافانه قرار داده بودیم و در ادامه می‌خواهیم قابلیت‌های اپلیکیشن ایرانسل من را به زیر ذره‌بین برده و بررسی کنیم.

این مطلب در تاریخ ۷ آذر ۱۴۰۲ به‌روزرسانی شده است.

اپلیکیشن ایرانسل من چیست؟

شرکت ایرانسل برای راحتی بیشتر کاربران سیم‌کارت دائمی و اعتباری خود اپلیکیشنی طراحی و عرضه کرده است که نسخه‌های تحت وب، اندروید و iOS آن هم‌اکنون در اختیار کاربران قرار دارد. هدف از توسعه ایرانسل من ارائه خدمات مختلف به‌‌صورت آنلاین و همچنین، حذف قبوض برای مشترکان دائمی و آسان شدن خرید شارژ سیم‌کارت‌های اعتباری، به‌ صورت ۲۴ ساعته در تمام روزهای هفته است.

البته امکانات دیگری هم به اپلیکیشن ایرانسل من افزوده شده است. خرید بسته‌های حجمی اینترنتی، آوای انتظار و سرویس‌های ویژه مانند سفارش غذا یا مشاهده شبکه‌های تلویزیونی از دیگر امکانات و سرویس‌هایی است که از طریق این اپلیکیشن به شما ارائه می‌شود.

در این مطلب علاوه بر این که شما را با بخش‌های مختلف و امکانات متعدد اپلیکیشن ایرانسل من آشنا می‌کنیم، روش دریافت و فعال‌سازی آن را هم توضیح خواهیم داد.

دانلود اپلیکیشن ایرانسل من برای iOS و اندروید

قبل از معرفی اپلیکیشن ایرانسل من و بخش‌های مختلف و امکانات متعدد آن، لازم است این برنامه را دانلود و روی گوشی موبایل نصب کنید. اپلیکیشن ایرانسل من برای کاربران اندروید و iOS در دسترس است و شما می‌توانید از لینک‌های زیر نسبت به دانلود اپلیکیشن ایرانسل من اقدام کنید:

روش فعال‌سازی اپلیکیشن ایرانسل من

بعد از اینکه اپلیکیشن را دانلود و نصب کردید برای اولین بار که بخواهید وارد برنامه شوید باید اپلیکیشن ایرانسل من را فعالسازی کنید. برای فعالسازی لازم است شماره خط ایرانسل خود را در کادر مربوطه وارد کنید. پس از وارد کردن شماره، رمز یک بار مصرف چهار رقمی به شماره شما پیامک می‌شود که باید در صفحه بعد آن را وارد کنید.

البته در این صفحه روش‌های دیگری هم برای فعالسازی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. یکی از این راه‌ها این است که بخواهید این رمز به آدرس ایمیل شما ارسال شود و راه دیگر این است که «ورود با رمز عبور ایرانسلی» را انتخاب کنید. پس از وارد کردن رمز به هر یک از این سه شیوه اپلیکیشن ایرانسل من فعال خواهد شد و به صفحه اصلی این برنامه هدایت می‌شوید.

ایرانسل من
مرحله اول
ایرانسل من
مرحله دوم

رمز اپلیکیشن ایرانسل من را فراموش کرده‌ام، چه کار باید انجام دهم؟

برای دارندگان سیم‌کارت اعتباری یا دائمی تنها کافی است پس از ورود به اپلیکیشن ایرانسل من شماره خطشان را وارد کرده و از روش‌های ارائه‌شده نسبت به احراز هویتشان اقدام کنند یا از گزینه «بازیابی» استفاده کنند؛ اما افرادی که از مودم‌های ایرانسل استفاده می‌کنند، گزینه‌ای در انتهای صفحه به نام «شماره اینترنت ثابت را فراموش کرده‌ام» در نظر گرفته شده است که با انتخاب آن، کاربر می‌تواند با وارد کردن شماره ملی و کد IMEI نسبت به بازیابی گذرواژه اینترنتی خود اقدام کند.

کد IMEI در زیر یا پشت دستگاه مودم ایرانسل ثبت شده است. در صورت مخدوش بودن آن می‌توانید این کد را روی جعبه مودم نیز بیابید. درصورتی‌که برای خط ایرانسل خود رمز عبوری تعریف کرده باشید نیز امکان بازیابی آن در قسمت احراز هویت وجود دارد.

امکانات اپلیکیشن ایرانسل من

در صفحه اصلی این اپلیکیشن در منوی بالا می‌توانید نام مالگ سیم‌کارت و شماره خط خود را ببینید. امکان جست‌وجو در اپلیکیشن هم در همان منوی بالای با استفاده از آیکون «ذره‌بین» فراهم شده است.

در همان صفحه اصلی جمع کارکرد خط خود (برای سیم‌کارت‌های دائمی) یا مقدار باقیمانده شارژ خط خود (برای سیم‌کارت‌های اعتباری) را می‌توانید ببینید. موجودی جیب‌جت هم در همین قسمت قابل مشاهده است. بسته‌های اینترنت، مکالمه، پیامک و چندکاربره همراه با اطلاعات آن‌ها نیز در همان صفحه اول نمایش داده شده است. با انتخاب هر یک از این بخش‌ها می‌توانید جزئیات مربوط به بسته‌های فعال خود را مشاهده کنید.

در ادامه این صفحه بخش «محبوب‌ها» و «بازارگاه» را می‌بینید که مربوط به پلتفرم‌های دیگری است که با زدن روی هر یک از آن‌ها به راحتی می‌توانید از اپلیکیشن ایرانسل من به اپلیکیشن آن پلتفرم‌ها منتقل شوید. در تصویر پایین برخی از این پلتفرم‌های را می‌بینید.

ایرانسل من
صفحه اصلی اپلیکیشن ایرانسل من

اگر روی «سه خط» موجود در بخش بالا سمت راست صفحه اصلی اپلیکیشن بزنید صفحه‌ای همراه با امکاناتی مثل مشاهده کدهای دستوری، آموزش‌ها، تماس با ما، تغییر برنامه به حالت شب، تغییر زبان برنامه، گزینه خروج و... در آن وجود دارد که می‌توانید متناسب با نیازتان یکی از این گزینه‌ها را انتخاب کنید.

ایرانسل من
ایرانسل من

علاوه بر این امکانات، در منوی موجود در بخش پایین صفحه اصلی ایرانسل من چند بخش وجود دارد که با ورود به هر یک از آن‌ها می‌توانید از خدمات آن استفاده کنید. در ادامه این بخش‌ها و سرویسی را که هر کدامشان به کاربر ایرانسل ارائه می‌دهند توضیح داده خواهد شد.

بخش حساب من در اپلیکیشن ایرانسل من

در بخش حساب من که سمت چپ نوار پایین صفحه اصلی اپلیکیشن ایرانسل من قرار دارد می‌توانید جمع کارکرد خط خود را ببینید و قبضتان را پرداخت کنید یا سیم‌کارت اعتباری خود را شارژ کنید.

علاوه بر این، در این بخش می‌توانید وضعیت تماس، پیامک، اینترنت و... سیم‌کارت ایرانسلی خود را ببینید و همچنین، اگر مایل هستید می‌توانید با انتخاب هر یک از این بخش‌ها بسته جدیدی را خریداری و فعال کنید. همچنین، در ادامه بخش صفحه اصلی می‌توانید تاریخچه سیم‌کارت خود را ببینید. از سرویس انتقال شارژ استفاده کنید یا سری به فروشگاه ایرانسل بزنید.

اپلیکیشن ایرانسل من
مرحله اول
اپلیکیشن ایرانسل من
مرحله دوم
اپلیکیشن ایرانسل من
مرحله سوم

پیش از معرفی سایر خدمات موجود در بخش «حساب من»، لازم است بسته‌هایی را که ایرانسل به مشترکان خود ارائه می‌کند، به‌صورت مختصر معرفی کنیم:

بسته‌های اینترنتی: حجم باقی‌مانده از بسته اینترنت خریداری‌شده را نشان می‌دهد که با انتخاب آن، گزارشی کامل از میزان مصرف، حجم باقی‌مانده، تاریخ خرید و تاریخ انقضای بسته‌های خریداری‌شده را می‌توان مشاهده کرد.

بسته‌های پیامک: امکان مشاهده بسته‌های خریداری‌شده پیامک را فراهم می‌کند که چه تعدادی از پیامک‌های خریداری‌شده را مصرف کرده‌اید و چه تعداد دیگری می‌توانید پیامک ارسال کنید.

بسته مکالمه: گزارشی کامل از بسته‌های خریداری‌شده برای مکالمه را نشان می‌دهد.

در قسمت «حساب من» که در صفحه اصلی اپلیکیشن ایرانسل من وجود دارد، می‌توانید به بخش خدمات هم بروید. با ورود به این بخش می‌توانید از خدمات مختلفی مانند انتقال شارژ، تبدیل 3G به 4G، آهنگ پیشواز و تست سرعت (امکان سنجش سرعت دانلود و آپلود) استفاده کنید.

اپلیکیشن ایرانسل من
صفحه اصلی اپلیکیشن ایرانسل من
اپلیکیشن ایرانسل من
بخش خدمات در قسمت حساب من

بخش حساب من در اپلیکیشن ایرانسل من یک قسمت دیگر به نام «پروفایل» هم دارد که بسیاری از اطلاعات مربوط به شما به‌عنوان مشترک ایرانسل در این بخش قرار دارد. با ورود به بخش پروفایل می‌توانید به فهرستی از این اطلاعات دسترسی داشته باشید.

اطلاعات من، شماره‌های ذخیره‌شده، حساب چندکاربره، تاریخچه، صورت‌حساب، افزایش سقف مجاز مصرف، شماره‌های من، تغییر رمز عبور، مسدود کردن/رفع مسدودیت، رومینگ، فعال/غیرفعال کردن پیامک‌های تبلیغاتی و... گزینه‌هایی است که در بخش پروفایل در دسترس شما قرار دارد.

اپلیکیشن ایرانسل من
صفحه اصلی اپلیکیشن ایرانسل من
اپلیکیشن ایرانسل من
بخش پروفایل در قسمت حساب من
اپلیکیشن ایرانسل من
بخش پروفایل در قسمت حساب من

بخش قبض موبایل در اپلیکیشن ایرانسل من

یکی از مهم‌ترین سرویس‌ها برای کسانی که مشترک سیم‌کارت‌های دائمی ایرانسل هستند سرویس پرداخت قبض است. برای این که بتوانید قبض خود را در اپلیکیشن ایرانسل من پرداخت کنید یکی از راه‌ها این است که در منوی پایین صفحه اصلی اپلیکیشن وارد بخش «قبض موبایل» شوید.

با انتخاب این بخش در بخش پرداخت قبض می‌توانید وضعیت خط خود، بدهی و کارکردهایش را ببینید و برای پرداخت اقدام کنید. با انتخاب گزینه پرداخت به درگاه پرداخت الکترونیک هدایت می‌شوید و مبلغ لازم را به روش آنلاین پرداخت می‌کنید.

اپلیکیشن ایرانسل من
صفحه اصلی اپلیکیشن ایرانسل من
اپلیکیشن ایرانسل من
پرداخت قبض در اپلیکیشن ایرانسل من
اپلیکیشن ایرانسل من
ارسال شارژ در اپلیکیشن ایرانسل من

اگر از مشترکان سیم‌کارت‌های دائمی ایرانسل هستید در خصوص مبالغ مربوط به پرداخت سیم‌کارت تفاوت سه بخش را باید مد نظر قرار دهید. این سه بخش عبارت‌اند از:

  • بدهی/طلب پیشین: میزان بدهکاری یا بستانکاری خط تلفن همراه را به نمایش می‌گذارد.
  • کارکرد دوره‌ی جاری: میزان مبلغی را نمایش می‌دهد که در انتهای دوره، کاربر باید پرداخت کند.
  • باقیمانده مصرف مجاز: میزان مجاز مصرف کاربر تا انتهای دوره را نمایش می‌دهد.

دارندگان سیم‌کارت‌های اعتباری هم باید بدانند که اپراتور ایرانسل انواع مختلفی از شارژها را ارائه می‌کند. آن‌ها باید تفاوت این شارژ‌ها با یکدیگر را بدانند تا شارژی را انتخاب کنند که متناسب با نیاز آن‌ها باشد. انواع شارژ‌های خطوط اعتباری ایرانسل عبارت‌اند از:

  • شارژ آنلاین: خرید یکی از بسته‌های تعریف‌شده با احتساب ۹ درصد مالیات
  • شارژ شگفت‌انگیز: خرید یکی از بسته‌های تعریف‌شده به همراه ۲۰ درصد شارژ بیشتر
  • شارژ به مبلغ دلخواه: کاربر در این بخش می‌تواند موجودی حساب خود را از ۱۰،۰۰۰ ریال تا ۲،۵۰۰،۰۰۰ ریال افزایش دهد.

یکی دیگر از امکانات بخش «قبض موبایل» امکان «ارسال شارژ» است. با انتخاب این گزینه می‌توانید به یک شماره ایرانسلی دیگر شارژ منتقل کنید. برای این کار کافی است شماره مورد نظرتان را در کادر مربوط به آن وارد کنید، مبلغ را هم مشخص کنید و روی گزینه «ادامه» بزنید. در مرحله بعد باید با اتصال به درگاه پرداخت اینترنتی با کارت بانکی خود مبلغی که می‌خواهید به شماره دیگری انتقال دهید، بپردازید تا شارژ مستقیماً به سیم‌کارت مورد نظر شما انتقال داده شود.

بخش پیشنهادی در اپلیکیشن ایرانسل من

یکی دیگر از بخش‌های موجود در اپلیکیشن ایرانسل من بخش «پیشنهادی» است که در آن طرح‌های تشویقی و پیشنهاد بسته‌های مختلف مکالمه، اینترنت، پیامک، رومینگ و... ارائه شده است و شما می‌توانید در میان پیشنهادهایی که این اپلیکیشن به شما ارائه می‌کند، بسته مورد نظرتان را انتخاب، خریداری و فعال کنید.

اپلیکیشن ایرانسل من
اپلیکیشن ایرانسل من
اپلیکیشن ایرانسل من
بخش پیشنهادی در اپلیکیشن ایرانسل من

بخش خرید بسته در اپلیکیشن ایرانسل من

در قسمت‌های مختلفی از اپلیکیشن ایرانسل من می‌توانید به قسمت بسته‌های مختلف ایرانسل دسترسی داشته باشید اما سریع‌ترین و سرراست‌ترین حالت این است که در منوی پایین صفحه اصلی اپلیکیشن ایرانسل من روی بخش «خرید بسته» بزنید تا صفحه‌ای به شما نمایش داده شود که در آن بتوانید بسته‌های مختلف اعم از بسته اینترنت، مکالمه، پیامک و... را با اطلاعات و مشخصات آن‌ها ببینید و در صورت تمایل خریداری کنید.

اپلیکیشن ایرانسل من
اپلیکیشن ایرانسل من
اپلیکیشن ایرانسل من
بخش خرید بسته در اپلیکیشن ایرانسل من

با استفاده از سرویس حساب چندکاربره، کاربر می‌تواند با خرید یک بسته، آن را میان اعضای خانواده، همکاران یا دوستان خود به اشتراک قرار دهد.

بخش جیب جت در اپلیکیشن ایرانسل من

جیب جت سرویس مالی و پرداختی است که روی اپلیکیشن ایرانسل ارائه شده و کاربران می‌توانند در این بخش از خدماتی مانند کیف پول، پرداخت با کارت، پرداخت قبوض و... بهره‌مند شوند. برای دسترسی به این سرویس، در منوی پایین صفحه اصلی وارد بخش «جیب جت» شوید. برای اولین ورود لازم است رمزی که به شماره موبایل شما ارسال می‌شود، وارد کنید.

در صفحه جیب جت خدماتی مانند کیف پول، کارت، خدمات و تاریخچه مشاهده می‌شود. در بخش کیف پول می‎‌توانید اعتباری را به هر مبلغی که می‌خواهید وارد کیف پول کنید و در مواقع لازم از آن اعتبار استفاده کرده و در خریدهای اعتباری از موجودی کیف پول خود برداشت کنید.

اپلیکیشن ایرانسل من
صفحه اصلی اپلیکیشن ایرانسل من
اپلیکیشن ایرانسل من
ورود به جیب جت
اپلیکیشن ایرانسل من
بخش کیف پول در جیب جت

خدمات مربوط به کارت بانکی یکی دیگر از خدمات جیب جت در اپلیکیشن ایرانسل من است. کاربران در این بخش می‌توانند شماره کارت خود را ثبت کنند و از خدمات مختلفی که با کارت‌های بانکی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد، بهره‌مند شوند. البته این بخش هنوز در دسترس نیست و اگر آن را انتخاب کنید، پیغام «به زودی می‌توانید در جیب جت کارت‌های خود را ثبت کنید و عملیات‌های بانکی‌ خود را انجام دهید» را مشاهده می‌کنید.

بخش دیگری در جیب جت به نام «خدمات» قابل دسترس است. در این بخش سه خدمت مختلف یعنی «قبض و خودرو»، «خرید بسته» و «هواداری» قرار دارد. در بخش خرید بسته که می‌توانید بسته‌های مختلفی برای سیم‌کارت ایرانسلی خود خریداری و فعال کنید. در بخش هواداری می‌توانید مبلغ مورد نظرتان را برای تیم فوتبالی که هوادارش هستید واریز کنید.

قبض و خودرو بخشی است که احتمالاً کاربرد فراوانی برای شما دارد. انواع قبوض مثل آب، برق، گاز، تلفن ثابت، قبض همراه اول و خدمات خودرویی مثل خلافی خودرو و موتور، گواهینامه، نمره منفی و پلاک فعال را در این بخش می‌توانید پیگیری کنید.

اپلیکیشن ایرانسل من
بخش خدمات جیب جت در ایرانسل من
اپلیکیشن ایرانسل من
بخش هواداری جیب جت
اپلیکیشن ایرانسل من
بخش قبض و خودرو در جیب جت

در بخش «تاریخچه» تمام فعالیت‌هایی که در جیب جت در هر یک از بخش‌هایی که نام بردیم، ثبت شده است. شما با انتخاب این بخش می‌توانید تاریخچه تمام فعالیت‌های خود در جیب جت را مشاهده کنید.

برای استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من باید VPN دستگاه خود را خاموش و غیر فعال کنید. با VPN روشن اپلیکیشن خطا می‌دهد و قابل دسترس نخواهد بود.

سوالات متداول زومیت

  • برای ورود به اپلیکیشن ایرانسل من چه اطلاعاتی مورد نیاز است؟

    شماره موبایل ایرانسلی خود را در صفحه ورود وارد کنید، کد ورود برای شما پیامک می‌شود و با وارد کردن آن می‌توانید به اپلیکیشن دسترسی داشته باشید.

  • چه خدماتی در اپلیکیشن ایرانسل من وجود دارد؟

    خدمات مختلفی مانند خرید بسته اینترنت، بسته مکالمه، بسته پیامکی، پرداخت قبض ایرانسل، خرید شارژ ایرانسل، مسدود و غیر مسدود کردن سیم‌کارت، خرید شارژ برای دیگران، بررسی وضعیت سیم‌کارت، دسترسی به تاریخچه و اطلاعات سیم‌کارت و دسترسی به سایر سرویس‌ها مثل اسنپ.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات